P=U*I * 90% OK.Barry schreef:P=U*I. Dus 45vdc op de modules geeft bij 5a zo'n 225 Watt. Dat is dan je maximaal opgenomen vermogen, waarvan 90% efficient is. Je krijgt dan maximaal zo'n 200 Watt uitgangsvermogen.Àadjo schreef:Hoezo te weinig spanning??Hans Nootdorp schreef:Aadjo: ik werk niet bij Hypex en spreek dus namens mijzelf. Weet wel een beetje "iets" af van electro.
Ik snap je vraag niet.
Nog een keer op een rijtje:
- voor max. vermogen heeft UCD180 min. 39 Vdc nodig en mag maximaal (volgens specs Hypex) 45 vDC hebben.
- voor UCD400 is dit min. 58 Vdc en max. 65 Vdc.
- voor UCD700 Vdc min. 76 en max. 95.
Op de UCD180 is een trafo met 2x33 vAC het maximum ...Maar als je diezelfde trafo op een UCD400 zet kan die bij 4 ohm max. 250 watt leveren en bij 8 ohm slechts 125 watt.
Simpel omdat de vAC niet hoog genoeg is om voldoende spanning op de LS te krijgen. Geldt in principe trouwens voor ieder type versterker.
er staat nog steeds 2x 45VDC op de LS., dat is maar ong. 25% minder dan bij 2x 58VDC.
Hoe bereken jij het vermogen ??
Specsheet Hypex stelt (ten onrechte) Vdc voor de UdC400 is minimaal +/- 45 Vdc
daaronder kan dus toch wel, met nog steeds een behoorlijk vermogen. Alleen Hoe hog precies?? laten we zeggen bij 4 ohm . Hoe bereken jij het vermogen ??
Corrigeer mij als ik fout zit![]()
Groetjes,
Barry
maar is U niet 2*Vdc = ongeveer 90 Volt !!
dat veranderd de zaak toch enorm ?
Dan is Pmax, eigenlijk alleen nog maar afhankelijk van de stroom I die geleverd kan worden (want Imax door 8 ohm is dan V/R = > 10 Amp !) .
10 Amp haalt mijn trafo niet, dus is de vraag hoe groot is die I dan bij een trafo van 230VAC voorzien van een berg CAPs achter de gelijkrichter?
m.a.w. hoeveel "piek"stroom kunnen die 2*15.000 MFd caps leveren (in zeg 0,5 sec. = ong. 1 paukeslag) ik vermoed iets van "x" Joule/sec uitgedrukt in Ampère...







