Dit was eigenlijk het startpunt. Toen was de versterker muisstil.
Ik heb die grote bruine condensatoren vervangen door kleinere, en ik heb de koppelcondensatoren verplaatst.
Oud stoffig 6550 project oppakken
Moderator: Beheerdersteam
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Oud stoffig 6550 project oppakken
Waar zit de signaal massa vast aan de behuizing?
Is de brom afhankelijk van de stand van de volumeregelaar?
Bromt ie zowel links als rechts?
Heb je die voedingsprint nu helemaal doorgrond? Ik zat net het topic terug te lezen en zie in het schemaatje van de voedingsprint twee weerstanden die helemaal niets doen.
Is de brom afhankelijk van de stand van de volumeregelaar?
Bromt ie zowel links als rechts?
Heb je die voedingsprint nu helemaal doorgrond? Ik zat net het topic terug te lezen en zie in het schemaatje van de voedingsprint twee weerstanden die helemaal niets doen.
Re: Oud stoffig 6550 project oppakken
De signaalmassa zit aan die centrale massa draad, en die loopt met het koperen draadje wat je ziet, naar het chassis.
Zit bevestigd aan het schroefje wat je ziet bij de luidsprekeraansluiting.
Een volume regeling zit er niet op. Wel een ingangsschakelaar. Er zit op dit moment 1 apparaat aangesloten. Als ik die selecteer, heb ik
alleen de brom. Als ik de lege ingang kies, komt daar nog meer storing door.
De getwiste draden die van de ingangen naar de keuzeschakelaar en weer teruglopen zijn wel erg gevoelig. Als ik daar met mijn vingers in de buurt kom hoor je hem ook harder brommen.
die 2 weerstanden zitten parallel, en dan in serie tussen b+ en de draad die naar de buizen gaat.
Zit bevestigd aan het schroefje wat je ziet bij de luidsprekeraansluiting.
Een volume regeling zit er niet op. Wel een ingangsschakelaar. Er zit op dit moment 1 apparaat aangesloten. Als ik die selecteer, heb ik
alleen de brom. Als ik de lege ingang kies, komt daar nog meer storing door.
De getwiste draden die van de ingangen naar de keuzeschakelaar en weer teruglopen zijn wel erg gevoelig. Als ik daar met mijn vingers in de buurt kom hoor je hem ook harder brommen.
die 2 weerstanden zitten parallel, en dan in serie tussen b+ en de draad die naar de buizen gaat.
