Pagina 4 van 4
Geplaatst: vr 22 feb 2008, 10:18
door Dirk
ja word allemaal zeer positief over gesporken
ik denk dat ik deze als eerste set ga nemen
Geplaatst: vr 22 feb 2008, 11:42
door hopsa
Heb ik ook en beveel de sb25jm aan. Bas gaat niet heeel erg diep - kan je evt op den duur woofer bijnemen. Geluid is prettig en compleet.
Geplaatst: vr 22 feb 2008, 17:22
door b_force
er zijn overigens ook nog 2 smaken, basreflex of transmissielijn.
Geplaatst: vr 22 feb 2008, 19:48
door hovingtim
Ik moet zeggen die Transmissie Lijn uitvoering gaat best laag. Filter is zeker een verbeter punt dan het geen wat er standaard bij geleverd word.
Geplaatst: vr 22 feb 2008, 21:18
door Dirk
ik zou die mivoc speakers wel willen bouwen maar is 1 probleem die speakers zijn 4ohm
in boek je van mij set staat:
gebruik luidsprekers met de speaker impedance die bij de luidspreker aansluiting (6 ohm - 16 ohm) is vermeld
Geplaatst: vr 22 feb 2008, 23:28
door Dirk
ik zou graag nog wat tips willen voor goede speakers of speaker pakket voor een beginende bouwer
Geplaatst: za 23 feb 2008, 0:05
door mischa72
hovingtim schreef:Ik moet zeggen die Transmissie Lijn uitvoering gaat best laag. Filter is zeker een verbeter punt dan het geen wat er standaard bij geleverd word.
Dat is in het ontwerp van HobbyHifi ook aangepast.
Groeten,
Mischa
Geplaatst: za 23 feb 2008, 10:49
door Laurens
Misschien kan je als beginner een setje Philips AD3800m, AD8080m of AD8086m vinden. Bij mij zitten ze nog in de oorspronkelijke plastic open kastjes, maar zelfs dan klinken ze al heel aardig, en vooral het geluidsbeeld (de ruimtelijkheid) is erg goed.
Ik denk dat ik ze in een klein simpel houten kastje ga zetten zoals Philips het heeft ontworpen in een boekje

Geplaatst: ma 25 feb 2008, 0:18
door Dirk
ik heb denk wel leuke 2 weg systeem gevonden
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=2363
heeft iemand deze set al eerder gebouwd
en wat vonden jullie er dan van
Geplaatst: ma 25 feb 2008, 0:24
door Edo
Ik heb hem nog niet gemaakt of gehoord ergens, maar op
http://www.visaton.com/en/bauvorschlaeg ... index.html staat wat meer info hierover.
Geplaatst: ma 25 feb 2008, 19:19
door Jeroen
Ik heb een hoop jaar geleden die Visaton w170 gebruikt met de sc10n. Dit in een zuiltje van ~35 liter, BR. Simpel 6 dB filtertje, frequentie weet ik niet meer. Voor het geld klinkt het erg netjes, maar wat nog leuker is, is het volume wat er mee te behalen is (in het laag). Ik heb nog steeds verbaasde gezichten als ik de versterkers wat opendraai. En wees eerlijk het kost eigenlijk niks

Geplaatst: wo 27 feb 2008, 18:37
door Dirk
ik heb nog 1 vraag
kun bijv. 4ohm omzetten naar 6 ohm op een of andere manier
want anders zouden ze ook op mijn set kunnen aangesloten worden op mij kamer
anders zet ik ze beneden neer
meer info graag
Geplaatst: do 28 feb 2008, 13:26
door danielv
Dirk schreef:ik heb nog 1 vraag
kun bijv. 4ohm omzetten naar 6 ohm op een of andere manier
want anders zouden ze ook op mijn set kunnen aangesloten worden op mij kamer
anders zet ik ze beneden neer
meer info graag
je kan de speakers het aantal ohm niet zomaar veranderen als een speaker 6 ohm is dan is ie 6 ohm en dat kun je niet veranderen.
maar je kan hem wel op een versterker aansluiten die bijvoorbeeld 80 watt geeft bij 8 ohm dan wordt dat gedeeld ofzo ( hoe weet ik niet precies) maar dat kan dan wel dan geeft ie een hogere aantal wattage aan de speakers
jouna versterker kan Gebruik luidsprekers met de SPEAKER IMPEDANCE die bij de
luidsprekeraansluitingen (6 Ω – 16 Ω) is vermeld. dus die 4 ohm kun je er niet op aansluiten jammer
maar je kan het wel proberen om ze op je versterker aan te sluiten maar dan heb je kans dat ie doorbrand( als je he bereik van de versterker niet weet( 2-8ohm)
p.s. ik heb even bij de handleiding van je versterker gekeken en daar stond: Gebruik luidsprekers met de SPEAKER IMPEDANCE die bij de
luidsprekeraansluitingen (6 Ω – 16 Ω) is vermeld.
dus je kan die 6ohm speakers op die jvc aansluiten
RX-E5S/RX-E51B
Versterker
Uitgangsvermogen
Bij stereo-gebruik:
Voorkanalen: 50 W per kanaal, min. RMS, beide
kanalen aangedreven in 6 Ω bij 1 kHz met
niet meer dan 10% totale harmonische
vervorming. (IEC268-3)
Bij Surround-gebruik:
Voorkanalen: 50 W per kanaal, min. RMS, aangedreven
in 6 Ω bij 1 kHz met niet meer dan 0,8%
totale harmonische vervorming.
Middenkanaal: 50 W, min. RMS, aangedreven in 6 Ω bij
1 kHz met niet meer dan 0,8% totale
harmonische vervorming.
Surroundkanalen: 50 W per kanaal, min. RMS, aangedreven
in 6 Ω bij 1 kHz met niet meer dan 0,8%
totale harmonische vervorming.
Geplaatst: vr 29 feb 2008, 10:53
door Vuurkat
drugsb schreef:Dirk schreef:ik heb nog 1 vraag
kun bijv. 4ohm omzetten naar 6 ohm op een of andere manier
want anders zouden ze ook op mijn set kunnen aangesloten worden op mij kamer
anders zet ik ze beneden neer
meer info graag
je kan de speakers het aantal ohm niet zomaar veranderen als een speaker 6 ohm is dan is ie 6 ohm en dat kun je niet veranderen.
Kan met een (vermogens)weerstand van 2 ohm (in serie aansluiten met je box), al wordt ie dan wel erg warm.
drugsb schreef:jouna versterker kan Gebruik luidsprekers met de SPEAKER IMPEDANCE die bij de
luidsprekeraansluitingen (6 Ω – 16 Ω) is vermeld. dus die 4 ohm kun je er niet op aansluiten jammer
maar je kan het wel proberen om ze op je versterker aan te sluiten maar dan heb je kans dat ie doorbrand( als je he bereik van de versterker niet weet( 2-8ohm)
Kan prima, versterker gaat alleen kapot als je 'm hard zet.
Geplaatst: vr 29 feb 2008, 11:51
door Jasper
Vuurkat schreef:drugsb schreef:Dirk schreef:ik heb nog 1 vraag
kun bijv. 4ohm omzetten naar 6 ohm op een of andere manier
want anders zouden ze ook op mijn set kunnen aangesloten worden op mij kamer
anders zet ik ze beneden neer
meer info graag
je kan de speakers het aantal ohm niet zomaar veranderen als een speaker 6 ohm is dan is ie 6 ohm en dat kun je niet veranderen.
Kan met een (vermogens)weerstand van 2 ohm (in serie aansluiten met je box), al wordt ie dan wel erg warm.
drugsb schreef:jouna versterker kan Gebruik luidsprekers met de SPEAKER IMPEDANCE die bij de
luidsprekeraansluitingen (6 Ω – 16 Ω) is vermeld. dus die 4 ohm kun je er niet op aansluiten jammer
maar je kan het wel proberen om ze op je versterker aan te sluiten maar dan heb je kans dat ie doorbrand( als je he bereik van de versterker niet weet( 2-8ohm)
Kan prima, versterker gaat alleen kapot als je 'm hard zet.
Een serie-weerstand voor een hele luidspreker? De impedantie van een luidspreker is niet constant over het geluidspectrum en kent impedantiepieken. Ook is de DC-weerstand van een speaker meestal lager dan de impedantie.
Geplaatst: zo 20 apr 2008, 1:06
door Glorificus
heb zelf de speaka bouwpakket 1 gemaakt
niks mis mee vind ik heb ze met veel plezier gemaakt
geluid is redelijk goed voor dar geld iniedergeval
bass hebben ze niet echt heb er een sub woofer bij gezet
goed geluid vind ik dan
Geplaatst: zo 20 apr 2008, 8:18
door sevenup
Speaka 2
Geplaatst: zo 18 mei 2008, 22:42
door wytze_hoekstra@hotmail
Ik ben een tijdje geleden begonnen met het bouwen van de speaka 2 set.
Van wat begon als en geintje is toch al wat uitgebreider geworden.
En nu vraag ik me af of ik die speaka 2 set er wel in moet bouwen of niet.
Ik zit dus vast aan de afgesloten behuizing voor de mid.
Wat denken jullie? Is het 't waard om in een bestaande kast van speaka 2 andere speakers aan te schaffen? En zo ja welke 3-weg set(s) zal daar voor in aanmerking komen.
Ik kan het natuurlijk altijd eerst afbouwens en later alsnog betere speakers inbouwens. Leer ik me ook hoe dat moet of wordt dat een lastig verhaal?
Groeten,
Wytze