[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ray, heb je een mooie rechte plank van ongeveer een meter lang, een rolletje korrel 60 en een rolletje dubbelzijdig tape van de action?
Misschien nog een handvatje om het geheel wat makkelijk te maken ?
voeg al deze delen samen en je schuurt dat randje er echt zo af en supermooi vlak met de rest.
Deze methode gebruik ik al heel lang voor dit soort klusjes en gaat perfect. Gaat op zich net zo snel als met de machine en bijna tot geen risico op kuilen en bulten.
Misschien nog een handvatje om het geheel wat makkelijk te maken ?
voeg al deze delen samen en je schuurt dat randje er echt zo af en supermooi vlak met de rest.
Deze methode gebruik ik al heel lang voor dit soort klusjes en gaat perfect. Gaat op zich net zo snel als met de machine en bijna tot geen risico op kuilen en bulten.
- pvanlingen
-
wouter
- Ook commercieel actief
ivm de spijkertjes zou ik gewoon rustig aan met een hardmetalen frees er langs gaan tot het vlak is, zo ongeveer:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Ja, dat zijn wel goeie tips. ik denk wel dat ik mettertijd daar wat mee kan. vooralsnog dank. 
- Leeuwarden
Tips als die van hrschaft, pvanlingen en Wouter zijn hartstikke handig. Als ik me niet vergis is daar niet een speciaal topic voor. Dat zou eigenlijk best handig zijn. Zonder geouwehoer en met foto's...
Goed, het nieuwe bouwzeisoen is bij deze officieel gestart.
Als eerste stond het vlakken van de zijranden aan de achterkant op het programma.
Onlangs bedacht ik me dat ik nog een derdehands elektrische schaaf had.
Okee, hij is nogal LEO (lomp en onbehouwen), maar hij werkt wel.
Eerst de randen steeds een halve millimeter geschaafd, en het laatste stukje rand met een schuurklosje met korrel 80.
Op zich wel een goed idee om zo'n lange schuurklos te fabrieken, maar mijn tijd was nogal beperkt. zo ging het ook.
Vervolgens twee stroken MDF 4 mm gezaagd die in een later stadium op de achterkant gelijmd gaan worden.
Op de bovenkanten komt ook nog zo'n plaatje, en waarschijnlijk ook op de onderkant.
Als eerste stond het vlakken van de zijranden aan de achterkant op het programma.
Onlangs bedacht ik me dat ik nog een derdehands elektrische schaaf had.
Okee, hij is nogal LEO (lomp en onbehouwen), maar hij werkt wel.
Eerst de randen steeds een halve millimeter geschaafd, en het laatste stukje rand met een schuurklosje met korrel 80.
Op zich wel een goed idee om zo'n lange schuurklos te fabrieken, maar mijn tijd was nogal beperkt. zo ging het ook.
Vervolgens twee stroken MDF 4 mm gezaagd die in een later stadium op de achterkant gelijmd gaan worden.
Op de bovenkanten komt ook nog zo'n plaatje, en waarschijnlijk ook op de onderkant.
Ik moet zelf ook weer dringend beginnen, de kasten staan sinds september onaangeroerd in de garage.
- pappaleo
- Contacteer:
ray5150 schreef:Okee, hij is nogal LEO (lomp en onbehouwen), maar hij werkt wel.
Niks om je beledigd over te voelen, hoor.pappaleo schreef:ray5150 schreef:Okee, hij is nogal LEO (lomp en onbehouwen), maar hij werkt wel.![]()
Is een term die van mijn werk komt. ("het ziet er nogal Leo uit...")
Gaat erg mooi worden Ray! Nu moet Leo nog wat trucs uithalen om dat front voor je af te maken, dan gaat het snel en kun je hopelijk over een filter gaan nadenken. Tussen mid en hoog kun je in ieder geval beginnen met mijn schakeling uit mijn Eton/Accuton topic. Die is toen door Jeroen gemeten en gesimuleerd en na luisteren (ook door Dre) zeer akkoord bevonden.
Ben je trouwens nog steeds van plan om de C77 mids open te gaan zagen/snijden aan de achterkant?
Groetjes Walter
Ben je trouwens nog steeds van plan om de C77 mids open te gaan zagen/snijden aan de achterkant?
Groetjes Walter
Die vraag heb je al zo vaak gesteld dat ik geen antwoord meer op geef... 
Er zit wel steeds 6 maanden of meer tussen dus wie weet was je van mening veranderd!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Of er is iets met jouw langetermijngeheugen aan de hand.Walt schreef:Er zit wel steeds 6 maanden of meer tussen dus wie weet was je van mening veranderd!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Volgens mij ging Ray eerst met bakjes proberen, het is wat lastig bijzagen.
Hoezo, Dré ?dre schreef:Maar gaan die bakjes er nou af of niet?
Wat is jouw belang daarbij ?
Zo duidelijk is het blijkbaar toch nog niet wat de bedoeling is...
In denk dat Accuton wel goed heeft nagedacht over het volume binnen het kapje, en het kapje is ook gemaakt van aardig dik materiaal dus dat zal allemaal wel goed zitten qua responsie en trillingen.
Een apart kastje geeft wel veel meer vrijheid om moderne dempingsmaterialen toe te passen, 20 jaar geleden was er nog geen Twaron lijkt me.
De accuton units hebben een kwetsbaar membraan, de mogelijke trillingen door het verwijderen van de kapjes zijn mogelijk een gevaar, net zoals de vrijkomende spaanders, de C77 hebben volgens mij geen aparte centeerring dus de luchtspleet is vrij toegankelijk voor deeltjes.
Groetjes Walter
In denk dat Accuton wel goed heeft nagedacht over het volume binnen het kapje, en het kapje is ook gemaakt van aardig dik materiaal dus dat zal allemaal wel goed zitten qua responsie en trillingen.
Een apart kastje geeft wel veel meer vrijheid om moderne dempingsmaterialen toe te passen, 20 jaar geleden was er nog geen Twaron lijkt me.
De accuton units hebben een kwetsbaar membraan, de mogelijke trillingen door het verwijderen van de kapjes zijn mogelijk een gevaar, net zoals de vrijkomende spaanders, de C77 hebben volgens mij geen aparte centeerring dus de luchtspleet is vrij toegankelijk voor deeltjes.
Groetjes Walter