Had ik ook Bert. De hele afgelopen week geen fut, maar nu gaat het weer de goeie kant op.Bert61 schreef:Maar al een paar dagen last van griep ondanks mn griepspuit
Lange termijn KT120 versterker
Moderator: Beheerdersteam
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Lange termijn KT120 versterker
Re: Lange termijn KT120 versterker
Ja inderdaad even uit zieken rillerig en dan weer bloedheetdouwebakker schreef:Had ik ook Bert. De hele afgelopen week geen fut, maar nu gaat het weer de goeie kant op.Bert61 schreef:Maar al een paar dagen last van griep ondanks mn griepspuit
Re: Lange termijn KT120 versterker
Nog maar 's, had m'n verhaal weggegooid ipv verzenden
Bijna iedereen heeft 't te pakken zou je zeggen.Ook in het rusthuis, bewoners en personeel
Die 6N16 is hier niet geschikt, er is een stuurspanning nodig van ruim 170Vtop-top.
Zou misschien nog welte halen zijn met dat kleine ding maar dan een smoorspoel ipv de anodeweerstand.
Het gaat vanavond wat beter, als ik nu ook nog een rustige nacht doormaak, kan ik morgen met een wat helderder kop het versterkerschema nog even nalopen.
En dan kan ie voor de wolven gegooid
Anne
Bijna iedereen heeft 't te pakken zou je zeggen.Ook in het rusthuis, bewoners en personeel
Die 6N16 is hier niet geschikt, er is een stuurspanning nodig van ruim 170Vtop-top.
Zou misschien nog welte halen zijn met dat kleine ding maar dan een smoorspoel ipv de anodeweerstand.
Het gaat vanavond wat beter, als ik nu ook nog een rustige nacht doormaak, kan ik morgen met een wat helderder kop het versterkerschema nog even nalopen.
En dan kan ie voor de wolven gegooid
Anne
Re: Lange termijn KT120 versterker
Jij ook AnneAh!buis schreef:Nog maar 's, had m'n verhaal weggegooid ipv verzenden![]()
Bijna iedereen heeft 't te pakken zou je zeggen.Ook in het rusthuis, bewoners en personeel![]()
Die 6N16 is hier niet geschikt, er is een stuurspanning nodig van ruim 170Vtop-top.
Zou misschien nog welte halen zijn met dat kleine ding maar dan een smoorspoel ipv de anodeweerstand.
Het gaat vanavond wat beter, als ik nu ook nog een rustige nacht doormaak, kan ik morgen met een wat helderder kop het versterkerschema nog even nalopen.
En dan kan ie voor de wolven gegooid![]()
Anne
En personeel en bezoek die de griep exporteert naar de bewoners
Ben ook niet helder en beetje duizelig
Toch al niet erg helder met die medicijnen
Zeer benieuwd naar schema morgen
En zeer bedankt voor het uitzoek en rekenwerk
Re: Lange termijn KT120 versterker
Gaat in de loop van de dag meestal wel over, wil je er 's avonds niet meer inBert61 schreef:Ben weer uit m’n bed Maar wil er eigenlijk weer terug in
En hier is het versterkerdeel, Stipjes bij de UGT voor de wikkelrichting.
Een wat andere manier onder de fasesplitter, is er geen hulpspanning nodig.
Al die aansluitingen voor het rooster van de PCC88 is voor VHF toepassing, hier kies je er gewoon eentje uit.
De g g en k k zijn naar de automaat, dat wist je al wel.
Wat de potmeter bij de ingang betreft, hoeft niet (Bas zei dat het volume elders geregeld wordt), evt een trimpot om de ingangs gevoeligheid aan te passen.
Anne
Re: Lange termijn KT120 versterker
Bedankt Anne! Ziet er goed uit
Ik weet dat Bert ook zijn volume kan regelen via zijn iPad. Bij monoblokken is het natuurlijk makkelijker om het volume van de ingangen te regelen ipv beide monoblokken apart.
Maar als Bert wel een volume knop wilt kan dat nog gewoon lijkt mij.
Ik weet dat Bert ook zijn volume kan regelen via zijn iPad. Bij monoblokken is het natuurlijk makkelijker om het volume van de ingangen te regelen ipv beide monoblokken apart.
Maar als Bert wel een volume knop wilt kan dat nog gewoon lijkt mij.
Re: Lange termijn KT120 versterker
Ik gebruik uit veiligheids overwegingen de volumeregeling om een maximum in te stellenhardbats schreef:Bedankt Anne! Ziet er goed uit![]()
Ik weet dat Bert ook zijn volume kan regelen via zijn iPad. Bij monoblokken is het natuurlijk makkelijker om het volume van de ingangen te regelen ipv beide monoblokken apart.
Maar als Bert wel een volume knop wilt kan dat nog gewoon lijkt mij.
Met die Raspberry is het een aantal keren gebeurt dat na een restart de volume op de Rasberry DAC het op maximum stond
Dan schrik je je het apelazerus .
Dus ik kies voor een nette Potmeter aan de ingang
Begrepen Anne van de lettertjes
Opmerking
ik zie de UGT 4K8 Dan is een 5K UGT beter passend dan een 4K ! Jammer
Had gedacht een 4K en een lagere spanning iets in de 400-450
(Ook goedkopere Elco,s ) en op de UGT en dat de buis dan ook minder vervorming zou hebben
Maar Vermoedelijk haal ik weer wat door elkaar
Maar je zal dit door gerekend hebben daar vertrouw ik 100% op
De PC88 is buisje ( van Mij )met vergulde pootjes en gebruikt in een werkgebied van 450-960 MHz
Denk niet dat hij in TV toestellen zat eerder in communicatie apparatuur of meet gereedschap
Zou het eerste buis met goud zijn in een TV Hij is ook kleiner dat de PCC88
Echter de PCC88 zat in TV tuners volgens datasheet Dus die zal wel lekker gaan in ons frequentie gebied
En veelal in Audio wordt gebruikt laatste jaren .
Re: Lange termijn KT120 versterker
Het Is een 4K UGT. Met de kathodewikkelingen kom je dan op 4K8.
Re: Lange termijn KT120 versterker
Zo is 't maar nethardbats schreef:Het Is een 4K UGT. Met de kathodewikkelingen kom je dan op 4K8.
Anne
Re: Lange termijn KT120 versterker
Ik zei toch dat die Bas slim wasAh!buis schreef:Zo is 't maar nethardbats schreef:Het Is een 4K UGT. Met de kathodewikkelingen kom je dan op 4K8.Daarom staat er niet Raa bij maar Rak-ak
![]()
Anne
Twijfelde wel aan die 5 of 4K8 maar nog niet aan hum
En m’n zelfkennis klopt ook
Re: Lange termijn KT120 versterker
Met de 500 ohm instelpot meter op de bc548 Regel je zo dat er 150 volt op de anode van de 6N6P komt ?
Anne hoe heb je dat weer gevonden Je blijft me verbazen
En weer helemaal blij met de 4K UGT
En scheelt iderdaad weer een hulpspanning met deze schakeling
Het stuurrooster van de PC88 zit bijna elk buispootje Typerend voor geaard rooster
Is niet zo voordelig als het rooster niet geaard is
Dat is bij de PCC88 niet en is dus niet zo zonder meer om te wisselen
Ook de Gloeispanning is anders bij de PCC88 3,6 volt 300 mA
Al je de PC88 niet hebt en je bedraad het correct voor een ECC88 kan dat dan of verschillen die te veel van elkaar
Beiden zijn 13,5 mA per volt
Heb de grafiekjes er bij gehaald
Edit
De grafieken van de ECC88 verwijderd om verwarring te voorkomen
De PC88
Anne hoe heb je dat weer gevonden Je blijft me verbazen
En weer helemaal blij met de 4K UGT
En scheelt iderdaad weer een hulpspanning met deze schakeling
Het stuurrooster van de PC88 zit bijna elk buispootje Typerend voor geaard rooster
Is niet zo voordelig als het rooster niet geaard is
Dat is bij de PCC88 niet en is dus niet zo zonder meer om te wisselen
Ook de Gloeispanning is anders bij de PCC88 3,6 volt 300 mA
Al je de PC88 niet hebt en je bedraad het correct voor een ECC88 kan dat dan of verschillen die te veel van elkaar
Beiden zijn 13,5 mA per volt
Heb de grafiekjes er bij gehaald
Edit
De grafieken van de ECC88 verwijderd om verwarring te voorkomen
De PC88
Laatst gewijzigd door OpaBert op zo 19 jan 2020, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Lange termijn KT120 versterker
Anne bij in dit stukje bij het stuurrooster staat 44 72VT en -100
Die -100 zal het negatief DC spanning zijn waar de Autobias mee begint maar die 72VT het signaal
Maar wat is de 44
Die -100 zal het negatief DC spanning zijn waar de Autobias mee begint maar die 72VT het signaal
Maar wat is de 44
Re: Lange termijn KT120 versterker
De PC88 is geen halve ECC88 ! Een heel andere buis, PC88 heeft een µ=65 en de ECC88 maar µ=33.
Aan het rooster van de eindbuis komt een sturing met max 72Vtop.
In rust staat er -28V en die zwaait van -28+72=44V naar -28-72=-100V bij max uitsturing.
Anne
Aan het rooster van de eindbuis komt een sturing met max 72Vtop.
In rust staat er -28V en die zwaait van -28+72=44V naar -28-72=-100V bij max uitsturing.
Anne
Re: Lange termijn KT120 versterker
Duidelijk AnneAh!buis schreef:De PC88 is geen halve ECC88 ! Een heel andere buis, PC88 heeft een µ=65 en de ECC88 maar µ=33.
Aan het rooster van de eindbuis komt een sturing met max 72Vtop.
In rust staat er -28V en die zwaait van -28+72=44V naar -28-72=-100V bij max uitsturing.
Anne
ik had wat betreft de versterking naar het aantal mA per Volt gekeken
Dan scheelt het niet zoveel , dat begrijp ik niet
snap ik het goed van de Variatie van 72 Volt op de rooster van de Eindbuis
Van -28 naar +44 En op de andere eindbuis van -28 -72 = -100 Volt
Dus PCC88 is een niet te gebruiken buis hier
Dat al die buispinnen aan het stuurrooster verbonden zijn Zal dat geen probleem gaan geven Brom ?
Afijn dat zien we dan wel weer nog andere buizen genoeg
Edit
Snap er nog niks van +44 op het rooster van de buis Dat kan toch niet
Bij -5volt loopt er al 320 mA
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Lange termijn KT120 versterker
Ja, die P buisjes moet je soms even echt goed kijken.Bert61 schreef:Duidelijk AnneAh!buis schreef:De PC88 is geen halve ECC88 ! Een heel andere buis, PC88 heeft een µ=65 en de ECC88 maar µ=33.
Aan het rooster van de eindbuis komt een sturing met max 72Vtop.
In rust staat er -28V en die zwaait van -28+72=44V naar -28-72=-100V bij max uitsturing.
Anne
ik had wat betreft de versterking naar het aantal mA per Volt gekeken
Dan scheelt het niet zoveel , dat begrijp ik niet
Veel buisjes zijn de 12V variant, maar sommigen ook niet.
Sterker nog, er zitten varianten bij die totaal ander type buis zijn.
Ik heb daardoor ook eens een circuit gehad dat niet functioneerde.
Laatst gewijzigd door OWC op zo 19 jan 2020, 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Lange termijn KT120 versterker
De kathode komt ook naar boven ! Kathodetegenkoppeling weet je nogBert61 schreef:Snap er nog niks van +44 op het rooster van de buis Dat kan toch niet![]()
Bij -5volt loopt er al 320 mA
Anne
Re: Lange termijn KT120 versterker
even tussen al het schema geweld door, wat is de meest ideale opstelling voor de trafo's?
Re: Lange termijn KT120 versterker
AchAh!buis schreef:De kathode komt ook naar boven ! Kathodetegenkoppeling weet je nogBert61 schreef:Snap er nog niks van +44 op het rooster van de buis Dat kan toch niet![]()
Bij -5volt loopt er al 320 mA![]()
Anne
De opstelling Bas met ringkernen , niet op elkaar leggen verder kan bijna alles
Verder de Wisselspanning bedrading zoveel mogelijk uit de buurt van de PC88 230 aan/uit heb ik steeds achterop gehouden
Maar we kunnen ook een KAKU toepassen klik aan klik uit dan schakel je met een DC spanning alles uit en weer aan
En nog aan het zoeken naar eventueel een andere buis voor die PC88 komt een ECC85 wat in de buurt
Blijf nog wel ffkes zoeken
Re: Lange termijn KT120 versterker
check!Bert61 schreef:niet op elkaar leggen verder kan bijna alles
Verder de Wisselspanning bedrading zoveel mogelijk uit de buurt van de PC88 230 aan/uit heb ik steeds achterop gehouden
bedoel je met KAKU nou dat je hem draadloos aan en uit wilt zetten?
tevens heb ik alle grote componenten nu als 3D model, nu kan ik beginnen met de behuizing
Re: Lange termijn KT120 versterker
Ja veel blinghardbats schreef:check!Bert61 schreef:niet op elkaar leggen verder kan bijna alles
Verder de Wisselspanning bedrading zoveel mogelijk uit de buurt van de PC88 230 aan/uit heb ik steeds achterop gehouden
bedoel je met KAKU nou dat je hem draadloos aan en uit wilt zetten?
tevens heb ik alle grote componenten nu als 3D model, nu kan ik beginnen met de behuizingBert weet al een beetje waar ik heen wil denk ik
![]()
all parts.PNG
En die kaku is niet draadloos is een schakeling op een printje wat uit een kleine printtrafo wordt gevoed en waar je middels een kleine bel drukknop een relais inschakelt en die blijft dan ook aangetrokken als je de beldrukker los laat Druk je weer Dan gaat hij uit
Re: Lange termijn KT120 versterker
Als dat kleine ding toch bovendeks wil zetten doe het dan liever zo, blijft ie wat uit de buurt van eindtrap signalen.
Anne
Anne
- Bijlagen
-
- Schuiven.png (42.03 KiB) 168 keer bekeken
Re: Lange termijn KT120 versterker
De opstelling van de render is niet zoals het in de versterker komt. Dit was even alle componenten opgelijnt zodat ze allemaal in beeld staan haha
Re: Lange termijn KT120 versterker
Dat zou ik wel kunnen doen, maar ook het binnenwerk is niet accuraat getekend hoorBarry2001 schreef:Kun je de gloei er niet in renderen
Het gaat meer om de buitenafmetingen om de behuizing goed te kunnen tekenen.
