Mijn ultieme monitor
Moderator: Beheerdersteam
Het is vreselijk lastig, je moet heel kritisch luisteren, er een tweeweg naast zetten en van jezelf eisen dat de woofer en mid klinken als één driver. Het vergelijken is extra lastig doordat je drieweg meer bas heeft. Meten biedt geen soelaas en het aantal variabelen (precieze kantelfrequentie, filterhelling, filtercurve op overnamepunt) is erg groot.
Re:
Jammer dat de link niet meer werkt, had graag de plaatjes bij het verhaal gezien.
jeroen_d schreef:Mocht er iemand belangstelling hebben voor alle gedetailleerde tekeningen, dan kan dat bekeken worden op deze pagina waar de uitsneden voor de geïnverteerde hoorn staan. Op deze pagina is ook een verwijzing te vinden naar het document dat de tekeningen van de kast bevat en de uitsneden voor de bol.
Het tekenen is nu dus af, ik ben begonnen met het zagen van de panelen en beplakken hiervan met de tekeningen voor de uitsneden. Zodra ik alle panelen heb gezaagd en tekeningen geplakt, zal ik een fotootje posten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: Mijn ultieme monitor
marco gaat voor t record grootste stofwolk
een op 3 weken na 10 jaar oud topic afstoffen 
Re: Mijn ultieme monitor
Die homepage is inmiddels allang down, werd niet meer ondersteund door de provider en ik had geen zin meer om alles weer naar een andere homepage over te zetten. Hierbij de zipfiles van het project zoals afgemaakt met de SEAS 27TDC tweeter en later de upgrade met de Peerless HDS tweeter (veel mooier, is momenteel nog te koop als de D2608/913000: http://www.scan-speak.dk/?page_id=166&s ... rod_id=113)
Pak alle drie de ultiem.zip bestanden uit in een folder en open dan de een van de htm bestanden ultiem.htm of ultimate.htm
Pak alle drie de ultiem.zip bestanden uit in een folder en open dan de een van de htm bestanden ultiem.htm of ultimate.htm
- Bijlagen
-
- ultiem1.zip
- (1.86 MiB) 82 keer gedownload
-
- ultiem2.zip
- (1.28 MiB) 77 keer gedownload
-
- ultiem3.zip
- (1.79 MiB) 78 keer gedownload
-
- HDStweeter.zip