Hypex nieuws II

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Martijn H »

Begint het te kriebelen nu je subs af zijn? ;)
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Hypex nieuws II

Bericht door holco »

Wat ik begrepen heb is dat ze het erg druk hebben bij Hypex, en er dus momenteel weinig of geen tijd is voor de High-End DSP.
bos3812
Berichten: 17
Lid geworden op: di 26 jan 2010, 21:24

Re: Hypex nieuws II

Bericht door bos3812 »

fluppie schreef:
Is er eigenlijk alweer een status-update rond de High-End DSP ? Of een geschatte releasedate :P ?
Ik sluit me aan bij deze vraag. Ook ik heb namelijk interesse. Het lijkt me eerlijk om de (toekomstige) klanten van Hypex een enigszins indicatief antwoord te geven. Degenen die interesse hebben moeten dan zelf een besluit kunnen nemen of ze nog langer wachten op het high end exemplaar van Hypex of elders kijken voor een oplossing (Groundsound of gemodificeerde Behringer). Eerder was er sprake van dat de lancering eind 2009 zou plaatsvinden. Dit is kennelijk wegens drukte voor onbepaalde tijd uitgesteld. Daar heb ik natuurlijk alle begrip voor. Niemand kan ijzer met handen breken doch het lijkt me toch wel mogelijk om een indicatie te geven. :?:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Pjotr »

Naar mijn idee is de Groundsound nogal overpriced en moet je nog een smak extra betalen voor de bijbehorende software. Bovendien gebruikt ie alleen IIR filters en geen FIR. FIR heb je eigenlijk wel nodig om het sublaag op orde te krijgen a la Geddes etc. Eigenlijk zit ik op een betaalbare DSP te wachten die beide technieken combineert.
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Re: Hypex nieuws II

Bericht door fluppie »

Montana schreef:
Begint het te kriebelen nu je subs af zijn? ;)
Toch wel ja :-).
Ben intussen dan maar op zoek naar een goede meerkanaals USB "DAC" / Soundcard. Zodat ik met de x-over plugin van foobar kan spelen.
Ook wil ik de kaart Linux compatibel, zodat ik later Webfilter van onze forumvrienden Dioot & Ronkel kan gebruiken.

Iemand die nog leuke kaartjes kent ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Pjotr »

Meerkanaals USB én Linux compatible? Dat zal niet makkelijk worden.

Zelf ben ik onder XP aan het klooien maar dat gaat ook niet voortvarend. Kom er zo langzamerhand achter dat software oplossingen op een PC niet makkelijk en/of stabiel zijn. Zijn i.i.g. niet geschikt voor de overige familieleden om even een muziekje te draaien. Een hardware box met een aan/uit knop blijft het mooiste.
bos3812
Berichten: 17
Lid geworden op: di 26 jan 2010, 21:24

Re: Hypex nieuws II

Bericht door bos3812 »

fluppie schreef:
Montana schreef:
Begint het te kriebelen nu je subs af zijn? ;)
Toch wel ja :-).
Ben intussen dan maar op zoek naar een goede meerkanaals USB "DAC" / Soundcard. Zodat ik met de x-over plugin van foobar kan spelen.
Ook wil ik de kaart Linux compatibel, zodat ik later Webfilter van onze forumvrienden Dioot & Ronkel kan gebruiken.

Iemand die nog leuke kaartjes kent ?

Kijk eens bij Terratec. (http://www.terratec.net/en/products/DMX ... _2084.html)
Hypex_support
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Hypex_support »

Matthijs_Hypex schreef:
Zoals ook gemeld in
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 3&start=75
Laat de High end DSP zeker nog een tijdje op zich wachten.
We doen ons best er zo snel mogelijk mee verder te gaan, maar op het moment ligt het helemaal stil.

Als er nieuws is meld ik het hier zeker!

ps. Wel zijn we in de afrondingsfase met de PSC2 serie, een plate amp met 2x UcD400 en dsp besturing soortgelijk aan de AS2.100. Deze plate amp is meer geschikt voor PA gebruik.
Dit geldt nog steeds :wink: . Gelukkig kan ik wel melden dat in februari iemand beschikbaar komt die in ieder geval ook met de 6kanaals DSP bezig gaat.

Maar goed om te zien dat er zo veel belangstelling voor is, dit help zeker!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Hypex nieuws II

Bericht door b_force »

Zijn er geen losse DSP bordje te bestellen of kan ik mijn UCD400 inruilen voor een DSP + UCD400 ? :lol:
Beetje jammer had ik net een paar UCD's 400. Maarja als er al een versterker bij zit, heb ik daar ook niet veel aan. :wink:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Pjotr »

b_force schreef:
Zijn er geen losse DSP bordje te bestellen of kan ik mijn UCD400 inruilen voor een DSP + UCD400 ? :lol:
Ik heb JP daarover al gevraagd. De DSP bordjes van de AS2.100 Digital worden niet los geleverd en dat kan ik ook wel goed begrijpen. Bovendien heb je dan nog maar een 2 kanaals mono DSP (1 in - 2 uit) en heb je voor stereo 2 van die bordjes nodig.

Aan de andere kant als dit in een behoefte zou voorzien voor ons zelfbouwers om hun bestaande UcD set-up te upgraden?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Hypex nieuws II

Bericht door b_force »

Ik vind het een gemiste kans.

Ik kan me zo voorstellen dat er genoeg mensen zijn die liever hun bestaande (fabrieks) versterker willen blijven houden.
Qua klank, maar ook qua kosten of design.
Hypex_support
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Hypex_support »

b_force schreef:
Ik vind het een gemiste kans.

Ik kan me zo voorstellen dat er genoeg mensen zijn die liever hun bestaande (fabrieks) versterker willen blijven houden.
Qua klank, maar ook qua kosten of design.
Wij zouden dit ook wel willen maar je zit toch met bepaalde technische specs. Het zou dan een compleet nieuw bordje moeten worden met voeding (alleen laagspanning voor processor). En dan ook nog compatibel met al onze versterkers+voedingen. Maar natuurlijk ook nog eens goedkoper dan een enkele AS2.100. En dan hebben we het nog niet over de aansturing, connectoren en bediening.
Dit alles bij mekaar is niet echt een aantrekkelijk product, puur zakelijk gezien dan.
Daarom hebben we gekozen om de tijd te gaan steken in een High End 6 kanaals versie. Welke voor veel projecten een redelijke overkill zal worden maar in ieder geval voor (bijna) niemand te weinig zal zijn.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Wowly »

Ik denk dat het verstandig is voor Hypex om op tijd te zien waar hun doelgroep ligt. Juist prijstechnisch waren ze erg sterk, ik krijg de laatste tijd eerder de indruk dat ze een step-up aan het maken zijn van goede prijskwaliteit naar een meer kostbaar "zelfbouw"segment.

Ik denk dat het JUIST interessant zou zijn om een dergelijk los bordje te maken, tegen een zo concurrerend mogelijke prijs. Bij de Ucd180 is ook geprobeerd zo goed en zo kwaad als het ging de prijs ultralaag te houden. Hierdoor zijn ze groot geworden (euhh, hieraan is geloof ik zelfs hun bestaansrecht aan ontworpen..). Tegenwoordig ben je bij hypex zo honderden euro's kwijt voor een setup......al is de 180 nog steeds concurrerend geprijsd. Maar het overgrote deel van het asortiment word zo steeds kostbaarder.

Als leden als B-force, nog uit de tijd dat hypex opstond, aangeeft dat er gemiste kansen komen, en daar geen gehoor meer aan kan worden gegeven............discutabel.........

Er hoeft maar een chinees te zijn die hetzelfde idee wél oppikt en aansluiting vind bij de community (niet zo moeilijk, gewoon hetzelfde pad volgens als hypex via DIYAudio en aanverwante internetkanonnen) en je raakt simpelweg een enorme markt kwijt. En dat zou toch zonde zijn niet??? Blijf alert hypex, watch your peers.....

Jan
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Martijn H »

Ik zie het niet zo als een gemiste kans als het op de korte termijn niet komt. Er zijn namelijk al wat bedrijven die op het gebied van 2-4 kanaals dsp boardjes spul aanbieden. Een dsp systeem met luxe uitbreidmogelijkheden (bv. dual 6 kanaals), volume en bron regeling is iets wat niet bestaat momenteel. Daar zou dus de prioriteit zitten als een bedrijf iets wil toevoegen in de markt. Binnen de hele lijn zou het natuurlijk wél leuk zijn om al gekochte ucd modules te koppelen aan een 2in2out dsp boardje! Vooral voor geintegreerde stereoversterkers
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Pjotr »

Matthijs_Hypex schreef:
Wij zouden dit ook wel willen maar je zit toch met bepaalde technische specs. Het zou dan een compleet nieuw bordje moeten worden met voeding (alleen laagspanning voor processor).
Denk dat dit een beetje koudwatervrees is. Er is hier op dit forum voldoende expertise om het huidige AS2.100 DSP bordje van voeding en aansluitingen te voorzien.
En dan ook nog compatibel met al onze versterkers+voedingen. Maar natuurlijk ook nog eens goedkoper dan een enkele AS2.100.
Het prijs verschil tussen de AS2.100 en de AS2.100 Digital is €50. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
En dan hebben we het nog niet over de aansturing, connectoren en bediening.
Zie antwoord eerste alinea.

Ik kan mij echter voorstellen dat Hypex de moeite van de logistiek van een los AS2.100 DSP bordje + bedieningspaneeltje niet in het bedrijfsprofiel vindt passen. Aan de ander kant kan ik mij wel bij de voorgaande posters aansluiten. Zelf zou ik ook wel graag eens met dat bordje aan de slag willen. De 2 100W versterkers heb ik al in de vorm van UcD180's.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Hypex nieuws II

Bericht door b_force »

@ Matthijs
Ik zie niet in waarom het allemaal heel duur moet worden.
Wat Wowly zegt, ik vond het juist zo sterk waar jullie mee begonnen waren.
Gewoon losse printen/modules die als een soort kit in elkaar te zetten waren. Lekker laagdrempelig voor de zelfbouwer (velen vinden het net werken met lego :) ) en qua prijs ook nog goed te doen en keuze genoeg of je high-end wilt gaan of juist no-nonsens zonder toeters en bellen.

Op dezelfde manier kun je toch ook een DSP print maken?
Dus een losse print, zonder voeding etc. Eventueel een losse voeding als optie, wat jullie ook doen met de versterkers. (zeker schakelende voedingen kun dan heel goedkoop en klein blijven). Zeer zeker voor de zelfbouwer is denk ik zo'n product gigantisch aantrekkelijk, vooral omdat er een groot aantal mensen al in het bezit is van een degelijk Hypex versterker en niks aan een DSP met (extra) versterker hebben.

Daarbij vind ik het jammer dat er tegenwoordig enkel nog (dure) high-end producten leverbaar zijn die eigenlijk al kant en klaar zijn.
Een voorbeeld is ook weer de losse high-end DSP module waar jullie nog mee bezig zijn.

@ Montana
Er is inderdaad een aantal andere bedrijven dat DSP kits verkoopt (ik noem het maar even zo, ik bedoel dus enkel een print, zonder kast).
Jij weet echter ook dat deze kits nogal prijzig zijn (bv Groundsound) of gewoon niet aan de eisen voldoen.
De mogelijkheden die je met de Hypex DSP mogelijk zijn vind ik wat dat betreft erg fraai. Hoewel ik veel liever 4 kanaals zou zien dan twee kanalen met een subwoofer kanaal. Met vierkanaals kun je namelijk veel meer kanten op. Denk aan een drieweg systeem dat actief/passief gefilterd wordt, maar bv ook monitoren met een subwoofer etc etc. Uiteindelijk kost het maar 1 kanaal meer, dus dat zijn de kosten absoluut niet.

@Pjotr
Ik vind niet dat expertise via een extern forum hoeft te komen. Wanneer er gewoon een duidelijke handleiding geschreven wordt hoe het eea moet worden aangesloten dan kan elke noob er mee aan de slag. Dit vind ik nog steeds een gemis bij Hypex als je dat vergelijkt met bedrijven die vergelijkbare producten verkopen. Ik kan wel uit de voeten met de modules van Hypex, maar soms moet ik ook even twee keer kijken hoe ze nu iets bedoelt hebben.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Pjotr »

Ja Bart,

Ik denk dat je hier ook gelijk het probleem voor Hypex aangeeft: Zoveel mensen, zoveel wensen.

Als hobbyist kan dat wel maar bedrijfsmatig wordt zoiets heel lastig en heel duur.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Hypex nieuws II

Bericht door b_force »

Pjotr schreef:
Ja Bart,

Ik denk dat je hier ook gelijk het probleem voor Hypex aangeeft: Zoveel mensen, zoveel wensen.

Als hobbyist kan dat wel maar bedrijfsmatig wordt zoiets heel lastig en heel duur.
Een degelijke handleiding lijkt me niet echt een wens, maar meer een must bij een dergelijk product.
Als de gemiddelde koper simpelweg niet begrijpt hoe het product moet worden aangesloten, lopen ze volgens mij al heel erg snel weg.
(als je dat bedoelde althans :wink: )
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Boppo84 »

Het is pas duur als het niks opbrengt.
Natuurlijk is er kapitaal nodig om het op de rails te krijgen, maar er hoeft geen gereedschap voor aangeschaft te worden, alle techniek is al in huis. Er zijn alleen manuren nogdig. Gezien de interesse alleen al in dit forum lijkt het mij niet ondenkbaar dat een losse (2kanaals) DSP-mudule die eventueel gelinkt kunnen worden (bv 6 bordjes voor 5 2-kanaals + 2 subs) zich redelijk snel terugverdiend. Daarbij kan het grootste deel van de software gelijk blijven aan de AS2.100 (?). Ik heb in ieder geval wel interesse in een 2 kanaals DSP :D.
't Is dat ik al 2 versterkers heb, anders had ik al minimaal 1 AS2.100 in huis :roll:
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: Hypex nieuws II

Bericht door k.p. »

Ze zijn toch zelfs 3 kanaals? Met dat linken zorg je voor een mooi universeel systeem. Echter zit je wel snel op de vraag of er geen alternatieve producten zijn die goedkoper zijn. Ik ben erg blij met de 6 uitgangen van mijn Behringer DCX die ook niet te duur is. Nu zijn er verschillen tussen de Hypex en de DCX. Als ik snel een schatting mag maken van de prijs dan zou de hypex zo rond de 100-150E moeten gaan liggen om te kunnen concureren en ik betwijfel of dat haalbaar is.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Jan-Willem »

Ik kan melden dat ik degene ben die aanstaande maandag begint met afstuderen bij Hypex.
Hier hoop ik de 6ch. High End DSP af te ronden, zodat deze in productie kan worden genomen.

Vriendelijke groet,
Jan-Willem
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Pjotr »

Veel succes Jan-Willem! Maak er wat moois van \:D/

Maarreh, dat gaat dus nog wel een half jaartje aanlopen, zo niet langer, voordat wij de vruchten mogen plukken.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex nieuws II

Bericht door SSassen »

Jan-Willem,

Da's een behoorlijk ambitieus project! Welke opleiding/studierichting is dat? En wat ga je precies afronden? Ik had zo de indruk dat 't wat hardware betreft allemaal wel rond was? Begrijp ik dan goed dat je in dat geval met de software aan de slag gaat?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Hypex nieuws II

Bericht door holco »

Jan-Willem schreef:
Ik kan melden dat ik degene ben die aanstaande maandag begint met afstuderen bij Hypex.
Hier hoop ik de 6ch. High End DSP af te ronden, zodat deze in productie kan worden genomen.

Vriendelijke groet,
Jan-Willem
En hoe staat het er mee :?:
Hypex_support
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25

Re: Hypex nieuws II

Bericht door Hypex_support »

Ja sinds kort zijn we weer druk bezig met de ontwikkeling. Als er belangrijk nieuws te melden valt komt het hier zeker te staan. Maar ontwikkeling heeft tijd nodig...
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”