JJ,Jasper schreef:uiteindelijk ben ik met het boekje zelf nog het beste af wat de formules aan gaat.
Je weet dat je het krijgt, zodra je een gil geeft.
Sietse
Moderator: Beheerdersteam
Beiden. Het ligt er aan hoe vaak ik ze nodig heb. Maar ik merk toch duidelijk een verschil tussen de goedkope spullen en de wat duurdere. Ik heb me voorgenomen toch niet te vaak meer naar de echt goedkope dingen te kijken. Die dingen komen de nauwkeurigheid van werken zeker niet ten goede.Nils_vn schreef:Verder vroeg ik mij nog af, de gebruikte diy gereedschappen (boren/zagen/frezen) kopen jullie die enkel van (duurdere) top merken (dan denk ik aan Bosh, Metabo, DeWalt...) of ook zgn naamloze merken 'topkraft' ed die voor een prikje her en der te koop zijn?
Beiden.Ik koop nu ook (nog) meer kwaliteit.Levensduur is daar toch `n stuk beter.Niets zo vervelend als op `n zondag iets afwillen maken en door je (electrisch)gereedschap in de steek te worden gelaten en dus niet naar de winkel kunnen.rho schreef:Beiden. Het ligt er aan hoe vaak ik ze nodig heb. Maar ik merk toch duidelijk een verschil tussen de goedkope spullen en de wat duurdere. Ik heb me voorgenomen toch niet te vaak meer naar de echt goedkope dingen te kijken. Die dingen komen de nauwkeurigheid van werken zeker niet ten goede.Nils_vn schreef:Verder vroeg ik mij nog af, de gebruikte diy gereedschappen (boren/zagen/frezen) kopen jullie die enkel van (duurdere) top merken (dan denk ik aan Bosh, Metabo, DeWalt...) of ook zgn naamloze merken 'topkraft' ed die voor een prikje her en der te koop zijn?
Een lintzaag is stiller, als je er tenminste een goed motor in hebt hangen. Rect zagen gaat zonder knappe geleider nauwelijks.. Je kunt er zelfs mee figuurzagen.mipo schreef:Of een lintzaag ( veel ) stiller is dan een cirkelzaag en of je hier
even zo makkelijk langere rechte stukken kan zagen ?
En, o ja... veiligheid lintzaag.. hoe zit het daarmee ?
Ik zie redelijk geprijsde circelzaag machines rond de 100 euro, van bekende merken in de bouwmarkten. Skyl, Bosch en zo. Denk zelf ook weer zo iets aan te schaffen. Ik zou niet een lintzaag kopen. Is niet handig voor lange rechte stukken.Nog advies over kwaliteit lintzagen ( en cirkelzagen ) : welke merken en types wel of niet naar te kijken ?
Ik zie zelfs nieuwe goedkope zagen van rond de 100 euro ! ( chinees ? )
Zodra ook response, vervorming en waterval plots gelijk zijn, klinken ze ook gelijk. Het maakt dan niet uit wat het gebruikte materiaal is.mipo schreef:Stel je hebt twee woofers met exact dezelfde specificaties en parameters
maar wel met ander materiaalgebruik ( ze zijn dus niet identiek ) ;
kunnen ze dan toch volledig anders klinken of komt het erg bijelkaar
in de buurt ?
Wat zijn nu onderwerpen waar nog vaak vragen over zijn?
Als we deze verzamelen en daarna een mooi verhaal met goede uitleg en plaatjes van maken, zal het daarna op de website gepost kunnen worden.
Dus SHOOT!![]()
Als je tot 150hz wilt weergeven, hoef je namelijk absoluut hier géén rekening mee te houden. Immers heeft 150Hz een golflengte van 2298mm.rho schreef:Hoe zat het weer met een speaker in een OB? Stel ik wil 'm gebruiken tot zo'n 150Hz. Moet ik m'n baffle dan zo breed maken dat ik op zo'n 150Hz een nul krijg op de baffle-rand? Hoe bereken ik dat weer?