Het artikel zijn ervaringen uit de praktijk denk ik...Marp schreef:Is Sietse's artikel dan bedoeld als uitleg van de TL? Volgens mij beschrijft hij enkel vanuit zijn eigen ervaring hoe iemand zonder diepgaande kennis toch tot een redelijk presterende TL kan komen. Om het eenvoudig te houden wordt bij andere methoden (bijv. K&T) ook niet Auspurger, Bailey of King erbij gehaald.weidok schreef:Dit hoort eigenlijk is een artikel over uitleg
TL thuis... desnoods in een vervolg artikel !!!!
Je mag gerust je bedenkingen hebben bij Sietse's methode (mijn methode zou het waarschijnlijk ook niet zijn), maar bedenk dat dit slechts 1 van de vele wegen naar Rome is, en dat deze weg zeer waarschijnlijk niet bedoeld is voor diegenen die al prima weten hoe ze een conventionele TL kunnen bouwen. Als Sietse Bailey erbij moet betrekken, schrijft hij niet meer vanuit zijn eigen ervaring en kan hij net zo goed zijn artikel overboord gooien. Dan is het beter dat hij zich beperkt tot het vertalen van bestaande artikelen, maar dat lijkt me niet de insteek.
BTW: waarom schrijft eigenlijk niemand anders een artikel over andere methoden, of desnoods een Nederlandse vertaling van bestaande artikelen?
Hij gebruikt volgens mij de formule uit een Remo boekje
(Bailey formule) dus een bronvermelding maakt het verhaal
completer... toch
Ik probeer alleen informatie aan te dragen en niemand z'n werk
af te kraken en te beledigen ..
Mocht mijn manier van doen hier in dit topic anders overkomen
dan spijt me dat...
Nederlandse vertalingen van de artikelen van bv. MJ King
tjs dat zou mooi zijn... maar is eigenlijk onbegonnen werk.. toch
Ga ervan uit dat de meesten de verwijzingen naar engelse en duitse artikelen redelijk kunnen volgen...
Niemand heeft dus een poging gedaan het TL onderzoek
(met ca. 30 woofers) te lezen en de exelsheets te downloaden ?
Klopt dit ??? (stout mode= aan): Als de woofer op 1/3 van de TL plaatst is het TL gat ook bijna weg hoor en volgens mij verschuift het TL gat maar blijft duidelijk aanwezig