Nieuwe speakers (long term project)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Zo, weer een stapje verder, vandaag een setje Seas M15CH002 units ontvangen die ik van forumlid CarloPJB heb overgenomen. Samen met de Seas W22NY001 en de Mundorf AMT25CM1.1R is dit volgens mij een leuk recept voor een actief drieweg systeem. Hiermee is de keus voor Accuton units wel een beetje komen te vervallen. Qua kastvorm denk ik aan Avalon of Kharma, maar niets zo veranderlijker dan een mens
Eerst maar eens wachten op wat beter weer zodat de zaagtafel naar buiten kan.
Volgens mij heb je een concept in ontwikkeling wat een verschrikkelijk mooi resultaat kan opleveren.
Neem de tijd, het kan zeker heel mooi worden.
Ik verheug mij nu al op het luisteren.
Neem de tijd, het kan zeker heel mooi worden.
Ik verheug mij nu al op het luisteren.
Omdat ik de speakers actief wil aansturen ben ik ook een beetje aan het kijken wat dan de opties zijn. Meest voor de hand liggend zijn de modules van Hypex met een DLCP. Maar nu kom ik ook de module van Groundsound tegen, iemand ervaring met deze module?
- Leeuwarden
Staat in ieder geval goed bekend. Wil je 3-weg actief?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ken ze niet, zo van het plaatje valt het hoge hobby gehalte op.Zweitse schreef:Omdat ik de speakers actief wil aansturen ben ik ook een beetje aan het kijken wat dan de opties zijn. Meest voor de hand liggend zijn de modules van Hypex met een DLCP. Maar nu kom ik ook de module van Groundsound tegen, iemand ervaring met deze module?
- RNacoustics
- Contacteer:
Daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik zal mij binnenkort eens verdiepen in beide mogelijkheden.
Rik Post heeft, meen ik zijn set op Groundsond staan.Zweitse schreef:Omdat ik de speakers actief wil aansturen ben ik ook een beetje aan het kijken wat dan de opties zijn. Meest voor de hand liggend zijn de modules van Hypex met een DLCP. Maar nu kom ik ook de module van Groundsound tegen, iemand ervaring met deze module?
Klopt, ik heb al even een deel van het topic doorgelezen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Asterduc en Harryeng toch ook?hannesie schreef:Rik Post heeft, meen ik zijn set op Groundsond staan.Zweitse schreef:Omdat ik de speakers actief wil aansturen ben ik ook een beetje aan het kijken wat dan de opties zijn. Meest voor de hand liggend zijn de modules van Hypex met een DLCP. Maar nu kom ik ook de module van Groundsound tegen, iemand ervaring met deze module?
Ben zelf zeer tevreden over het besluit om van BR naar CB te wisselen (met wat elektronische hulp van de DSP etc).RNacoustics schreef:Mooi project![]()
Word het een CB of BR kast?
- Leeuwarden
Succes (ja ik weet het, dat is erg cynisch, sceptisch of wat dan ook...)Zweitse schreef:Ja,dat is wel de bedoeling.
Asterduc heeft volgens mij daar een Lyndorf voor in gebruk staan, maar Harry staat met zijn opzet van een aantal jaren geleden op de site van Groundsound.Henkjan schreef:Asterduc en Harryeng toch ook?hannesie schreef:Rik Post heeft, meen ik zijn set op Groundsond staan.Zweitse schreef:Omdat ik de speakers actief wil aansturen ben ik ook een beetje aan het kijken wat dan de opties zijn. Meest voor de hand liggend zijn de modules van Hypex met een DLCP. Maar nu kom ik ook de module van Groundsound tegen, iemand ervaring met deze module?
We gaan het gewoon proberenLeeuwarden schreef:Succes (ja ik weet het, dat is erg cynisch, sceptisch of wat dan ook...)Zweitse schreef:Ja,dat is wel de bedoeling.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
oh ja.hannesie schreef:Asterduc heeft volgens mij daar een Lyndorf voor in gebruk staan
en op de 1e project pagina van Harry http://groundsound.com/GalleryHarryEng.php staat een link naar ons en een foto van Bredahannesie schreef:maar Harry staat met zijn opzet van een aantal jaren geleden op de site van Groundsound.
Op de site van Groundsound staat nog een ander ontwerp met de Coolback 300 II. Ik kan daarvan vertellen dat dit geheel lekker klinkt, met de Wavecors alleen in de echt onderste regionen en de SB Acoustics tot 2200Hz. De flexibiliteit van de DCN23 is erg prettig om verschillende filters te configureren en uit te proberen.
Hoewel de Coolback een bepaalde DIY uitstraling heeft (zie een eerdere post in deze thread) is het toch echt een professioneel product met bijbehorende ondersteuning.
De link:
http://groundsound.com/GalleryPimster_2.php
Mvg,
Pim
Hoewel de Coolback een bepaalde DIY uitstraling heeft (zie een eerdere post in deze thread) is het toch echt een professioneel product met bijbehorende ondersteuning.
De link:
Mvg,
Pim
Die had ik inderdaad al gezien, zijn die van jou?Capillus schreef:Op de site van Groundsound staat nog een ander ontwerp met de Coolback 300 II. Ik kan daarvan vertellen dat dit geheel lekker klinkt, met de Wavecors alleen in de echt onderste regionen en de SB Acoustics tot 2200Hz. De flexibiliteit van de DCN23 is erg prettig om verschillende filters te configureren en uit te proberen.
De link:
Mvg,
Pim
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Denk dat je op een post van mij doelt, als toelichting: wat not done is, is het solderen van draden direkt op smd pads, wat volgens mij overal op het product gedaan wordt, of ik zie het niet goed (bij inzoomen wordt de foto wat onscherp).Capillus schreef:Hoewel de Coolback een bepaalde DIY uitstraling heeft (zie een eerdere post in deze thread) is het toch echt een professioneel product met bijbehorende ondersteuning.
Lijkt erg audiofiel verantwoord, maar dit is mechanisch erg onstabiel, wordt ook nooit in de profi wereld zo toegepast. Als je draden direkt op een print wilt solderen moet je dit in een doorgemetaliseerd through hole doen, maar nooit op een los smd padje. Wat het een klein beetje kan verbeteren zijn via's in de soldeerpad zelf, maar ook dit trek je er zo af of kan na verloop van tijd los gaan zitten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Houdt bij Groundsound even rekening met het feit dat je de software moet kopen! De gratis versie is zeer beperkt. Voor de Standard versie mag je 133 euro neerleggen en voor de Advanced ( met meetfunctie en simulatie) 818 euro. Dan ziet het totaalplaatje er even wat anders uit............
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat kan, maar kan je dan ook simuleren? Nee, die mogelijkheid zit niet in de free en standard software.
Groundsound heeft toch wel een raar verkoopconcept. Je koopt een auto met een 5 bak. Bij de basis uitvoering heb je alleen de beschikking over de 1 en 2e versnelling. Betaal je wat bij dan heb je ook de 3e. Ga je voor de hoofdprijs dan krijg je de achteruit en de 4e en 5e versnelling. Vreemd concept.
Groundsound heeft toch wel een raar verkoopconcept. Je koopt een auto met een 5 bak. Bij de basis uitvoering heb je alleen de beschikking over de 1 en 2e versnelling. Betaal je wat bij dan heb je ook de 3e. Ga je voor de hoofdprijs dan krijg je de achteruit en de 4e en 5e versnelling. Vreemd concept.
Kan dat simuleren dan wel in een DLCP?ds23man schreef:Dat kan, maar kan je dan ook simuleren? Nee, die mogelijkheid zit niet in de free en standard software.
Het concept van Groundsound vind ik helemaal niet zo vreemd, is toch gewoon gebruikersafhankelijk.
Maar kan je met de freeware van Groundsound dan niet het geen jij deed met de DLCP?ds23man schreef:Wat heb ik nou zitten doen in de DLCP workshop??????![]()