Ja een 200 uurVolgende stap zijn de door jou aanbevolen buisjes. Maar eerst zo maar eens even laten draaien.
Daarna veranderd er niet veel meer,
Deze niet vergeten!
Moderator: Beheerdersteam
Ja een 200 uurVolgende stap zijn de door jou aanbevolen buisjes. Maar eerst zo maar eens even laten draaien.
Dat is moeilijk,je hebt al een hele goeie met die AD1865Heeft iemand nog goede ideeën voor een mooi diy dac?
Heb ik gedaan.En als je voor zo’n dac nu eens een Allo Digione neerzet?
Nee, ga ik niet doen.Heb jij bij jouw diyinhk boardje al eens een buizen I/V geprobeerd zoals ie bij mij draait? Zou toch leuk zijn om dat eens met elkaar te vergelijken.
democles schreef:Ben blij dat je het met me eens bent![]()
UIt de AD1865 valt op zich een hoop meer te peuteren dan dat je nu hebt.
Maar dan zit je vast aan meerdere Salas shunt voedingen en heb je niet meer het gemak van de I2S aansluiting en klok stop gebeuren van de Diyihink dac.
Het gaat dan via SPDIF (coax) en daar heb je dan weer een andere omzetter(s) voor nodig![]()
Mijn dac 6 AD1865 ontwerp speelt beter dan de diyink AD dac.
Had ik maar de vaardigheden het ontwerp verder te wijzigen tot de Diyink aanpak met I2S i.p.v.SPDIF ingang,helaas![]()
Op dit forum zijn een klein aantal mensen die dit kunnen in het digitale domein.
MarcelvdG,,knuisje,Pjotr. (en de mensen die anoniem mee loeren....)
Als je wat met buizen hebt en een echte uitdaging zoekt:3kes schreef:Ondertussen alweer een poosje verder. Nog steeds een vlekkeloos draaiende en uitstekend klinkende DAC dus het is een succes gebleken. Om weer verder te gaan sleutelen lijkt me leuk om weer eens een projectje op te pakken.
Heeft iemand nog goede ideeën voor een mooi diy dac?
Marcel z’n DAC. Ik denk dat m’n appartement daarvoor te klein is.MarcelvdG schreef:Als je wat met buizen hebt en een echte uitdaging zoekt:3kes schreef:Ondertussen alweer een poosje verder. Nog steeds een vlekkeloos draaiende en uitstekend klinkende DAC dus het is een succes gebleken. Om weer verder te gaan sleutelen lijkt me leuk om weer eens een projectje op te pakken.
Heeft iemand nog goede ideeën voor een mooi diy dac?
https://linearaudio.net/article-detail/2284
https://linearaudio.net/sites/linearaud ... osting.zip
https://linearaudio.net/sites/linearaud ... ion2p1.zip
viewtopic.php?f=26&t=26900&start=175#p1899335
Wel een waarschuwing vooraf: goedkoop is 'ie bepaald niet.
MarcelvdG schreef:democles schreef:Ben blij dat je het met me eens bent![]()
UIt de AD1865 valt op zich een hoop meer te peuteren dan dat je nu hebt.
Maar dan zit je vast aan meerdere Salas shunt voedingen en heb je niet meer het gemak van de I2S aansluiting en klok stop gebeuren van de Diyihink dac.
Het gaat dan via SPDIF (coax) en daar heb je dan weer een andere omzetter(s) voor nodig![]()
Mijn dac 6 AD1865 ontwerp speelt beter dan de diyink AD dac.
Had ik maar de vaardigheden het ontwerp verder te wijzigen tot de Diyink aanpak met I2S i.p.v.SPDIF ingang,helaas![]()
Op dit forum zijn een klein aantal mensen die dit kunnen in het digitale domein.
MarcelvdG,,knuisje,Pjotr. (en de mensen die anoniem mee loeren....)
Ik weet niet precies over wat voor schakeling dit gaat, dus misschien sla ik de plank nu helemaal mis, maar... Hoe wordt het omzetten van S/PDIF naar het formaat dat de AD1865'en nodig hebben nu gedaan? Als het gebeurt met een standaard S/PDIF-ontvangerchip en een of andere speciale digitale interface erachter, heb je best kans dat de S/PDIF-ontvanger en de interface nu al via I2S met elkaar staan te praten. Misschien volstaat het dan om de S/PDIF-ontvanger eraf te slopen en de I2S aan te bieden aan de printsporen waar de ontvanger aan vast zat.
En prutsen kunnen we! En..voor die 40k valt wel wat te verprutsen ook haha.hannesie schreef:Omdat je zelf wat wilt prutsen, en dat kunnen wij net zo goed als die Peter Qvortrup,
(Audio Note) toch?
Voordeel is je houd wat meer zakgeld over.
Nee niet dat ik weet,anders was het me waarschijnlijk al lang opgevallen.Is het met de huidige schakeling zo dat 16-bitsbestanden ruim 12 dB zachter klinken dan 18-of-meer-bitsbestanden?