Nieuwe speakers (long term project)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Zo, weer een stapje verder, vandaag een setje Seas M15CH002 units ontvangen die ik van forumlid CarloPJB heb overgenomen. Samen met de Seas W22NY001 en de Mundorf AMT25CM1.1R is dit volgens mij een leuk recept voor een actief drieweg systeem. Hiermee is de keus voor Accuton units wel een beetje komen te vervallen. Qua kastvorm denk ik aan Avalon of Kharma, maar niets zo veranderlijker dan een mens :mrgreen: Eerst maar eens wachten op wat beter weer zodat de zaagtafel naar buiten kan.
Bijlagen
Box3.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door hannesie »

Volgens mij heb je een concept in ontwikkeling wat een verschrikkelijk mooi resultaat kan opleveren.

Neem de tijd, het kan zeker heel mooi worden.

Ik verheug mij nu al op het luisteren. :D
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Omdat ik de speakers actief wil aansturen ben ik ook een beetje aan het kijken wat dan de opties zijn. Meest voor de hand liggend zijn de modules van Hypex met een DLCP. Maar nu kom ik ook de module van Groundsound tegen, iemand ervaring met deze module?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Leeuwarden »

Staat in ieder geval goed bekend. Wil je 3-weg actief?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Ja,dat is wel de bedoeling.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Barry2001 »

Zweitse schreef:
Omdat ik de speakers actief wil aansturen ben ik ook een beetje aan het kijken wat dan de opties zijn. Meest voor de hand liggend zijn de modules van Hypex met een DLCP. Maar nu kom ik ook de module van Groundsound tegen, iemand ervaring met deze module?
Ken ze niet, zo van het plaatje valt het hoge hobby gehalte op.
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door RNacoustics »

Mooi project :goedzo:
Word het een CB of BR kast?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik zal mij binnenkort eens verdiepen in beide mogelijkheden.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door hannesie »

Zweitse schreef:
Omdat ik de speakers actief wil aansturen ben ik ook een beetje aan het kijken wat dan de opties zijn. Meest voor de hand liggend zijn de modules van Hypex met een DLCP. Maar nu kom ik ook de module van Groundsound tegen, iemand ervaring met deze module?
Rik Post heeft, meen ik zijn set op Groundsond staan.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Klopt, ik heb al even een deel van het topic doorgelezen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Henkjan »

hannesie schreef:
Zweitse schreef:
Omdat ik de speakers actief wil aansturen ben ik ook een beetje aan het kijken wat dan de opties zijn. Meest voor de hand liggend zijn de modules van Hypex met een DLCP. Maar nu kom ik ook de module van Groundsound tegen, iemand ervaring met deze module?
Rik Post heeft, meen ik zijn set op Groundsond staan.
Asterduc en Harryeng toch ook?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door hsmeets »

RNacoustics schreef:
Mooi project :goedzo:
Word het een CB of BR kast?
Ben zelf zeer tevreden over het besluit om van BR naar CB te wisselen (met wat elektronische hulp van de DSP etc).
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Leeuwarden »

Zweitse schreef:
Ja,dat is wel de bedoeling.
Succes (ja ik weet het, dat is erg cynisch, sceptisch of wat dan ook...)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door hannesie »

Henkjan schreef:
hannesie schreef:
Zweitse schreef:
Omdat ik de speakers actief wil aansturen ben ik ook een beetje aan het kijken wat dan de opties zijn. Meest voor de hand liggend zijn de modules van Hypex met een DLCP. Maar nu kom ik ook de module van Groundsound tegen, iemand ervaring met deze module?
Rik Post heeft, meen ik zijn set op Groundsond staan.
Asterduc en Harryeng toch ook?
Asterduc heeft volgens mij daar een Lyndorf voor in gebruk staan,
lyngdorf_brandintro.jpg
maar Harry staat met zijn opzet van een aantal jaren geleden op de site van Groundsound.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Leeuwarden schreef:
Zweitse schreef:
Ja,dat is wel de bedoeling.
Succes (ja ik weet het, dat is erg cynisch, sceptisch of wat dan ook...)
We gaan het gewoon proberen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Henkjan »

hannesie schreef:
Asterduc heeft volgens mij daar een Lyndorf voor in gebruk staan
oh ja.

hannesie schreef:
maar Harry staat met zijn opzet van een aantal jaren geleden op de site van Groundsound.
en op de 1e project pagina van Harry http://groundsound.com/GalleryHarryEng.php staat een link naar ons en een foto van Breda :bakkie:
Capillus
Berichten: 20
Lid geworden op: do 27 jul 2006, 10:24

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Capillus »

Op de site van Groundsound staat nog een ander ontwerp met de Coolback 300 II. Ik kan daarvan vertellen dat dit geheel lekker klinkt, met de Wavecors alleen in de echt onderste regionen en de SB Acoustics tot 2200Hz. De flexibiliteit van de DCN23 is erg prettig om verschillende filters te configureren en uit te proberen.

Hoewel de Coolback een bepaalde DIY uitstraling heeft (zie een eerdere post in deze thread) is het toch echt een professioneel product met bijbehorende ondersteuning.

De link:
http://groundsound.com/GalleryPimster_2.php

Mvg,
Pim
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Capillus schreef:
Op de site van Groundsound staat nog een ander ontwerp met de Coolback 300 II. Ik kan daarvan vertellen dat dit geheel lekker klinkt, met de Wavecors alleen in de echt onderste regionen en de SB Acoustics tot 2200Hz. De flexibiliteit van de DCN23 is erg prettig om verschillende filters te configureren en uit te proberen.

Hoewel de Coolback een bepaalde DIY uitstraling heeft (zie een eerdere post in deze thread) is het toch echt een professioneel product met bijbehorende ondersteuning.

De link:
http://groundsound.com/GalleryPimster_2.php

Mvg,
Pim
Die had ik inderdaad al gezien, zijn die van jou?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Barry2001 »

Capillus schreef:
Hoewel de Coolback een bepaalde DIY uitstraling heeft (zie een eerdere post in deze thread) is het toch echt een professioneel product met bijbehorende ondersteuning.
Denk dat je op een post van mij doelt, als toelichting: wat not done is, is het solderen van draden direkt op smd pads, wat volgens mij overal op het product gedaan wordt, of ik zie het niet goed (bij inzoomen wordt de foto wat onscherp).
Lijkt erg audiofiel verantwoord, maar dit is mechanisch erg onstabiel, wordt ook nooit in de profi wereld zo toegepast. Als je draden direkt op een print wilt solderen moet je dit in een doorgemetaliseerd through hole doen, maar nooit op een los smd padje. Wat het een klein beetje kan verbeteren zijn via's in de soldeerpad zelf, maar ook dit trek je er zo af of kan na verloop van tijd los gaan zitten.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Houdt bij Groundsound even rekening met het feit dat je de software moet kopen! De gratis versie is zeer beperkt. Voor de Standard versie mag je 133 euro neerleggen en voor de Advanced ( met meetfunctie en simulatie) 818 euro. Dan ziet het totaalplaatje er even wat anders uit............
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Meten kan toch met ARTA?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Dat kan, maar kan je dan ook simuleren? Nee, die mogelijkheid zit niet in de free en standard software.

Groundsound heeft toch wel een raar verkoopconcept. Je koopt een auto met een 5 bak. Bij de basis uitvoering heb je alleen de beschikking over de 1 en 2e versnelling. Betaal je wat bij dan heb je ook de 3e. Ga je voor de hoofdprijs dan krijg je de achteruit en de 4e en 5e versnelling. Vreemd concept.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Dat kan, maar kan je dan ook simuleren? Nee, die mogelijkheid zit niet in de free en standard software.

Groundsound heeft toch wel een raar verkoopconcept. Je koopt een auto met een 5 bak. Bij de basis uitvoering heb je alleen de beschikking over de 1 en 2e versnelling. Betaal je wat bij dan heb je ook de 3e. Ga je voor de hoofdprijs dan krijg je de achteruit en de 4e en 5e versnelling. Vreemd concept.
Kan dat simuleren dan wel in een DLCP?
Het concept van Groundsound vind ik helemaal niet zo vreemd, is toch gewoon gebruikersafhankelijk.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Wat heb ik nou zitten doen in de DLCP workshop?????? :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Wat heb ik nou zitten doen in de DLCP workshop?????? :shock: :shock:
Maar kan je met de freeware van Groundsound dan niet het geen jij deed met de DLCP?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”