ik heb de zelfde triton als kees en ben er erg blij mee.
destijds bij esmax gekocht en kreeg alle maten ashalzen er bij ook de inch maten.
handig omdat het nu echt niet meer uit maakt welke freesjes ik waar koop.
Heb er inmiddels een aantal van cmt en die bevallen heel goed.
Ik frees uit de hand en met een tafel.
top apparaat
Ervaringen bovenfrees merken/typen
Moderator: Beheerdersteam
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Ervaringen bovenfrees merken/typen
Heb net een Makita RP1800FX gekocht. 2dehands(als nieuw) voor 200 euro inc toebehoren in systainer.
Verloopbusjes van 12 naar 1/4" 6,8,10mm en diverse copieerringen en railadapter en het standaard spul. Kan gebruikt worden met de rails van mijn Makita invalzaag.
Zware machine maar schitterend resultaat. Ben zeer tevreden, veel beter(ergonomischer, stabieler, zuiverder en trillingsarmer ) dan mijn oude (nieuw gekocht)groene Bosch en oudere Scheer
Ben toch wel erg benieuwd naar de Festools als dit al zo goed is!
Verloopbusjes van 12 naar 1/4" 6,8,10mm en diverse copieerringen en railadapter en het standaard spul. Kan gebruikt worden met de rails van mijn Makita invalzaag.
Zware machine maar schitterend resultaat. Ben zeer tevreden, veel beter(ergonomischer, stabieler, zuiverder en trillingsarmer ) dan mijn oude (nieuw gekocht)groene Bosch en oudere Scheer
Ben toch wel erg benieuwd naar de Festools als dit al zo goed is!
Re: Ervaringen bovenfrees merken/typen
Ik heb een Festool bovenfrees en kantenfrees,beide had ik 20 jaar eerder aan moeten schaffen.
Zeker niet goedkoop,maar de accesoires en de bediening zijn echt super.
Zeker niet goedkoop,maar de accesoires en de bediening zijn echt super.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Ervaringen bovenfrees merken/typen
"2014,het jaar van het afhaken........"
afmaken bedoel je?
afmaken bedoel je?
Re: Ervaringen bovenfrees merken/typen
Ik ben tot nog toe erg tevreden met mijn groene Bosch pof1400ace. Gekocht voor €75,- nadat hij slechts 5 deuren van gaten had voorzien.
Electronisch geregeld zodat het toerental belast en onbelast gelijk blijft, qua klank lijkt dat aardig te werken.
Met het geld wat ik er voor betaald heb is de prijs/kwaliteit verhouding wat beter natuurlijk dan wanneer je hem uit de winkel haalt, dan zou ik voor €150,- of meer ook een tweede hands hebben gekocht.
Electronisch geregeld zodat het toerental belast en onbelast gelijk blijft, qua klank lijkt dat aardig te werken.
Met het geld wat ik er voor betaald heb is de prijs/kwaliteit verhouding wat beter natuurlijk dan wanneer je hem uit de winkel haalt, dan zou ik voor €150,- of meer ook een tweede hands hebben gekocht.
