Ontwerp ruisarme voeding

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Godtoh
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 23:00
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Godtoh »

Edit: D2 snap ik ook inmiddels :oops:

Ik zou de pads in je layout wat grote maken, de drill holes wat kleiner.
Je hebt volgens mij een aantal sporen wel erg dicht naast elkaar liggen.

Verder zou ik haakse sporen onder 45 graden leggen...

Maar al met al, vind ik hem er mooi uitzien...

Maar met name die pads en drill-holes, je brand zo de pads van je print af als ze zo klein blijven.
Guido Tent
Ook commercieel actief
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 11:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Guido Tent »

Pjotr schreef:
Nou dan heeft die expert wel een beperkte blik op gebied van massavlakken :P Massavlakken hebben zeker nut in een aantal toepassingen en soms zelfs onontbeerlijk maar je kunt dat niet generaliseren.
ik heb er een verhaal over geschreven

http://www.tentlabs.com/InfoSupport/pag ... upling.pdf

groet

Guido
Gebruikersavatar
Timmes
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 10 dec 2006, 23:22

Bericht door Timmes »

En dan te bedenken dat ik net met een op een PCM2702 gebaseerde DAC bezig ben! Heel interessant leesvoer, dankjewel Guido!

Godtoh, bedant voor de tips, ik zal ze zeker ter harte nemen en het ontwerp nog wat verder optimaliseren. Ik heb daar verder niets aan gedaan en gewoon de standaard waarden van Eagle genomen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Guido Tent schreef:
Pjotr schreef:
Nou dan heeft die expert wel een beperkte blik op gebied van massavlakken :P Massavlakken hebben zeker nut in een aantal toepassingen en soms zelfs onontbeerlijk maar je kunt dat niet generaliseren.
ik heb er een verhaal over geschreven

http://www.tentlabs.com/InfoSupport/pag ... upling.pdf

groet

Guido
Dat is ook een prima verhaal Guido. Maar alles in perspectief, het gaat hier om een simpele goede voeding voor een puur analoge toepassing. Een DAC met lage analoge niveaus en snelle digatale signalen op 1 print is wat anders.

Het ging mij om de algemeenheid van de uitspraak.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”