Ervaringen bovenfrees merken/typen

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: Ervaringen bovenfrees merken/typen

Bericht door gervenja »

ik heb de zelfde triton als kees en ben er erg blij mee.
destijds bij esmax gekocht en kreeg alle maten ashalzen er bij ook de inch maten.
handig omdat het nu echt niet meer uit maakt welke freesjes ik waar koop.
Heb er inmiddels een aantal van cmt en die bevallen heel goed.
Ik frees uit de hand en met een tafel.
top apparaat
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: Ervaringen bovenfrees merken/typen

Bericht door aaronboumans »

Heb net een Makita RP1800FX gekocht. 2dehands(als nieuw) voor 200 euro inc toebehoren in systainer.
Verloopbusjes van 12 naar 1/4" 6,8,10mm en diverse copieerringen en railadapter en het standaard spul. Kan gebruikt worden met de rails van mijn Makita invalzaag.
Zware machine maar schitterend resultaat. Ben zeer tevreden, veel beter(ergonomischer, stabieler, zuiverder en trillingsarmer ) dan mijn oude (nieuw gekocht)groene Bosch en oudere Scheer
Ben toch wel erg benieuwd naar de Festools als dit al zo goed is!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ervaringen bovenfrees merken/typen

Bericht door dre »

Ik heb een Festool bovenfrees en kantenfrees,beide had ik 20 jaar eerder aan moeten schaffen.
Zeker niet goedkoop,maar de accesoires en de bediening zijn echt super.
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: Ervaringen bovenfrees merken/typen

Bericht door aaronboumans »

"2014,het jaar van het afhaken........"
afmaken bedoel je?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ervaringen bovenfrees merken/typen

Bericht door dre »

Afmaken gaat het niet meer worden...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Ervaringen bovenfrees merken/typen

Bericht door beijert »

Ik ben tot nog toe erg tevreden met mijn groene Bosch pof1400ace. Gekocht voor €75,- nadat hij slechts 5 deuren van gaten had voorzien.

Electronisch geregeld zodat het toerental belast en onbelast gelijk blijft, qua klank lijkt dat aardig te werken.
Met het geld wat ik er voor betaald heb is de prijs/kwaliteit verhouding wat beter natuurlijk dan wanneer je hem uit de winkel haalt, dan zou ik voor €150,- of meer ook een tweede hands hebben gekocht.
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”