paasproject: TL met 2 stuks TB W69-1042
Moderator: Beheerdersteam
Re: paasproject: TL met 2 stuks TB W69-1042
Dat is een goed punt. Ik heb op dit moment geen losse sub, ook geen complete luidsprekers die onder de bank passen. Ik heb wel een hoek waar een dergelijk formaat subwoofer best in past en mijn ervaringen met een sub in die hoek waren wel positief. Ik kan natuurlijk ook kijken of ik even een sub kan fabrieken met driver die ik al heb liggen, om te kijken of het levensvatbaar is.
@Henkjan,
Als je een aanbeveling zou moeten doen voor een BR met deze units, welk kastvolume en poortafmetingen zou je dan adviseren? Het zou in mijn specifieke vraag dan gaan om 2 separate kastjes met elk 1 woofert. Het doel zou zijn om er een BR-OB van te maken met een setje W3-871B (of zou ik daar de grotere unit voor moeten gebruiken zoals in de CT217?).
Groeten,
Mischa
Als je een aanbeveling zou moeten doen voor een BR met deze units, welk kastvolume en poortafmetingen zou je dan adviseren? Het zou in mijn specifieke vraag dan gaan om 2 separate kastjes met elk 1 woofert. Het doel zou zijn om er een BR-OB van te maken met een setje W3-871B (of zou ik daar de grotere unit voor moeten gebruiken zoals in de CT217?).
Groeten,
Mischa
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik zal straks wel even in de jongste HH spieken, daar stond een ontwerp met deze in. Hij wil wel redelijk wat volume iirc, en ik zou ook geen al te kleine poort kiezen
Verdomd, je hebt helemaal gelijk !! Ik had de laatste HH rreds gekocht (zoals ik altijd doe op de dag dat ie uit komt), maar nog geen tijd gehad hem grondig door te lezen.Henkjan schreef:ik zal straks wel even in de jongste HH spieken, daar stond een ontwerp met deze in. Hij wil wel redelijk wat volume iirc, en ik zou ook geen al te kleine poort kiezen
Resultaat: 40L, BR 70mm, lengte 160mm
Moet te doen zijn, zou ik zeggen. Zo groot is 40L nou ook weer niet als je hem in een voet verwerkt.
Bedankt voor je tip HJ.
Stel, in plaats van een BR kies je hier voor 2 separate TL's, moet je dan alles opnieuw berekenen of neem je dan gewoon de helft van de doorsnede van de TL? Zou dat trouwens een beetje te combineren zijn met de eerder genoemde W3-571B? Welke bouwvorm zou je daar aanbevelen? BR, TL of gesloten? Het gaat dus puur om muziek, geen HT.
Groeten,
Mischa
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
dat laatste. dan zou het er bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:mischa72 schreef:Stel, in plaats van een BR kies je hier voor 2 separate TL's, moet je dan alles opnieuw berekenen of neem je dan gewoon de helft van de doorsnede van de TL?
Tja, wat voor kast... hoe ga je filteren? als DSP dan kan je ook gesloten doen en met LT de gewenste diepgang er in krijgen, dan hou je t lekker compact en geeft t "strakste" laag. wel ten koste van belastbaarheid en extra versterkervermogen. Voor de vraag BR vs TL is, naast de smaak, hoe hoog je de overgang naar de sats gaat doen. Is dat bovend e 200Hz, dan is mss een BR wat veiliger, zie de sims eerder, je krijgt toch last van een TL gat. Als je voor een tapse TL kiest, is dat nog wel naar boven te schuiven, maar daar zou ik eens wat voor moeten simmen