Mijn ultieme monitor

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Het is vreselijk lastig, je moet heel kritisch luisteren, er een tweeweg naast zetten en van jezelf eisen dat de woofer en mid klinken als één driver. Het vergelijken is extra lastig doordat je drieweg meer bas heeft. Meten biedt geen soelaas en het aantal variabelen (precieze kantelfrequentie, filterhelling, filtercurve op overnamepunt) is erg groot.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re:

Bericht door holco »

Jammer dat de link niet meer werkt, had graag de plaatjes bij het verhaal gezien.
jeroen_d schreef:
Mocht er iemand belangstelling hebben voor alle gedetailleerde tekeningen, dan kan dat bekeken worden op deze pagina waar de uitsneden voor de geïnverteerde hoorn staan. Op deze pagina is ook een verwijzing te vinden naar het document dat de tekeningen van de kast bevat en de uitsneden voor de bol.

Het tekenen is nu dus af, ik ben begonnen met het zagen van de panelen en beplakken hiervan met de tekeningen voor de uitsneden. Zodra ik alle panelen heb gezaagd en tekeningen geplakt, zal ik een fotootje posten.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Mijn ultieme monitor

Bericht door Henkjan »

marco gaat voor t record grootste stofwolk :mrgreen: een op 3 weken na 10 jaar oud topic afstoffen :goeie:
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Mijn ultieme monitor

Bericht door Thomox »

:lagge:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Mijn ultieme monitor

Bericht door pappaleo »

Doet Jeroen ook mee aan de vintage ontwerpwedstrijd? :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Mijn ultieme monitor

Bericht door jeroen_d »

Die homepage is inmiddels allang down, werd niet meer ondersteund door de provider en ik had geen zin meer om alles weer naar een andere homepage over te zetten. Hierbij de zipfiles van het project zoals afgemaakt met de SEAS 27TDC tweeter en later de upgrade met de Peerless HDS tweeter (veel mooier, is momenteel nog te koop als de D2608/913000: http://www.scan-speak.dk/?page_id=166&s ... rod_id=113)

Pak alle drie de ultiem.zip bestanden uit in een folder en open dan de een van de htm bestanden ultiem.htm of ultimate.htm
Bijlagen
ultiem1.zip
(1.86 MiB) 82 keer gedownload
ultiem2.zip
(1.28 MiB) 77 keer gedownload
ultiem3.zip
(1.79 MiB) 78 keer gedownload
HDStweeter.zip
(161.58 KiB) 63 keer gedownload
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Mijn ultieme monitor

Bericht door holco »

Bedankt Jeroen, vanavond ff plaatjes kijken :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”