C-Horn van Andrew Tilsley

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

ff lunche
Berichten: 673
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:17
Locatie: Arnhem

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door ff lunche »

citaat:
" Uitsmeren is noodzakelijk kwaad met het geringe aantal lijmklemmen die ik heb.
Bij de laatste plaat kan ik zelfs een aantal niet gebruiken vanwege de lengte. Dan moet je van armoede gebruikte lijmklemmen op nieuwe plekken gebruiken."

Je bouwt zo'n project en dan investeer je niet in voldoende lijmtangen of lijmtangen die groot genoeg zijn ? Mooi ontwerp, dat sowieso.
Maar zonde als het misgaat hierdoor.
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

ff lunche schreef:
citaat:
" Uitsmeren is noodzakelijk kwaad met het geringe aantal lijmklemmen die ik heb.
Bij de laatste plaat kan ik zelfs een aantal niet gebruiken vanwege de lengte. Dan moet je van armoede gebruikte lijmklemmen op nieuwe plekken gebruiken."

Je bouwt zo'n project en dan investeer je niet in voldoende lijmtangen of lijmtangen die groot genoeg zijn ? Mooi ontwerp, dat sowieso.
Maar zonde als het misgaat hierdoor.

Met de laatste plaat moet ik met 3 lijmklemmen minder. Het is niet de wereld hoor, als het niet erdoor kon dan had ik twee van een meter+ erbij kunnen halen.
Maar als je de lijm niet uitsmeert, dan heb je twee keer zoveel lijmklemmen nodig.
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door Rob Dingen »

Geweldig komt helemaal goed.
Ben jaloers op jou werkplaats :rock:

Rob
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door audiomanics »

En is het nu ineens al ruim een maand stil?

Kees
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

Mijn vrouwlief is ook blij met de nieuwe werkplaats. :^o

Er mag niet machinaal geschuurd worden, dus dat wordt wachten op beter weer en want het lukt me niet om in mijn eentje het geheel naar buiten en weer naar binnen sjouwen.
Hulp van de gezinsleden is dus noodzakelijk! En dat wordt niet gewaardeerd als dat ook nog eens meerdere keren op een dag moet vanwege het weer.
Geduld dus...
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door MechanicalAnimal »

Shadow schreef:
OMG! :goeie:
+1 :goeie:

geweldig herkenbaar het verhaal er ook bij :mrgreen:
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

Al een paar weekendjes goed weer gehad.
Helaas gaat het niet zo goed met mij schoonvader en is vrouwlief daarvoor al een tijdje in China.
En daarmee dus ook geen voortgang.. Even geduld dus..
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door SARK »

Hè bah, sterkte :!:
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

SARK schreef:
Hè bah, sterkte :!:
Ja bedankt. Kanker...
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door bas focal m180 »

Nog aan iets toegekomen ?
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

Project ligt idd erg lang stil. Schoonvader is al een tijdje overleden, wat in huis aardig wat stress heeft achtergelaten. Animo is hierdoor een beetje op een dieptepunt weggezakt.

Komende weken moet het toch wel loskomen als het weer meezit..
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

Eindelijk heb ik draad afgelopen weken weer opgepakt en hieronder het resultaat..
Bijlagen
Wederom een inspanning van het gezin om het gedrocht buiten te krijgen in het mooie weer voor een laatste schuurbeurt voor het aflakken.
Wederom een inspanning van het gezin om het gedrocht buiten te krijgen in het mooie weer voor een laatste schuurbeurt voor het aflakken.
Lakken is wat makkelijker met een set standaarden (ben effe de naam kwijt)
Lakken is wat makkelijker met een set standaarden (ben effe de naam kwijt)
Leuk 2.5l, dat gaat natuurlijk niet in 1 keer op het hout. Voor de juiste verhouding heb ik een spuit bij de apotheek gescoord
Leuk 2.5l, dat gaat natuurlijk niet in 1 keer op het hout. Voor de juiste verhouding heb ik een spuit bij de apotheek gescoord
Speakergat er erin! En gaatjes in de deuvels voorboren...
Speakergat er erin! En gaatjes in de deuvels voorboren...
Laatst gewijzigd door DKM op do 04 sep 2014, 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door FR_Aad »

DKM schreef:
Wederom een inspanning van het gezin om het gedrocht buiten te krijgen in het mooie weer voor een laatste schuurbeurt voor het aflakken.
En er zitten niet eens handvaten aan.
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

En dan de zijkanten erop schroeven. Volgens mij de makkelijkste bouw van het forum.
Bijlagen
Eindelijk-1.jpg
Eindelijk-2.jpg
Eindelijk-3.jpg
Eindelijk-4.jpg
Eindelijk-5.jpg
Gemonteerd-1.jpg
Gemonteerd-2.jpg
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

FR_Aad schreef:
DKM schreef:
Wederom een inspanning van het gezin om het gedrocht buiten te krijgen in het mooie weer voor een laatste schuurbeurt voor het aflakken.
En er zitten niet eens handvaten aan.
Idd een draak om te tillen, ook omdat het nog kan breken zonder de zijkanten..
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door Joland »

Wat ontzettend gaaf. Ik krijg ze er hier nevernooitniet binnen (WAF), maar wat een gave dingen zeg.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door FR_Aad »

Mooi man!
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door bas focal m180 »

Stop maar wordt veel te mooi. :yeah:

En jij dacht dat je vorige hoorns al groot waren.
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

bedankt voor de complimenten maar die zijn meer voor de mensen die het mogelijk maakten.
Rob uiteraard en Bert Rijnders van Rijnders Graveern en lasertechniek en natuurlijk jullie forumleden!

Idd groter dan D55 die ik al massief vond.
Ik ben er zelf ook erg content mee. Vrouwlief partner vond het gedrocht, maar dichter bij de eindstreep is vind ze het wel mooi.
(kwam ook voornamelijk omdat ze ligend in de woonkamer aardig wat plek in beslag namen voor lange tijd)
Laatst gewijzigd door DKM op za 06 sep 2014, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Xeres
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 11:51
Locatie: Leersum

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door Xeres »

Het is alweer een tijd geleden dat ik bij jou een paar Cello/Reso cabinets kocht en dit project voor het eerst zag. Het heeft dus even geduurd, maar wat een resultaat! Geweldig.

Veel luister (en kijk) plezier!

Raymond
Gebruikersavatar
firsttimer
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door firsttimer »

Supergaaf! Vooral die transparante zijkanten waardoor je die prachtige 'glijbaan' blijft zien =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door Barry2001 »

Schitterend, echt eens wat anders, complimenten! Zo te zien heb je ze aangesloten, de hamvraag, hoe klinkt het?
Gebruikersavatar
ErikW
Berichten: 231
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 10:31
Locatie: Koudekerk aan den Rijn

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door ErikW »

Heel erg fraai. Hoge of lage WAF, ik vind het een kunststukje :goeie: :goeie:
Ik ben zelf nogal liefhebber van het aanzicht van de kopse kanten van mooi multiplex.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door audiomanics »

Wat wordt het volgende project? (al dat fineer op de grond...)
Nu moet je die andere speakers natuurlijk verkopen.. want 4 is teveel (al zou je ze zelf wel willen houden..)
Hoe valt het verschil in weergave tussen de C-horns en die andere kasten??

Kees
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door Dan »

Wow, ik zie dit nu pas! =D>
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”