Houden we het hier weer even on-topic...
Low budget 2-weg vloerstaander.
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Sterker nog het is de praktijk.Paul schreef:Ik kan me absoluut niet voorstellen dat je dit echt merktHondasnl schreef:
Nogmaals, hoe meer spoelen, weerstanden, condensatoren en bekabeling in een stroomkring, hoe groter de verliezen, maakt niet uit hoe klein ze ook mogen zijn, ze zijn er nu eenmaal.
De verliezen kun je terugvinden in de warmteontwikkeling.
Zeker bij wat harder spelen kan je dit goed merken.'B Force z'n theorie' lijkt toch echt in praktijk bevestigd te worden...
Wat Hondasnl noemt is de theorie. Het gaat juist om het merkbare effect.
(mensen die mij een beetje kennen, weten ook dat ik altijd bekijk in hoeverre de theorie opgaat in de praktijk)
Maargoed dat is allemaal te lezen in mijn eerdere post. Ik ga dat niet nogmaals herhalen.
@ Edo
Heb je al een budget afwerking is gedachte ?
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Jazeker. MDF goed schuren en aflakken met kleurlak (waarschijnlijk wat donkere kleur) en aanbrengen met platte kwast. Hierdoor onstaan wat lichtere en donkere strepen die lijken op nerven van hout. Ik heb met dee techniek vroeger een aantal tafels gemaakt en ziet er best leuk en appart uit. Niet duur, maar best netjes. (en zit gelijk in de lak)b_force schreef:@ Edo
Heb je al een budget afwerking is gedachte ?
Om de naden van het hout niet te zien gaat er nog een 4mm MDF laagje overheen waarna de hoeken rond gemaakt worden met de bovenfrees.
Simpel en toch netjes (en appart).
Zeker creatief, heb ik ook wel eens aangedacht toen ik nog mdf kasten maakte.b_force schreef:das creatief
Je moet zelf dus een beetje in je hoofd hebben hoe de nerven zouden moet lopen ?
Verder niet TE veel bij nadenken, dan gaat het meestal fout
Gewoon op het gevoel afgaan, werkt gewoon het beste!
Liefst onder het genot van een stevig biertje
Ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Komt dat van een klusprogramma van tv?Edo schreef:Het idee:
Ondergrond in wat lichte kleur lakken (met die platte kwast) zodat al wat lichte nerven ontstaan. Even laten drogen en mat een wat donkere kleur erover. Dan een houtkam erover om de nerven te creeren.
Het lijkt me wel moeilijk om het netjes te krijgen, maar dit is goed gelukt!
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Jep, klopt. Ik werk al een tijd voor Eigen huis en tuin.....en daar was het inderdaad een keer in de uitzending....Vuurkat schreef:Komt dat van een klusprogramma van tv?![]()
@b_force: Is inderdaad 1mm draad wat ik in de planning had. Bipolair elco'tje over de woofer scheelt een paar euro, maar ik zit nu met een serie filter....hou ik hem liever niet bipolair.
Deze techniek is al jaaaren oud, ik heb mijn hoornsysteem destijds ook van MDF naar licht eiken 'veredeld' op deze manier, en dat was in '86.Vuurkat schreef:Komt dat van een klusprogramma van tv? :wink:
Het lijkt me wel moeilijk om het netjes te krijgen, maar dit is goed gelukt!
Echt moeilijk is het niet met de bijgeleverde kam; de echte 'oude vakschilders' deden het met de kwast, dá's pas moeilijk.
Groeten, Jan.
Dat moet zeker In Eigen Huis en Tuin zijnEdo schreef:Jep, klopt. Ik werk al een tijd voor Eigen huis en tuin.....en daar was het inderdaad een keer in de uitzending....Vuurkat schreef:Komt dat van een klusprogramma van tv?![]()
![]()
@b_force: Is inderdaad 1mm draad wat ik in de planning had. Bipolair elco'tje over de woofer scheelt een paar euro, maar ik zit nu met een serie filter....hou ik hem liever niet bipolair.
Gaat goed hier zie ik.
Klein vraagje voor Edo : zou het ook mogelijk zijn om iets duurdere of alternatieve drivers te gebruiken, zonder het hele filter om te moeten gooien ?
Om zodoende deze luidsprekers van low-budget naar een-beetje-meer budget op te waarderen.
Heb je trouwens al een naam bedacht voor deze luidspreker ?
Keep on going !
Klein vraagje voor Edo : zou het ook mogelijk zijn om iets duurdere of alternatieve drivers te gebruiken, zonder het hele filter om te moeten gooien ?
Om zodoende deze luidsprekers van low-budget naar een-beetje-meer budget op te waarderen.
Heb je trouwens al een naam bedacht voor deze luidspreker ?
Keep on going !
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Wat kan is de woofer vervangen door een HDS versie van Peerless. Dit zal het filter weinig doen veranderen. Andere tweeter wordt wat lastiger, maar met wat kleine veranderingen is een Seas zeker te doen (bijvoorbeeld).ray5150 schreef:Klein vraagje voor Edo : zou het ook mogelijk zijn om iets duurdere of alternatieve drivers te gebruiken, zonder het hele filter om te moeten gooien ?
mm.. klinkt interessant. Die SDS 164 is er in 2 versies : Nomex en PPB
enig idee wat het verschil is ? de prijs is hetzelfde, 45 euro ex. btw.
met een Seas Tweeter doel je waarschijnlijk op een Prestige en niet op een Excel serie, neem ik aan, wel veel keus, zie ik
enig idee wat het verschil is ? de prijs is hetzelfde, 45 euro ex. btw.
met een Seas Tweeter doel je waarschijnlijk op een Prestige en niet op een Excel serie, neem ik aan, wel veel keus, zie ik
Laatst gewijzigd door ray5150 op ma 12 mei 2008, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
