Goede in-ears

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Goede in-ears

Bericht door Thomox »

Ik snap 'm ff niet....? :think:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Goede in-ears

Bericht door Pjotr »

Lees mijn vraag posting dan nog eens hardop, goed kauwen :mrgreen:
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Rody »

Gekauwd tot het een smakeloos papje werd maar ik snap hem ook niet...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Goede in-ears

Bericht door Pjotr »

Niet meer leverbaar... :|
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Goede in-ears

Bericht door FritsK »

Bij de eerste link van bol.com kan ik ze nog bestellen hoor. Voor een alternatief kan je kijken in China bij KZ (de 5, de 6 of de 10) of de eerder genoemde Yinyoo.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Goede in-ears

Bericht door Pjotr »

Ja, je kunt ze nog wel bestellen maar dat is het dan ook... Maarreh dat was de vraag eigenlijk niet.

Iemand ervaring met een kwalitatief evenwaardig alternatief voor vergelijkbare prijs?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Goede in-ears

Bericht door Shadow »

Dit is echt het kampioenschap langs elkaar heen lullen ofzo?
FritsK schreef:
Voor een alternatief kan je kijken in China bij KZ (de 5, de 6 of de 10) of de eerder genoemde Yinyoo.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Goede in-ears

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Dit is echt het kampioenschap langs elkaar heen lullen ofzo?
FritsK schreef:
Voor een alternatief kan je kijken in China bij KZ (de 5, de 6 of de 10) of de eerder genoemde Yinyoo.
Hoe zijn die qua klank? Zijn best pittig van prijs, zeker naar Chinese begrippen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Goede in-ears

Bericht door Pjotr »

Het zijn dus deze geworden:
1517923754House_of_Marley_Smile_Jamaica_copper.jpg
https://www.bax-shop.nl/oordopjes/house ... per-in-ear

Uitstekend geluid voor een prima prijs. Geluid is echt boven verwachting voor die prijs. Nog even een paar nieuwe Comply dopjes halen en het komt helemaal goed :rock: Als zijn de bijgeleverde siliconen dopjes (in 2 maten) niet verkeerd, die Comply dopjes zijn wel comfortabeler.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Barry2001 »

Helaas heeft het Bluetooth China headsetje dat ik bij het hardlopen gebruikte het begeven. Jammer, want heel verkeerd klonk 'ie eigenlijk niet eens. Volgezweet oid, kon de knoppen niet meer bedienen, toen ik het uit elkaar wilde halen brak het af, tijd voor wat anders.

Wil toch iets zonder draadje bij het sporten, het is een Jabra Elite Active 65T geworden. Gisteren binnen gekregen, het is hetzelfde principe als de Apple dopjes: doosje waarin je 5x kunt opladen met een eigen accu, die je vervolgens met USB ook weer kunt opladen.

Geluid, kan ik kort over zijn, erg goed. Je verwacht ook wat voor die prijs, maar het is echt goed. Wel een kanttekening hierbij, op de bijgeleverde app kun je het geluid wat equalizen, wat nodig is om het echt goed te laten klinken (ter vergelijking, m'n AKG's met draadje die ik normaal gesproken buiten het sporten veel gebruik hebben dit niet nodig). Waar het mee valt en staat denk ik is hoe het ding zit. Ik kan 'm goed in hebben, je kunt oordopjes kiezen uit 3 maten die bijgeleverd zijn, de grootste sluit blijkbaar bij mij het best aan en geeft het beste geluid. Het is even wennen hoe je ze het simpelst in doet, is een slag die als je het eenmaal door hebt niet veel voorstelt. Heb nog Comply parapluutjes liggen en die geprobeerd, maar wordt het niet beter van.

Nog niet mee wezen hardlopen dus ik weet niet hoe en of ze blijven zitten, doe vaak zondag's wel een rondje maar er ligt nog sneeuw. Vooralsnog, tevreden over de aankoop.
Bijlagen
Jabra10.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Goede in-ears

Bericht door Shadow »

Ze zien er iig mooi uit Barry!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Barry2001 »

Gisteravond een rondje gedaan, en ze in gehad. Erg goed, blijven goed zitten, geluid zeer over te spreken. Je stelt ze in via een app, daarna is het een kwestie van uit het doosje halen, ze zijn direkt aktief/gepaired, totdat je ze weer terug stopt. De led bovenop geeft de accutoestand van de dopjes aan, een led onderop de toestand vd accu van het laaddoosje. Kun je ook op de app zien trouwens.
Op de dopjes zelf kun je volume regelen, nummer voor- of achteruitspoelen, en met 1 druk het geluid uitzetten. Ben er positief over, het blijft altijd een beetje een gok met dit soort dingen, maar pakt goed uit.
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Goede in-ears

Bericht door FritsK »

2 weken geleden de Moondrop Crescent binnen gekregen. (Chi-fi). Dit zijn niet de mooiste maar geluidstechnisch zijn het de fijnste/ neutraalste in-ears die ik ooit heb gehad. Niet vermoeiend, niets 'overdreven'. Klinkt verfijnd. En voor een zeer leuke prijs. Een nadeel: de kabel is niet te vervangen.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Goede in-ears

Bericht door anonamemouse »

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Goede in-ears

Bericht door Dan »

In ears bouw je toch gewoon zelf? :lol:
https://youtu.be/oKix3-ZeoL0
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door pappaleo »

Ik krijg weer visioenen van de kokofoon :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Goede in-ears

Bericht door Shadow »

Nog steeds de Jabra's als aanrader Barry? ik zit ook te kijken voor een setje en de opvolgers worden ook goed beoordeeld zie ik...
Barry2001 schreef: di 18 dec 2018, 8:51
Gisteravond een rondje gedaan, en ze in gehad. Erg goed, blijven goed zitten, geluid zeer over te spreken. Je stelt ze in via een app, daarna is het een kwestie van uit het doosje halen, ze zijn direkt aktief/gepaired, totdat je ze weer terug stopt. De led bovenop geeft de accutoestand van de dopjes aan, een led onderop de toestand vd accu van het laaddoosje. Kun je ook op de app zien trouwens.
Op de dopjes zelf kun je volume regelen, nummer voor- of achteruitspoelen, en met 1 druk het geluid uitzetten. Ben er positief over, het blijft altijd een beetje een gok met dit soort dingen, maar pakt goed uit.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Barry2001 »

Ha Joram,

Jahoor aanrader, ik heb ze toen aangeschaft voor de looptrainingen, geen snoertje dat bungelt. Inmiddels heb ik een andere iPhone zonder 3.5mm jack plug en gebruik ik ze vaker, op de fiets bv naar werk.
De geluidskwaliteit zou ik willen omschrijven als goed, ik heb in-ears die ik beter vind klinken, dat wel. Met 3.5mm stekker, die ik nu niet gebruik. Ik weet dat er verloopjes zijn, maar vind het voor buiten ook weer niet zo belangrijk met alle buitengeluiden. Luister bij de klant nog wel eens hoofdtelefoon, maar dat is dan een over-ear.

In gebruiksgemak vind ik ze wel erg goed, met de looptraining heb ik meestal een Qobuz playlistje opstaan. Kan tijdens het lopen intuïtief de skip toets vinden, of volume bv. Of mute :D en heb het nooit bijgehouden, maar je doet erg lang met een acculading.
Maar kijk gewoon even goed rond, heb ze al een tijdje, mogelijk is er inmiddels een betere aanschaf voor het geld.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Goede in-ears

Bericht door Shadow »

Wij hebben hier 2x Samsung S20/ S20+ en al wat geprobeerd maar nog niet echt iets duurs en de originele Samsung bedrade oortjes zijn ruk iig. Vrouwlief heeft een setje Imoshion draadloze oortjes en die zijn drama - maar ook heel erg goedkoop zie ik net - dus da's ook niks.
Ik heb de S22 inmiddels besteld en wil voor op de fiets etc ook goede draadloze oortjes, vandaar de vraag.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Goede in-ears

Bericht door MichaelB »

Shadow schreef: do 30 jun 2022, 20:55
Wij hebben hier 2x Samsung S20/ S20+ en al wat geprobeerd maar nog niet echt iets duurs en de originele Samsung bedrade oortjes zijn ruk iig. Vrouwlief heeft een setje Imoshion draadloze oortjes en die zijn drama - maar ook heel erg goedkoop zie ik net - dus da's ook niks.
Ik heb de S22 inmiddels besteld en wil voor op de fiets etc ook goede draadloze oortjes, vandaar de vraag.
Voor mijn zoontje heb ik een set EarFun Air Pro 2 (70-80 euro) gekocht en die dingen klinken echt heerlijk.
Blijven goed in je oren zitten.
Vooral de neutrale afstemming bevalt me erg goed.

M'n andere zoontje heeft de Soundcore Life P3 (70-80 euro).
Die hebben standaard veel te veel laag weergave, maar daar zit weer een app bij waarmee je de equalizer handmatig kan aanpassen.
Dit wordt dan in de headset opgeslagen en werkt zodoende altijd.
Daarmee klinken deze ook erg verdienstelijk.

Zelf gebruik ik al jaren voor het sporten de Plantronics Backbeat FIT 3200 (130 euro, maar volgens mij wordt die niet meer gemaakt).
Deze zijn voor sporten top (met een haak achter je oor), maar voor dagelijks gebruik niet. Te veel laag en geen optie om dat in de headset aan te passen.

Mocht mijn Plantronics het begeven, dan neem ik zeker iets van Earfun.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Goede in-ears

Bericht door Shadow »

Shadow schreef: do 30 jun 2022, 20:55
Wij hebben hier 2x Samsung S20/ S20+ en al wat geprobeerd maar nog niet echt iets duurs en de originele Samsung bedrade oortjes zijn ruk iig. Vrouwlief heeft een setje Imoshion draadloze oortjes en die zijn drama - maar ook heel erg goedkoop zie ik net - dus da's ook niks.
Ik heb de S22 inmiddels besteld en wil voor op de fiets etc ook goede draadloze oortjes, vandaar de vraag.
Wat goed is, duurt lang - ofzo :think:
Ik heb mezelf inmiddels getrakteerd op een setje Sennheiser Momentum True Wireless 4
sennheiser-momentum-true-wireless 4 - 2.jpg
(foto van het www)
Tot nu toe erg blij mee, app erbij voor geluidsinstellingen en handig qua bediening op de oortjes zelf, even wennen voor mij...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door hannesie »

Ik heb van die dure hoortoestellen een Phonak Paradise P 90 als ik naar echte muziek e.d. wil luisteren en die kunnen dan ook via BT de telefoon opnemen, maar ook Roon via de telefoon.
Beter gaat haast niet, alleen het laag daar moet ik mijn vingers gebruiken om ze in de gehoorgang vast te drukken, als ik dat echt goed wil horen.

Maar dat mag ook wel voor die prijs. :lol: :lol:

Dan is de dip rond de 4000 Hz bij mij gelijk opgelost.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Goede in-ears

Bericht door Shadow »

Ja voor bijna 2k mag dat wel Hans
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door hannesie »

Die zijn inderdaad erg veel duurder geworden, ik had ze voor €1295, en direct wel met de belasting aftrekbaar, dus toen nog maar een beetje (relatief dan) meer als standaard oordopjes.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door hannesie »

Bij deze valt het wel mee.

https://onlinehoortoestel.nl/products/p ... 4322431269
Er zitten wel verschillen bij de verschillende aanbieders.
Plaats reactie