(en nog een) UcD400 - (kast)layout

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

asterduc schreef:
GENIAAL Lennert.

wat jij hier brengt is toch wel een aardige entrée.
Thx Ed!

Misschien, als de proto's straks goed werken, kunnen we met een aantal lui prints bestellen. Vanaf ongeveen 16-20 stuks wordt het betaalbaar. Zeg maar zo'n 20euro per stuk.

Moeten we naast de overige 10 mensen die printen willen, alleen nog iemand vinden die kan bepalen of het ontwerp goed klinkt... :roll:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Misschien, als de proto's straks goed werken, kunnen we met een aantal lui prints bestellen. Vanaf ongeveen 16-20 stuks wordt het betaalbaar. Zeg maar zo'n 20euro per stuk.
Het ziet er zo mooi uit dat ik daar wel voor voel :D Bij Olimex schijnt het ook nog betaalbaar te zijn. Ik heb er echter geen ervaring mee maar kreeg de tip van iemand.http://www.olimex.com/pcb/index.html

Zit ik alleen nog tegen de prijs van die T-networks aan te hikken, maar inderdaad er valt te besparen op die 2K2 :wink:

Groeten, Co
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

cve schreef:
Misschien, als de proto's straks goed werken, kunnen we met een aantal lui prints bestellen. Vanaf ongeveen 16-20 stuks wordt het betaalbaar. Zeg maar zo'n 20euro per stuk.
Het ziet er zo mooi uit dat ik daar wel voor voel :D Bij Olimex schijnt het ook nog betaalbaar te zijn. Ik heb er echter geen ervaring mee maar kreeg de tip van iemand.http://www.olimex.com/pcb/index.html

Zit ik alleen nog tegen de prijs van die T-networks aan te hikken, maar inderdaad er valt te besparen op die 2K2 :wink:

Groeten, Co
Nou kijk, da's een mooi adres. Daar kun je verschillende formaten printen op één grote print laten maken. Of zoals zij het noemen:

"Free panelization! Free de-panelization! Panelization of different boards on same panel is allowed!"

Dus dan zou ik ook een nette 12v voeding kunnen ontwerpen, bv zoals in dat andere topic staat.
Daarvan dan 2 stuks, tezamen met 2 stuks UcD180 voeding op één panel. Heb je een volledige voedingsset.

Aangezien er geen SMD componenten op de print zitten, zijn beperkte soldeerkunsten voldoende om het in elkaar te zetten. Alle onderdelen komen of bij RS, of bij conrad vandaan, dus dat is ook makkelijk te krijgen.

Ik zal eens een prijs opvragen.

T-nets worden trouwens snel goedkoper als je er meerdere tegelijk koopt, en goede slit-foils zijn ook duur (en lastig te krijgen).
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

T-nets worden trouwens snel goedkoper als je er meerdere tegelijk koopt, en goede slit-foils zijn ook duur (en lastig te krijgen).
Bij Schuro.de kost een BHC T-network 36,83. Een slit-foil is "slechts" 14,03.
Heb je een idee in welke aantallen de prijs gunstiger wordt?

Co
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

cve schreef:
T-nets worden trouwens snel goedkoper als je er meerdere tegelijk koopt, en goede slit-foils zijn ook duur (en lastig te krijgen).
Bij Schuro.de kost een BHC T-network 36,83. Een slit-foil is "slechts" 14,03.
Heb je een idee in welke aantallen de prijs gunstiger wordt?

Co
Vanaf 11 stuks kosten ze, zonder verzendkosten en BTW per stuk 33euro. Bij meer dan 20 gaat er nog een stuk af, maar daar moet dan navraag naar doen.
Ik zal ook 's vragen of die T-Networks van Schuro dezelfde zijn. De persoon in Engeland waar ik ze gekocht heb, zegt de ontwerper van die dingen te zijn (www.dnm.co.uk).
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Ik zal ook 's vragen of die T-Networks van Schuro dezelfde zijn
Zijn dezelfde als bij dnm.co.uk. Ik ga maar eens kijken wie ze nog meer in stock hebben en wat ze kosten.

Co
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

cve schreef:
Ik zal ook 's vragen of die T-Networks van Schuro dezelfde zijn
Zijn dezelfde als bij dnm.co.uk. Ik ga maar eens kijken wie ze nog meer in stock hebben en wat ze kosten.

Co
Perfect. Wel iets om op te letten: Op diyaudio.com waren een aantal berichten van mensen die erg oude T-Nets hadden gekregen; zeg maar zo'n jaar of 7-8 oud. Ik weet niet meer via welke online shop dat was, in ieder geval niet een van de grote.
Degene die ik uit de UK had, zijn geproduceerd op 05/2006, dus redelijk recent.
dirk55
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 21:13
Locatie: Arnhem

Bericht door dirk55 »

Lennert,

Ten eerste, complementen voor de printontwerpen.
Ze zien er professoneel uit.


Ten tweede,

Als we met ze alle tegelijk inkopen, kunnen we het bij BHC Coponents proberen.

Gr. Dirk
alcoholic
Berichten: 15
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 0:24

Bericht door alcoholic »

dday_one schreef:
Het vervangen van die t-splitsingen, bedoel je dan door een soort van open-driehoeken?
Gewoon de huidige 90 graden bochten voorzien van 2 extra spoortjes zodat je 4 45 graden bochten krijgt.

Ik gebruik zelf Multisim en Ultiboard. Relatief simpel in gebruik, maar heeft ook sterke functies. Componenten aanmaken gaat ook lekker simpel. Enige nadeel van het programma zijn de functies die het programma voor je uitvoerd.
Barry
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
Locatie: Zaandam

Bericht door Barry »

Knap werk. Een intergrated amp in zo'n kleine behuizing is erg mooi. Welke kast is het?
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

Barry schreef:
Knap werk. Een intergrated amp in zo'n kleine behuizing is erg mooi. Welke kast is het?
Nee, dat gaat niet passen. Wel als ik niet dubbel mono zou werken trouwens. Eén trafo, één voeding, 2x UcD180 en de passieve attenuator van Jos van Eijndhoven past er net (ècht net) in.
Nu heb ik in totaal 3 kasten, één voor die attenuator en één per UcD400.

Het zijn ATI-Research U737 kasten. Wel duur, zeker incl. verzendkosten, maar ik vind ze erg mooi. :roll:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Past wel in een kast van Hifi2000. Dual mono UcD400, 2x 500VA, attenuator van Jos en dan nog twee soortgelijke voedingen als waar Lennert mee bezig is. Of misschien wel die van Lennert. :wink: En dan is er nog ruimte voor eventueel een Dact CT101 pre-amp met eigen gescheiden voeding en trafo's. Dan is de kast ook echt wel vol. Maar die pre-amp laat ik voorlopig even weg.

De T-network Capacitors zijn inderdaad slecht te verkrijgen. Ik heb maar een mail gestuurd naar DNM om te vragen wat de prijs is als we er meer afnemen.

Co
Barry
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
Locatie: Zaandam

Bericht door Barry »

cve schreef:
Past wel in een kast van Hifi2000. Dual mono UcD400, 2x 500VA, attenuator van Jos en dan nog twee soortgelijke voedingen als waar Lennert mee bezig is. Of misschien wel die van Lennert. :wink: En dan is er nog ruimte voor eventueel een Dact CT101 pre-amp met eigen gescheiden voeding en trafo's. Dan is de kast ook echt wel vol. Maar die pre-amp laat ik voorlopig even weg.

De T-network Capacitors zijn inderdaad slecht te verkrijgen. Ik heb maar een mail gestuurd naar DNM om te vragen wat de prijs is als we er meer afnemen.

Co
En welke kast van HIFI2000 bedoel jij? 8) Ik moet er nog een bestellen namelijk :)
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Barry,

Deze bedoel ik:
1NSL02350N (80-435-350 mm met 10mm front)

Groeten, Co
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

De T-network Capacitors kosten bij een afname van meer dan 20 stuks 19 Britse Ponden(per stuk dus), omgerekend ongeveer 28,20 euro. Moeten nog wel verzendkosten etc. bij. Dat is dan direct geleverd door DNM uit de UK. Schuro is een stuk duurder.
Meest interessante vraag is toch of 2 stuks per kanaal , zoals in Sander Sassen's zijn ontwerp, gehoormatig voldoende zijn....... Ik kan er geen inschatting van maken. Misschien draagt een zorgvuldig ontworpen meerlaagsprint wel meer bij aan een gehoormatige verbetering dan het bijplaatsen van de extra condensatoren.

Groeten, Co
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

cve schreef:
Meest interessante vraag is toch of 2 stuks per kanaal , zoals in Sander Sassen's zijn ontwerp, gehoormatig voldoende zijn....... Ik kan er geen inschatting van maken.
Ik weet ook niet of 4 per kanaal een verbetering brengen, maar kan wel zeggen dat het met twee stuks echt prima te doen is! Ik mis niks en het klinkt gewoon briljant :)

Goed bezig trouwens 8)
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Hoi Lennert,
Ik zal eens een prijs opvragen.
Ben je al wat wijzer geworden?

Co
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

cve schreef:
Hoi Lennert,
Ik zal eens een prijs opvragen.
Ben je al wat wijzer geworden?

Co
Beetje lang geen update...

Nee, helaas kan ik daar niet bestellen. Ik heb de print gemaakt in expresspcb... een leuk programmaatje, maar geen enkele exportfunctie ](*,)
Ik moet dus eerst alles opnieuw tekenen in eagle of ultiboard ofzo...

Anyway, heb wel de 1-TNET voeding, incl. 12v voeding, af. Heb conform advies van Sander een rc-rc netwerkje voor de regelaars gezet en nette schottky's gebruikt.

Dit is de print:
--- Sorry plaatje is weg --- :oops:

gr.
Lennert
Laatst gewijzigd door dday_one op di 13 mar 2007, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Ziet er mooi uit Lennert. Nu toch maar 2 T-networks zie ik. Ik ben net begonnen met Eagle. Ik zal eens proberen of ik een gelijke versie daarmee kan maken. Er zitten wel meer export opties in, alleen is het oppervlak van de print die je kunt maken wel erg klein.

Groeten, Co
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

cve schreef:
Ziet er mooi uit Lennert. Nu toch maar 2 T-networks zie ik. Ik ben net begonnen met Eagle. Ik zal eens proberen of ik een gelijke versie daarmee kan maken. Er zitten wel meer export opties in, alleen is het oppervlak van de print die je kunt maken wel erg klein.

Groeten, Co
Thx. Ik heb de voeding met 4 T-Nets nu af, maar wil voor volgende versies, en evt. gezamelijke inkoop, liever 2 T-Nets gebruiken. Dat maakt een stereo versterker financieel een stuk aantrekkelijker. Het oppervlak van deze print is 10x13cm.

Gr.
Lennert
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Het oppervlak van deze print is 10x13cm.
De gratis versie van Eagle gaat tot 10x8cm. Eerst maar even upgraden naar de standaard versie dan maar. :?

Co
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

cve schreef:
Het oppervlak van deze print is 10x13cm.
De gratis versie van Eagle gaat tot 10x8cm. Eerst maar even upgraden naar de standaard versie dan maar. :?

Co
Dat zou op zich nog wel kunnen, als we de 12v en de UcD voeding los van elkaar ontwerpen. Die printtoko van jou, die kan dat dan weer combineren bij het m fabriceren...
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Dat zou op zich nog wel kunnen, als we de 12v en de UcD voeding los van elkaar ontwerpen.
Het is zeker het proberen waard omdat een betaalde versie van Eagle je ook 210 euro kost. Dat zijn een hoop T-nets. Ik ga kijken of het lukt in de komende dagen.

Co
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

De laatste versie:

Afbeelding

Print is 8.5 bij 12 cm.


Als ik 20 stuks laat maken, kost dat incl. verzendkosten 390USD. Dit is dit ongeveer 290euro. Komt waarschijnlijk nog wel BTW en/of invoerrechten bij. Overigens is dit standaard dubbelzijdig. Dus misschien kan ik hier en daar toch nog optimaliseren...

Per stuk wordt het dan dus ongeveer 29euro. Voor een versterker dus 58 + 4 TNets = 180euro.

Interesse?

Gr.
Lennert
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Interesse?
Absoluut :D

Co
Plaats reactie