Wanner kan ik de printen brengen?SSassen schreef:Sorry jongens, ik heb van alles 100 stuks gekocht...
Composiet versterker MK1-V2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Composiet versterker MK1-V2
Re: Composiet versterker MK1-V2
100 jacuzzi's en 100 tuinhekken?
Eerst zien dan geloven
Hier is de soldeerbout alweer afgekoeld:
Hier is de soldeerbout alweer afgekoeld:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Heeft ie pech. Zijn TH onderdelen die al tijdje niet leverbaar zijn.
Zal morgen even het lijstje nalopen Dre en alternatieven aangeven.dre schreef:Behoorlijk wat onderdelen niet aanwezig helaas.......
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Dan had Peter ook wat stencils moeten bestellen, dan is dat SMD bestukken zo gebeurd met m’n SMD oven.Shadow schreef:Sander’s SMD Service
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja die 10000uF elco's worden ergens in juni geleverd, dus tijd zat... 
Re: Composiet versterker MK1-V2
Tegen die tijd is de rest ook wel weer leverbaarBertje schreef:Ja die 10000uF elco's worden ergens in juni geleverd, dus tijd zat...
Alternatieven voor wat op dit moment niet leverbaar is:
xxx 80-A759MS107M1HAAE31 100uF/50V Kemet
80-A759MS686M1HAAE32
xx 71-CPF210R000FKE14 Weerstand 2W 10 ohm
71-CCF02-J-10
xxx 667-EEU-FS1H151L Elco 150uF/50V Panasonic
667-EEU-FR1H181L
xxx 710-150120GS75000 LED Würth
710-156120GS75000
xxx 80-ALC80A103CD040 - Long life Elco Kemet/BHC
https://nl.mouser.com/Passive-Component ... uf&FS=True
Voorkeur:
594-MAL205657103E3 - Long life Mallory
647-LKG1H103MESBAK - Nichicon Audiofiel
Het originele lijstje laat ik zoals het was. Verkrijgbaarheid blijft toch steeds fluctueren. Dus zelf steeds even je winkelwagentje bijwerken.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Netjes zo, Peter.
Misschien een idee om deze alternatieven ook onder de BOM in startpost te zetten ?
Als dit topic over een tijdje weer een stuk langer is, vind je het niet zo snel meer terug.
Misschien een idee om deze alternatieven ook onder de BOM in startpost te zetten ?
Als dit topic over een tijdje weer een stuk langer is, vind je het niet zo snel meer terug.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Tegen die tijd is het toch weer anders, componenten komen en gaan en komen weer terug en raken weer uitverkocht enz. enz.ray5150 schreef:Netjes zo, Peter.![]()
Misschien een idee om deze alternatieven ook onder de BOM in startpost te zetten ?
Als dit topic over een tijdje weer een stuk langer is, vind je het niet zo snel meer terug.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Zal even kijken en het in een gedateerd .txt bestandje er bij zetten.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik zie dat ze de missende onderdelen wel bij RS hebben trouwens.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Mooi!Pjotr schreef:Zal even kijken en het in een gedateerd .txt bestandje er bij zetten.
Dan schuif ik de bestelling er morgen ochtend door!
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja, die vervangers werken niets minder! Het zijn geen kritische onderdelen, al kun je ze niet weglaten natuurlijk
Scheelt je toch weer kosten bij RS.
Overigens blijf uit de buurt van Farnelly. Die maken er een zootje van op het moment. Nu al drie keer dat een bestelling niet klopt. Er staat wel het juiste op het zakje maar wat er in zit is wat anders. Dat kun je met SMD spul niet hebben! Op de dioden zelf staat b.v. geen code. Het probleem oplossen gaat ook uiterst moeizaam tot niet met ze. Telefonisch vrijwel niet te bereiken en op e-mail reageren ze niet.
Overigens blijf uit de buurt van Farnelly. Die maken er een zootje van op het moment. Nu al drie keer dat een bestelling niet klopt. Er staat wel het juiste op het zakje maar wat er in zit is wat anders. Dat kun je met SMD spul niet hebben! Op de dioden zelf staat b.v. geen code. Het probleem oplossen gaat ook uiterst moeizaam tot niet met ze. Telefonisch vrijwel niet te bereiken en op e-mail reageren ze niet.
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 09 jan 2021, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Mouser geeft tot nu toe geen probleem hoor...... Kan hooguit paar dagen langer duren.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik zag af en toe een paar weken,maar dat maakt in principe ook niet uit inderdaad.
Dus gewoon zo bestellen?
Dus gewoon zo bestellen?
Re: Composiet versterker MK1-V2
Wat bedoel je met gewoon? Sommige onderdelen zijn een paar maanden. Die vervangers zijn net zo goed, zou zeker die er voor nemen. Anders blijf je aan de gang.
B.t.w. Als ik onderdelen uitzoek dan kijk ik naar geschiktheid en verkrijgbaarheid. Dat levert dan een keuze tussen tientallen/honderden componenten op. Meestal kies ik dan het meest kwalitatieve/gerenommeerde/goedkoopste. Mah ja, uitverkocht hou je altijd in de loop der tijd.
B.t.w. Als ik onderdelen uitzoek dan kijk ik naar geschiktheid en verkrijgbaarheid. Dat levert dan een keuze tussen tientallen/honderden componenten op. Meestal kies ik dan het meest kwalitatieve/gerenommeerde/goedkoopste. Mah ja, uitverkocht hou je altijd in de loop der tijd.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik denk/vermoed dat je met de componenten van EOO ook een heel eind gaat komen.
De problemen zullen voornamelijk liggen bij de MELF weerstanden, en bepaalde waarde´s elco´s. die zijn soms van een duistere Chinees zal ik maar zeggen.
De problemen zullen voornamelijk liggen bij de MELF weerstanden, en bepaalde waarde´s elco´s. die zijn soms van een duistere Chinees zal ik maar zeggen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Niet aan beginnen, da's echt de moeite niet voor die paar euro die je dan bespaard.ray5150 schreef:... en bepaalde waarde´s elco´s. die zijn soms van een duistere Chinees zal ik maar zeggen.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Weet ik, maar er word voor veel waardes ook Rubycon, BC, Panasonic, en Nippon Chemicon gevoerd.
En daar is niks mis mee. het is natuurlijk ook niet allemaal rommel die daar verkocht wordt.
Je snapt me wel.
En daar is niks mis mee. het is natuurlijk ook niet allemaal rommel die daar verkocht wordt.
Je snapt me wel.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja, maar ook veel namaak uit China, je denkt dan dat je een nette Rubycon te pakken hebt, maar het is heeeel wat anders, dus daarom bestel je bij echte distributeurs en niet bij de elektronica dump.ray5150 schreef:Weet ik, maar er word voor veel waardes ook Rubycon, BC, Panasonic, en Nippon Chemicon gevoerd.
En daar is niks mis mee. het is natuurlijk ook niet allemaal rommel die daar verkocht wordt.
Je snapt me wel.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Volgens mij snap je het concept toch niet helemaal Ray: Dat is een zo hoog mogelijke gegarandeerde kwaliteit tegen een redelijke prijs verwezenlijken. Daarvoor zijn kwalitatief hoogwaardige en gerenommeerde componenten gekozen, die zich in de loop der tijd bewezen hebben. En een leverancier die gegarandeerd geen nep verkoopt. Anders kun net je zo goed gelijk een Chinees LM printje voor een paar euries bestellen op EDoeiiiiiiray5150 schreef:Ik denk/vermoed dat je met de componenten van EOO ook een heel eind gaat komen.
De problemen zullen voornamelijk liggen bij de MELF weerstanden, en bepaalde waarde´s elco´s. die zijn soms van een duistere Chinees zal ik maar zeggen.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Vraagje over deze composiet versterker betreft geluidskwaliteit , heb een tijdje geleden een dubbel mono lm3886 eindversterker in mijn audio set gehad welke gebouwd was zoals op de audio creative site of ook elders in dit forum voorbeelden .
Deze klonk zeker niet verkeerd en eigenlijk boven verwachting , maar ik miste het holografische of 3d geluid welke mijn eigen versterker wel heeft.
Heeft deze composiet deze eigenschappen wel of kan ik dit niet verwachten .
Deze klonk zeker niet verkeerd en eigenlijk boven verwachting , maar ik miste het holografische of 3d geluid welke mijn eigen versterker wel heeft.
Heeft deze composiet deze eigenschappen wel of kan ik dit niet verwachten .
