drummonitor
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Zou inderdaad maar eens goed kijken hoe de handvaten bij de Synco wedges geplaatst zijn, feitelijk is jouw model daar een regelrechte kopie van.
Re: drummonitor
als ik de greep 90 graden draai dan is het qua evenwicht wel makkelijker gegarandeerd goed in balans, de speaker kijkt dan naar boven tijdens het tillen
zoals ik het nu getekend heb is de balans een gokje
zoals ik het nu getekend heb is de balans een gokje
Re: drummonitor
Ach je kunt ze altijd nog er inzetten als de kast ook echte een kast met speaker er in is. Dan weet je hoe de balans is.
Re: drummonitor
Dat is dan ook handig om de plaats van de statiefsteun te bepalen.Pjotr schreef:Ach je kunt ze altijd nog er inzetten als de kast ook echte een kast met speaker er in is. Dan weet je hoe de balans is.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: drummonitor
ook alvast eens gekeken naar een geschikte manier van filteren; dsp lijkt geschikt omdat je dan ook de fase kunt aanpassen wat goed is omdat de hoogweergever zich achter de woofer bevindt.
als ik dan eens rondgoogel dan vind ik verschillende dsp's op basis van ADAU1701 met 2 stuks AD en 4 stuks DA converters:
Minidsp
- http://www.minidsp.com/products/minidsp ... inidsp-2x4
- 105 dollar
Freedsp
- http://www.freedsp.cc/
- http://us9.campaign-archive1.com/?u=18c ... ccd8cc0&e=[UNIQID]
- http://www.dafx14.fau.de/papers/dafx14_ ... et_ope.pdf
- 65 euro
Elektuur
- http://www.elektor.nl/adau1701-universa ... -130232-71
- 73 euro
hypex DSP2 (OEM, en toegepast in PSC2.400)
- OEM
de hypex valt af want die is alleen te koop als OEM voor fabrikanten, dan lijkt de minidsp het makkelijkst te bedienen via usb, terwijl de EEPROM in de freedsp wat ingewikkelder te programmeren is
heeft een van jullie forumgenoten hier ervaring mee, gedachten over, tips?
als ik dan eens rondgoogel dan vind ik verschillende dsp's op basis van ADAU1701 met 2 stuks AD en 4 stuks DA converters:
Minidsp
- http://www.minidsp.com/products/minidsp ... inidsp-2x4
- 105 dollar
Freedsp
- http://www.freedsp.cc/
- http://us9.campaign-archive1.com/?u=18c ... ccd8cc0&e=[UNIQID]
- http://www.dafx14.fau.de/papers/dafx14_ ... et_ope.pdf
- 65 euro
Elektuur
- http://www.elektor.nl/adau1701-universa ... -130232-71
- 73 euro
hypex DSP2 (OEM, en toegepast in PSC2.400)
- OEM
de hypex valt af want die is alleen te koop als OEM voor fabrikanten, dan lijkt de minidsp het makkelijkst te bedienen via usb, terwijl de EEPROM in de freedsp wat ingewikkelder te programmeren is
heeft een van jullie forumgenoten hier ervaring mee, gedachten over, tips?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Pak gewoon een Behringer DCX2496. Ben je voor 250 euro klaar en kun je ook nog extra sub kasten aansturen. Voor dat geld kun je niet zelfbouwen!
Re: drummonitor
Dat is toch duurder dan een minidsp? Die kun je ook kant en klaar kopen.ds23man schreef:Pak gewoon een Behringer DCX2496. Ben je voor 250 euro klaar en kun je ook nog extra sub kasten aansturen. Voor dat geld kun je niet zelfbouwen!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Geen xlr's op pro level niveau, geen mogelijkheden om op locatie instellingen te wijzigen zonder PC, geen limiters, geen level indicatoren, geen mute switches, geen meetmicrofoon ingang, geen nette 19" behuizing.
En dan zal ik het een en ander nog wel vergeten zijn.
En dan zal ik het een en ander nog wel vergeten zijn.
Re: drummonitor
en nog een vraag, waar en hoe regel je het volume, het lijkt mij het best om dat na de dsp te doen, maar dan heb je er al gauw weer een kastje bij en al met al is het al gauw niet meer compact te noemen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Vanuit de bron. Digitale PA crossovers zijn er op ontworpen om op deze manier goed te werken ( dither enzo).
Re: drummonitor
Met de software van MiniDsp kun je ook het volume instellen, juist voor de rendements aanpassing ook wel lekker. voor het totale volume controle had ik dan weer dat printje van knuisje, iets uitgebreider van opzet.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Ik weet niet wat voor amps je gaat gebruiken, maar een minidsp gaat niet lekker werken op Pro Amp. Verder werkt een volumeregeling op je xover niet lekker, je blijft kloten met de instelling van de levels. En daarom zit er op geen enkele Pro digitale xover een totaal volumeregeling.
Als je nog geen amps hebt, zou je eens naar de Inuke's van Behringer kunnen kijken:
http://www.bax-shop.nl/versterker/behri ... versterker
Ben je gelijk van je DSP probleem af.
Als je nog geen amps hebt, zou je eens naar de Inuke's van Behringer kunnen kijken:
http://www.bax-shop.nl/versterker/behri ... versterker
Ben je gelijk van je DSP probleem af.
Re: drummonitor
zo'n inuke lijkt heel geschikt; de nu6000dsp sluit nog mooier aan bij het vermogen dat het mid/laag kan verwerken
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Precies. En hoe je ook gaat rekenen, elke andere combo is duurder. Daar kun je niet tegenop bouwen.
Re: drummonitor
+1ds23man schreef:Vanuit de bron. Digitale PA crossovers zijn er op ontworpen om op deze manier goed te werken ( dither enzo).
Re: drummonitor
Bij stroomuitval kan er een plop uit de versterker komen las ik,
is het ook nog verstandig om op een of andere manier de 'tweeter' te beschermen?
en een andere vraag, kan de nu6000dsp wel beide speakers parallel aansturen of wordt de impedantie dan te laag? de nd1480 hoogweergever komt volgens de datasheet soms onder de 5 ohm, parallel wordt dat 2,5 ohm; is de nu3000dsp dan toch een betere keuze? of kan ik de speakers ook in serie zetten? dan gaat de inductie van de spoel zeker voor wat hoogafval zorgen?
is het ook nog verstandig om op een of andere manier de 'tweeter' te beschermen?
en een andere vraag, kan de nu6000dsp wel beide speakers parallel aansturen of wordt de impedantie dan te laag? de nd1480 hoogweergever komt volgens de datasheet soms onder de 5 ohm, parallel wordt dat 2,5 ohm; is de nu3000dsp dan toch een betere keuze? of kan ik de speakers ook in serie zetten? dan gaat de inductie van de spoel zeker voor wat hoogafval zorgen?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Een serie condensator met je hoog driver is altijd aan te bevelen.
Maar ga je mono draaien?
Maar ga je mono draaien?
Re: drummonitor
mono is eerst goed genoeg, scheelt aardig in de kosten, maar gaat dat goed met de nu6000dsp?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Het is in het hoog, daar gaat toch niet al teveel vermogen in. En anders kun je nog een serieweerstand overwegen, rendement zat tov de woofer.
Re: drummonitor
superbedankt voor je tips dsman; kun je me nog even helpen met de geschikte capaciteits-waarde? x-over wordt waarschijnlijk 1kHz.ds23man schreef:Een serie condensator met je hoog driver is altijd aan te bevelen.
Maar ga je mono draaien?
Re: drummonitor
daar kom ik straks wel mee uit
de hoogweergever begint met een forse bult tot ruim 2khz, met een wat kleinere waarde kan ik die bult ook mooi wegwerken
maar dat lijkt me mooi om later eens mee te gaan spelen en te meten
nu eerst eens kijken waar ik een nu6000dsp op de kop kan tikken
de hoogweergever begint met een forse bult tot ruim 2khz, met een wat kleinere waarde kan ik die bult ook mooi wegwerken
maar dat lijkt me mooi om later eens mee te gaan spelen en te meten
nu eerst eens kijken waar ik een nu6000dsp op de kop kan tikken
