Nabespreking luisterdag Breda 2017
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: Luisterdag Breda 2017; de ontdekking van het streamen
Ik heb die Pi toen na een hoop trammelant eruit gekukeld, draai nu met een aantal chromecasts in huis en dat bevalt prima, spotify appje, tune-in voor radio en gaan.
Re: Luisterdag Breda 2017; de ontdekking van het streamen
Ik pleit voor een luisterdag met alleen maar Vintage bronnen...

Re: Luisterdag Breda 2017; de ontdekking van het streamen
dre schreef:Ze zijn voor dummies nog vergeten.
Mag Wowly wel alvast etalagepoppen gaan sparenknuisje schreef:Dat komt in 2018
Re: Luisterdag Breda 2017; de ontdekking van het streamen
Zoiets?
- Bijlagen
-
- images.jpg (6.46 KiB) 1615 keer bekeken
Re: Luisterdag Breda 2017; de ontdekking van het streamen
Leek mij wel op zijn plaatsray5150 schreef:Help, de titel van het topic is ineens veranderd !![]()
![]()
Re: Luisterdag Breda 2017; de ontdekking van het streamen
Dan heb je wat verkeerd gedaan en je weet dan niet wat?Shadow schreef:Ik heb die Pi toen na een hoop trammelant eruit gekukeld, draai nu met een aantal chromecasts in huis en dat bevalt prima, spotify appje, tune-in voor radio en gaan.
Niet gevraagd hoe het beter of anders kan..........?
Ik stream al voor dat Logitech de Classic overnam. en had ook al een server met de software op de luisterdag in Breda lang geleden.ds23man schreef:
Toen dacht men dat ik MP3 ging draaien.
Maar het belangrijkste is de lol met muziek.
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Ja Hans daar heb ik een topic over gemaakt toen, die synology nas deed moeilijk, die berry had ruzie met de wifi, affijn...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Mijn Rega had laatst ook al problemen met de verbinding met de nas en de wifi is helemaal een drama... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Streamen over wifi is gewoon ruk. De enige die dat goed onder de knie heeft is Sonos, maar die gebruiken een eigen wifi achtig netwerk.
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Ja die indruk kreeg ik toen ook al, maar met de Chromecast gaat het dus wel prima 
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Dat zal wel per situatie verschillen. Hier werkt het prima, zeker niet slechter dan Sonos dat hier in huis ook draait.ds23man schreef:Streamen over wifi is gewoon ruk. De enige die dat goed onder de knie heeft is Sonos, maar die gebruiken een eigen wifi achtig netwerk.
Conos
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Mwah, ook Sonos hapert vrolijk hoor, van de week nog zelf kunnen horen bij de lokale mediamarkt. Heb mij laten vertellen dat 5ghz uitkomst zou bieden, totdat die band ook weer volloopt....ds23man schreef:De enige die dat goed onder de knie heeft is Sonos, maar die gebruiken een eigen wifi achtig netwerk.
Ik ben overigens voor mijn Little/One's aan het kijken naar Dante van Audinate. Weliswaar geen wireless maar kwalitatief wel stukken beter en voor zover ik begrijp ook te combineren met DSP. Probleem vooralsnog is wel dat ze pas in beweging komen bij 100+ stuks en er door mij dus eerst nog flink aan de little/one sales en marketing gewerkt moet worden
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Dante is geen optie, veel te duur! Je moet op een meerprijs per kast van rond de honderd euro rekenen aan electronica en licentiekosten.
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Wel te duur voor de homeaudio markt, niet voor de installatie markt ...ds23man schreef:Dante is geen optie, veel te duur!
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Plus je moet dan een andere opzet met POE =(Power Over Ethernet) je netwerk opzetten.
Wel nog net even anders.
Ik heb hier ook vaak een bonte rij aan draadloze netwerken, maar dan nog.
Ik gebruik het alleen maar om de muziek aan te sturen zodat er een commando gaat van de tablet naar de server dat de file naar de speler wordt gecommandeerd.
Ik probeer het maar even op die manier uit te leggen.
Ik heb hier nu ook een Powerlan ( TP-LINK 10/100/1000 MBit/s)verbinding voor een IPTV in de slaapkamer voor mijn vrouw zodat die ook uitzending gemist kan kijken, en die manier van transporteren lijkt in ieder geval, met dat ik het eerst op proef basis uitprobeerde, is dan wel geslaagd.
Wel nog net even anders.
Ik heb hier ook vaak een bonte rij aan draadloze netwerken, maar dan nog.
Ik gebruik het alleen maar om de muziek aan te sturen zodat er een commando gaat van de tablet naar de server dat de file naar de speler wordt gecommandeerd.
Ik probeer het maar even op die manier uit te leggen.
Ik heb hier nu ook een Powerlan ( TP-LINK 10/100/1000 MBit/s)verbinding voor een IPTV in de slaapkamer voor mijn vrouw zodat die ook uitzending gemist kan kijken, en die manier van transporteren lijkt in ieder geval, met dat ik het eerst op proef basis uitprobeerde, is dan wel geslaagd.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Die wifi wil wat. Onze buren hebben volgens mij ook sterkere zenders dan het standaardwerk. Dat heb ik dus ook maar gedaan 
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Zelf een magnetron omgebouwdpappaleo schreef:Dat heb ik dus ook maar gedaan
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Met richtantenne?
Nou Hans, Pi gekocht hoor
Nou Hans, Pi gekocht hoor
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Kom ik weer eigenwijs doen:Ja Hans, helemaal gelijk hoor! Ben benieuwd wanneer meer ZBA-ers het oppakken
Stream al vanaf 2004/5 of zo.
De chicken pizza was afgrijselijk. (1 en al mierzoete bbq saus) (Had ik maar een Margherita besteld)
Omtrent de club27. Initieel met het kleine el84 versterkertje was de compression driver te aanwezig en klonk het PA achtig. Met de 6c33c versterker echt een fantastisch stukje gehoord....waar de Jimi's compleet verdwenen en er alleen maar muziek was.
Caveat Emptor: Ben een audio vriend van Robert Bastani en heb zelf Bastanis.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Heb jouw Bastanis ooit in Zutpen (?) gehoord. Niet mijn ding maar was ook foute ruimte. Heb mijn DDDAC 1794 verkocht aan iemand die ook een Bastanis, geen idee welke maar was wel open baffle, en dat klonk in zijn woonkamer erg goed. Het kan vriezen, het kan dooien...
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Kan me voorstellen. Ik vond ze toen eigenlijk ook niet goed..had de boel slecht geimplementeerd en mijn overige apparatuur...was ook niet klaar voor de "big stage"Heb jouw Bastanis ooit in Zutpen (?) gehoord. Niet mijn ding maar was ook foute ruimte.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017
Overigens weet ik ook niet meer waar ik ze ge-demo'd heb. Zutphen...zou best kunnen. En ook eens op een audio club in Hengelo....dat was pas een fiasco. Had ze net klaar en toen in de auto.
