Hypex nieuws II
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex nieuws II
Wat ik begrepen heb is dat ze het erg druk hebben bij Hypex, en er dus momenteel weinig of geen tijd is voor de High-End DSP.
Re: Hypex nieuws II
Ik sluit me aan bij deze vraag. Ook ik heb namelijk interesse. Het lijkt me eerlijk om de (toekomstige) klanten van Hypex een enigszins indicatief antwoord te geven. Degenen die interesse hebben moeten dan zelf een besluit kunnen nemen of ze nog langer wachten op het high end exemplaar van Hypex of elders kijken voor een oplossing (Groundsound of gemodificeerde Behringer). Eerder was er sprake van dat de lancering eind 2009 zou plaatsvinden. Dit is kennelijk wegens drukte voor onbepaalde tijd uitgesteld. Daar heb ik natuurlijk alle begrip voor. Niemand kan ijzer met handen breken doch het lijkt me toch wel mogelijk om een indicatie te geven.fluppie schreef:Is er eigenlijk alweer een status-update rond de High-End DSP ? Of een geschatte releasedate?
Re: Hypex nieuws II
Naar mijn idee is de Groundsound nogal overpriced en moet je nog een smak extra betalen voor de bijbehorende software. Bovendien gebruikt ie alleen IIR filters en geen FIR. FIR heb je eigenlijk wel nodig om het sublaag op orde te krijgen a la Geddes etc. Eigenlijk zit ik op een betaalbare DSP te wachten die beide technieken combineert.
Re: Hypex nieuws II
Toch wel jaMontana schreef:Begint het te kriebelen nu je subs af zijn?
Ben intussen dan maar op zoek naar een goede meerkanaals USB "DAC" / Soundcard. Zodat ik met de x-over plugin van foobar kan spelen.
Ook wil ik de kaart Linux compatibel, zodat ik later Webfilter van onze forumvrienden Dioot & Ronkel kan gebruiken.
Iemand die nog leuke kaartjes kent ?
Re: Hypex nieuws II
Meerkanaals USB én Linux compatible? Dat zal niet makkelijk worden.
Zelf ben ik onder XP aan het klooien maar dat gaat ook niet voortvarend. Kom er zo langzamerhand achter dat software oplossingen op een PC niet makkelijk en/of stabiel zijn. Zijn i.i.g. niet geschikt voor de overige familieleden om even een muziekje te draaien. Een hardware box met een aan/uit knop blijft het mooiste.
Zelf ben ik onder XP aan het klooien maar dat gaat ook niet voortvarend. Kom er zo langzamerhand achter dat software oplossingen op een PC niet makkelijk en/of stabiel zijn. Zijn i.i.g. niet geschikt voor de overige familieleden om even een muziekje te draaien. Een hardware box met een aan/uit knop blijft het mooiste.
Re: Hypex nieuws II
fluppie schreef:Toch wel jaMontana schreef:Begint het te kriebelen nu je subs af zijn?.
Ben intussen dan maar op zoek naar een goede meerkanaals USB "DAC" / Soundcard. Zodat ik met de x-over plugin van foobar kan spelen.
Ook wil ik de kaart Linux compatibel, zodat ik later Webfilter van onze forumvrienden Dioot & Ronkel kan gebruiken.
Iemand die nog leuke kaartjes kent ?
Kijk eens bij Terratec. (http://www.terratec.net/en/products/DMX ... _2084.html)
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex nieuws II
Dit geldt nog steedsMatthijs_Hypex schreef:Zoals ook gemeld in
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 3&start=75
Laat de High end DSP zeker nog een tijdje op zich wachten.
We doen ons best er zo snel mogelijk mee verder te gaan, maar op het moment ligt het helemaal stil.
Als er nieuws is meld ik het hier zeker!
ps. Wel zijn we in de afrondingsfase met de PSC2 serie, een plate amp met 2x UcD400 en dsp besturing soortgelijk aan de AS2.100. Deze plate amp is meer geschikt voor PA gebruik.
Maar goed om te zien dat er zo veel belangstelling voor is, dit help zeker!
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Hypex nieuws II
Zijn er geen losse DSP bordje te bestellen of kan ik mijn UCD400 inruilen voor een DSP + UCD400 ?
Beetje jammer had ik net een paar UCD's 400. Maarja als er al een versterker bij zit, heb ik daar ook niet veel aan.
Beetje jammer had ik net een paar UCD's 400. Maarja als er al een versterker bij zit, heb ik daar ook niet veel aan.
Re: Hypex nieuws II
Ik heb JP daarover al gevraagd. De DSP bordjes van de AS2.100 Digital worden niet los geleverd en dat kan ik ook wel goed begrijpen. Bovendien heb je dan nog maar een 2 kanaals mono DSP (1 in - 2 uit) en heb je voor stereo 2 van die bordjes nodig.b_force schreef:Zijn er geen losse DSP bordje te bestellen of kan ik mijn UCD400 inruilen voor een DSP + UCD400 ?![]()
Aan de andere kant als dit in een behoefte zou voorzien voor ons zelfbouwers om hun bestaande UcD set-up te upgraden?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Hypex nieuws II
Ik vind het een gemiste kans.
Ik kan me zo voorstellen dat er genoeg mensen zijn die liever hun bestaande (fabrieks) versterker willen blijven houden.
Qua klank, maar ook qua kosten of design.
Ik kan me zo voorstellen dat er genoeg mensen zijn die liever hun bestaande (fabrieks) versterker willen blijven houden.
Qua klank, maar ook qua kosten of design.
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex nieuws II
Wij zouden dit ook wel willen maar je zit toch met bepaalde technische specs. Het zou dan een compleet nieuw bordje moeten worden met voeding (alleen laagspanning voor processor). En dan ook nog compatibel met al onze versterkers+voedingen. Maar natuurlijk ook nog eens goedkoper dan een enkele AS2.100. En dan hebben we het nog niet over de aansturing, connectoren en bediening.b_force schreef:Ik vind het een gemiste kans.
Ik kan me zo voorstellen dat er genoeg mensen zijn die liever hun bestaande (fabrieks) versterker willen blijven houden.
Qua klank, maar ook qua kosten of design.
Dit alles bij mekaar is niet echt een aantrekkelijk product, puur zakelijk gezien dan.
Daarom hebben we gekozen om de tijd te gaan steken in een High End 6 kanaals versie. Welke voor veel projecten een redelijke overkill zal worden maar in ieder geval voor (bijna) niemand te weinig zal zijn.
Re: Hypex nieuws II
Ik denk dat het verstandig is voor Hypex om op tijd te zien waar hun doelgroep ligt. Juist prijstechnisch waren ze erg sterk, ik krijg de laatste tijd eerder de indruk dat ze een step-up aan het maken zijn van goede prijskwaliteit naar een meer kostbaar "zelfbouw"segment.
Ik denk dat het JUIST interessant zou zijn om een dergelijk los bordje te maken, tegen een zo concurrerend mogelijke prijs. Bij de Ucd180 is ook geprobeerd zo goed en zo kwaad als het ging de prijs ultralaag te houden. Hierdoor zijn ze groot geworden (euhh, hieraan is geloof ik zelfs hun bestaansrecht aan ontworpen..). Tegenwoordig ben je bij hypex zo honderden euro's kwijt voor een setup......al is de 180 nog steeds concurrerend geprijsd. Maar het overgrote deel van het asortiment word zo steeds kostbaarder.
Als leden als B-force, nog uit de tijd dat hypex opstond, aangeeft dat er gemiste kansen komen, en daar geen gehoor meer aan kan worden gegeven............discutabel.........
Er hoeft maar een chinees te zijn die hetzelfde idee wél oppikt en aansluiting vind bij de community (niet zo moeilijk, gewoon hetzelfde pad volgens als hypex via DIYAudio en aanverwante internetkanonnen) en je raakt simpelweg een enorme markt kwijt. En dat zou toch zonde zijn niet??? Blijf alert hypex, watch your peers.....
Jan
Ik denk dat het JUIST interessant zou zijn om een dergelijk los bordje te maken, tegen een zo concurrerend mogelijke prijs. Bij de Ucd180 is ook geprobeerd zo goed en zo kwaad als het ging de prijs ultralaag te houden. Hierdoor zijn ze groot geworden (euhh, hieraan is geloof ik zelfs hun bestaansrecht aan ontworpen..). Tegenwoordig ben je bij hypex zo honderden euro's kwijt voor een setup......al is de 180 nog steeds concurrerend geprijsd. Maar het overgrote deel van het asortiment word zo steeds kostbaarder.
Als leden als B-force, nog uit de tijd dat hypex opstond, aangeeft dat er gemiste kansen komen, en daar geen gehoor meer aan kan worden gegeven............discutabel.........
Er hoeft maar een chinees te zijn die hetzelfde idee wél oppikt en aansluiting vind bij de community (niet zo moeilijk, gewoon hetzelfde pad volgens als hypex via DIYAudio en aanverwante internetkanonnen) en je raakt simpelweg een enorme markt kwijt. En dat zou toch zonde zijn niet??? Blijf alert hypex, watch your peers.....
Jan
Re: Hypex nieuws II
Ik zie het niet zo als een gemiste kans als het op de korte termijn niet komt. Er zijn namelijk al wat bedrijven die op het gebied van 2-4 kanaals dsp boardjes spul aanbieden. Een dsp systeem met luxe uitbreidmogelijkheden (bv. dual 6 kanaals), volume en bron regeling is iets wat niet bestaat momenteel. Daar zou dus de prioriteit zitten als een bedrijf iets wil toevoegen in de markt. Binnen de hele lijn zou het natuurlijk wél leuk zijn om al gekochte ucd modules te koppelen aan een 2in2out dsp boardje! Vooral voor geintegreerde stereoversterkers
Re: Hypex nieuws II
Denk dat dit een beetje koudwatervrees is. Er is hier op dit forum voldoende expertise om het huidige AS2.100 DSP bordje van voeding en aansluitingen te voorzien.Matthijs_Hypex schreef:Wij zouden dit ook wel willen maar je zit toch met bepaalde technische specs. Het zou dan een compleet nieuw bordje moeten worden met voeding (alleen laagspanning voor processor).
Het prijs verschil tussen de AS2.100 en de AS2.100 Digital is €50. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.En dan ook nog compatibel met al onze versterkers+voedingen. Maar natuurlijk ook nog eens goedkoper dan een enkele AS2.100.
Zie antwoord eerste alinea.En dan hebben we het nog niet over de aansturing, connectoren en bediening.
Ik kan mij echter voorstellen dat Hypex de moeite van de logistiek van een los AS2.100 DSP bordje + bedieningspaneeltje niet in het bedrijfsprofiel vindt passen. Aan de ander kant kan ik mij wel bij de voorgaande posters aansluiten. Zelf zou ik ook wel graag eens met dat bordje aan de slag willen. De 2 100W versterkers heb ik al in de vorm van UcD180's.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Hypex nieuws II
@ Matthijs
Ik zie niet in waarom het allemaal heel duur moet worden.
Wat Wowly zegt, ik vond het juist zo sterk waar jullie mee begonnen waren.
Gewoon losse printen/modules die als een soort kit in elkaar te zetten waren. Lekker laagdrempelig voor de zelfbouwer (velen vinden het net werken met lego
) en qua prijs ook nog goed te doen en keuze genoeg of je high-end wilt gaan of juist no-nonsens zonder toeters en bellen.
Op dezelfde manier kun je toch ook een DSP print maken?
Dus een losse print, zonder voeding etc. Eventueel een losse voeding als optie, wat jullie ook doen met de versterkers. (zeker schakelende voedingen kun dan heel goedkoop en klein blijven). Zeer zeker voor de zelfbouwer is denk ik zo'n product gigantisch aantrekkelijk, vooral omdat er een groot aantal mensen al in het bezit is van een degelijk Hypex versterker en niks aan een DSP met (extra) versterker hebben.
Daarbij vind ik het jammer dat er tegenwoordig enkel nog (dure) high-end producten leverbaar zijn die eigenlijk al kant en klaar zijn.
Een voorbeeld is ook weer de losse high-end DSP module waar jullie nog mee bezig zijn.
@ Montana
Er is inderdaad een aantal andere bedrijven dat DSP kits verkoopt (ik noem het maar even zo, ik bedoel dus enkel een print, zonder kast).
Jij weet echter ook dat deze kits nogal prijzig zijn (bv Groundsound) of gewoon niet aan de eisen voldoen.
De mogelijkheden die je met de Hypex DSP mogelijk zijn vind ik wat dat betreft erg fraai. Hoewel ik veel liever 4 kanaals zou zien dan twee kanalen met een subwoofer kanaal. Met vierkanaals kun je namelijk veel meer kanten op. Denk aan een drieweg systeem dat actief/passief gefilterd wordt, maar bv ook monitoren met een subwoofer etc etc. Uiteindelijk kost het maar 1 kanaal meer, dus dat zijn de kosten absoluut niet.
@Pjotr
Ik vind niet dat expertise via een extern forum hoeft te komen. Wanneer er gewoon een duidelijke handleiding geschreven wordt hoe het eea moet worden aangesloten dan kan elke noob er mee aan de slag. Dit vind ik nog steeds een gemis bij Hypex als je dat vergelijkt met bedrijven die vergelijkbare producten verkopen. Ik kan wel uit de voeten met de modules van Hypex, maar soms moet ik ook even twee keer kijken hoe ze nu iets bedoelt hebben.
Ik zie niet in waarom het allemaal heel duur moet worden.
Wat Wowly zegt, ik vond het juist zo sterk waar jullie mee begonnen waren.
Gewoon losse printen/modules die als een soort kit in elkaar te zetten waren. Lekker laagdrempelig voor de zelfbouwer (velen vinden het net werken met lego
Op dezelfde manier kun je toch ook een DSP print maken?
Dus een losse print, zonder voeding etc. Eventueel een losse voeding als optie, wat jullie ook doen met de versterkers. (zeker schakelende voedingen kun dan heel goedkoop en klein blijven). Zeer zeker voor de zelfbouwer is denk ik zo'n product gigantisch aantrekkelijk, vooral omdat er een groot aantal mensen al in het bezit is van een degelijk Hypex versterker en niks aan een DSP met (extra) versterker hebben.
Daarbij vind ik het jammer dat er tegenwoordig enkel nog (dure) high-end producten leverbaar zijn die eigenlijk al kant en klaar zijn.
Een voorbeeld is ook weer de losse high-end DSP module waar jullie nog mee bezig zijn.
@ Montana
Er is inderdaad een aantal andere bedrijven dat DSP kits verkoopt (ik noem het maar even zo, ik bedoel dus enkel een print, zonder kast).
Jij weet echter ook dat deze kits nogal prijzig zijn (bv Groundsound) of gewoon niet aan de eisen voldoen.
De mogelijkheden die je met de Hypex DSP mogelijk zijn vind ik wat dat betreft erg fraai. Hoewel ik veel liever 4 kanaals zou zien dan twee kanalen met een subwoofer kanaal. Met vierkanaals kun je namelijk veel meer kanten op. Denk aan een drieweg systeem dat actief/passief gefilterd wordt, maar bv ook monitoren met een subwoofer etc etc. Uiteindelijk kost het maar 1 kanaal meer, dus dat zijn de kosten absoluut niet.
@Pjotr
Ik vind niet dat expertise via een extern forum hoeft te komen. Wanneer er gewoon een duidelijke handleiding geschreven wordt hoe het eea moet worden aangesloten dan kan elke noob er mee aan de slag. Dit vind ik nog steeds een gemis bij Hypex als je dat vergelijkt met bedrijven die vergelijkbare producten verkopen. Ik kan wel uit de voeten met de modules van Hypex, maar soms moet ik ook even twee keer kijken hoe ze nu iets bedoelt hebben.
Re: Hypex nieuws II
Ja Bart,
Ik denk dat je hier ook gelijk het probleem voor Hypex aangeeft: Zoveel mensen, zoveel wensen.
Als hobbyist kan dat wel maar bedrijfsmatig wordt zoiets heel lastig en heel duur.
Ik denk dat je hier ook gelijk het probleem voor Hypex aangeeft: Zoveel mensen, zoveel wensen.
Als hobbyist kan dat wel maar bedrijfsmatig wordt zoiets heel lastig en heel duur.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Hypex nieuws II
Een degelijke handleiding lijkt me niet echt een wens, maar meer een must bij een dergelijk product.Pjotr schreef:Ja Bart,
Ik denk dat je hier ook gelijk het probleem voor Hypex aangeeft: Zoveel mensen, zoveel wensen.
Als hobbyist kan dat wel maar bedrijfsmatig wordt zoiets heel lastig en heel duur.
Als de gemiddelde koper simpelweg niet begrijpt hoe het product moet worden aangesloten, lopen ze volgens mij al heel erg snel weg.
(als je dat bedoelde althans
Re: Hypex nieuws II
Het is pas duur als het niks opbrengt.
Natuurlijk is er kapitaal nodig om het op de rails te krijgen, maar er hoeft geen gereedschap voor aangeschaft te worden, alle techniek is al in huis. Er zijn alleen manuren nogdig. Gezien de interesse alleen al in dit forum lijkt het mij niet ondenkbaar dat een losse (2kanaals) DSP-mudule die eventueel gelinkt kunnen worden (bv 6 bordjes voor 5 2-kanaals + 2 subs) zich redelijk snel terugverdiend. Daarbij kan het grootste deel van de software gelijk blijven aan de AS2.100 (?). Ik heb in ieder geval wel interesse in een 2 kanaals DSP
.
't Is dat ik al 2 versterkers heb, anders had ik al minimaal 1 AS2.100 in huis
Natuurlijk is er kapitaal nodig om het op de rails te krijgen, maar er hoeft geen gereedschap voor aangeschaft te worden, alle techniek is al in huis. Er zijn alleen manuren nogdig. Gezien de interesse alleen al in dit forum lijkt het mij niet ondenkbaar dat een losse (2kanaals) DSP-mudule die eventueel gelinkt kunnen worden (bv 6 bordjes voor 5 2-kanaals + 2 subs) zich redelijk snel terugverdiend. Daarbij kan het grootste deel van de software gelijk blijven aan de AS2.100 (?). Ik heb in ieder geval wel interesse in een 2 kanaals DSP
't Is dat ik al 2 versterkers heb, anders had ik al minimaal 1 AS2.100 in huis
Re: Hypex nieuws II
Ze zijn toch zelfs 3 kanaals? Met dat linken zorg je voor een mooi universeel systeem. Echter zit je wel snel op de vraag of er geen alternatieve producten zijn die goedkoper zijn. Ik ben erg blij met de 6 uitgangen van mijn Behringer DCX die ook niet te duur is. Nu zijn er verschillen tussen de Hypex en de DCX. Als ik snel een schatting mag maken van de prijs dan zou de hypex zo rond de 100-150E moeten gaan liggen om te kunnen concureren en ik betwijfel of dat haalbaar is.
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Re: Hypex nieuws II
Ik kan melden dat ik degene ben die aanstaande maandag begint met afstuderen bij Hypex.
Hier hoop ik de 6ch. High End DSP af te ronden, zodat deze in productie kan worden genomen.
Vriendelijke groet,
Jan-Willem
Hier hoop ik de 6ch. High End DSP af te ronden, zodat deze in productie kan worden genomen.
Vriendelijke groet,
Jan-Willem
Re: Hypex nieuws II
Veel succes Jan-Willem! Maak er wat moois van
Maarreh, dat gaat dus nog wel een half jaartje aanlopen, zo niet langer, voordat wij de vruchten mogen plukken.
Maarreh, dat gaat dus nog wel een half jaartje aanlopen, zo niet langer, voordat wij de vruchten mogen plukken.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex nieuws II
Jan-Willem,
Da's een behoorlijk ambitieus project! Welke opleiding/studierichting is dat? En wat ga je precies afronden? Ik had zo de indruk dat 't wat hardware betreft allemaal wel rond was? Begrijp ik dan goed dat je in dat geval met de software aan de slag gaat?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Da's een behoorlijk ambitieus project! Welke opleiding/studierichting is dat? En wat ga je precies afronden? Ik had zo de indruk dat 't wat hardware betreft allemaal wel rond was? Begrijp ik dan goed dat je in dat geval met de software aan de slag gaat?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Hypex nieuws II
En hoe staat het er meeJan-Willem schreef:Ik kan melden dat ik degene ben die aanstaande maandag begint met afstuderen bij Hypex.
Hier hoop ik de 6ch. High End DSP af te ronden, zodat deze in productie kan worden genomen.
Vriendelijke groet,
Jan-Willem
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex nieuws II
Ja sinds kort zijn we weer druk bezig met de ontwikkeling. Als er belangrijk nieuws te melden valt komt het hier zeker te staan. Maar ontwikkeling heeft tijd nodig...
