Squeezebox opvolger maken

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

FR_Aad schreef:
Ja, rebooten was niet de beste eigenschap van de vorige versies. :(
Dat gaat nu allemaal goed, rebooten, shutdown oftewel uitzetten. 8)
Dit met de versie 1.5, de jongens gebruiken een beetje turbotaal en suggereren de top oplossing. Ze timmeren goed aan de weg, dat merk je wel, maar het blijft MPD op een kleine PC, met een mooi schermpje wat ook met het tablet of telefoon is te bedienen.
En behoorlijk goed in te stellen.
I²S.JPG
Ondersteunt dus ook Amp.
NAS.JPG
De koppeling had ik nu, mede door de ervaring ookwel, vrij snel te pakken.
play.JPG
Het probleem is dan nog wel, dat als je de boel koppelt je met een grote verzameling wel weer uren bezig bent, en dan is een externe LMS server in het voordeel.

Bijvoorbeeld samen met een Odroid en of combi piCorePlayer RPI.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door FR_Aad »

Ik vind het niets.
Af en toe start Volumio niet op en wanneer het wel draait komt en gaat Volumio, (staat de ene keer wel in het "browse" venster en en de andere keer niet)
Daarnaast geeft de Spotify zoekfunctie geeft vreemde resultaten. Voorlopig hou ik het nog bij Picore en een Squeezebox Server.
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Bas Horneman »

Vind Volumio en Picore beide prima. Maar omdat ik al LMS (Squeezebox Server) heb...ga ik voorlopig ook voor "Picore"
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Nog even naar de RuneAudio gekeken voor iemand die meende dat het voor hem de oplossing is.

Mijn waardering was toen in Alphen zeer negatief, liep niet en ook niet stabiel.
Nu is het ook met dat de stroom eraf gaat en wat andere rotgeintjes om het van slag te krijgen toch duidelijk sterk verbeterd.
Voor wat betreft de interface en instellingen is het zo goed als gelijk met Volumio, met dan de uitzondering dat er duidelijk makkelijker een USB en of meerdere opslag bronnen (sources) gebruikt kunnen worden.
Het gaat met de combi Spotify, en eventueel terug naar een andere bron dan niet lekker, en daar wordt dan wel aan gewerkt begrijp ik.
Het blijft dan ook wel weer een Music Player Deamon met een ander jasje, maar je kunt het ook via de App MPDroid en anderen bedienen.
Squeezebox is dan nog steeds wat comfortabeler in het zoeken, en de flexibiliteit van RuneAudio voor USB schijven en anderen is dan weer een pré.
runeaudio.JPG
runeaudio1.JPG
Nog wat aardigs, je kunt met het oproepen van de speler, die helaas dan niet in je Netwerk venster verschijnt, maar via het traceren via IP van Router of Fing dan de webpagina oproepen, en bij de constatering van een b.v.ander als de vorige IP geeft hij weer een duiding en kun je een scherm oproepen waar de muziek dan is te bedienen, leuke optie.
runeaudio2.JPG
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door FR_Aad »

Dat laatste begrijp ik niet.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

FR_Aad schreef:
Dat laatste begrijp ik niet.
Je benaderd in de meeste gevallen de speler met Volumio of RuneAudio met behulp van je browser.
Dat doe je dan door het IP nummer van de Raspberry met RuneAudio, in de balk in te kloppen (IPxxx.xxx.xxx.xxx..)
Als je dat dan doet dan verschijnt er links bovenin een popup venstertje, die geeft de mogelijkheid aan te klikken waardoor je een soort van icoontje/app-je krijgt op je bureaublad,
ico.JPG
ico.JPG (10.07 KiB) 354 keer bekeken
en wanneer je dat aanklikt kun je de speler benaderen zonder webbrowser.
Als je dat weg haalt kun je dat niet meer herstellen, behalve dat hij dan, als hij van de router een nieuw IP nummer krijgt toegewezen hij in de gaten heeft dat de link nog niet bestaat en herhaalt hij dat pop-up venstertje.
En dan heeft hij in dit geval de RuneAudio (2) aangemaakt.
Edit : dit gebeurt in Windows, of het bij een Mac gebeurt weet ik dus niet. :hide:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door FR_Aad »

Ahhhhh, dank.

Wel lastig dat je die pop-up niet opnieuw kan openen. (Toch?)
Het heeft inderdaad duidelijk een MPD vormgeving.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”