Geddes is ook wel erg stellig mbt de noodzaak voor een waveguide:
Geddes schreef:Piston sources (which includes cones or domes since they all vibrate axially) can never yield constant directivity, it is physically impossible (except at very LFs where they are all omni or dipole, but directional CD can never be achieved with a piston.) Hence one has to resort to a waveguide. But waveguides present all kinds of new problems that need to be solved and can be difficult to fabricate, thus their low usage.
Some day I will try and make a dipole midrange over to a waveguide, but this always ends up being more expensive and complex to make because it is not feasible to do the EQ passively. To me the benifits of a dipole midrange are not sufficient to outweigh this extra cost and complexity (more amps, more woofers and or excursion, electronic EQ, etc.). Part of the reason for my reluctance may be my inexperience at building electronics. I don't have the capability to make PC boards etc. The design is not hard but the fabrication requires capabilities that I don't have.
Zoals Linkwitz en John K schrijven, kan een piston in een OB een nagenoeg constante directionaliteit halen tot een hogere frequentie dan in een gesloten box. Geddes kent het domein van dipool-ontwerp niet voldoende en laat zich gemakkelijk tegenhouden door technische problemen.
Echter, Geddes wekt wel mijn interesse. Ik bedacht me zojuist dat ik ergens gelezen had dat een "reverberant sound field" de threshold voor vroege reflecties verhoogt (waar weet ik helaas niet meer

). Naar mijn mening klinkt het dan aannemelijk om de vroege reflecties te vermijden en vervolgens voor zoveel mogelijk "reverberant sound" te zorgen om die vroege reflecties zoveel mogelijk te maskeren. Wat denken jullie hierover?
Geddes schreef:All of us seem to say that Constant Directivity is very important, but yet, I seem to be the only one who actually designs to achieve this
Ook dit vind ik een vreemde bewering. Een dipool heeft een vrij constante 8-afstraling (hoewel het beter kan dan de Orion wat dat betreft). Geddes zijn ontwerp is een monopool in bas/mid en wordt steeds directioneler, totdat de waveguide het overneemt en de directionaliteit constant houdt. Wat Geddes wel schrijft in zijn White Paper is dat vroege reflecties onder ~ 500 Hz niet zo belangrijk meer zijn.
Niettemin lijkt het mij een betere optie om een grote CD horn te combineren met een cardioid bas/mid, opgebouwd uit een monopool + dipool. Geddes schrijft ook dat door exitatie van zo weinig mogelijk staande golven te weinig output overblijft. Een cardioid exiteert staande golven uit alle richtingen en zou wat dat betreft ideaal zijn.
Als laatste: wat me opvalt aan de paper van Geddes is dat hij helemaal geen referenties heeft opgenomen.