Pagina 4 van 6
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 09 mar 2014, 22:06
door fritzie
1 spuitbus is rrrrrruim voldoende 2 speakers
te dik aanbrengen is alleen maar lelijker
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 09 mar 2014, 23:51
door franks
Goed bezig

komt goed.
Gr Franks
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 16 mar 2014, 10:18
door mikekiwi
fritzie schreef:1 spuitbus is rrrrrruim voldoende 2 speakers
te dik aanbrengen is alleen maar lelijker
Eens, heb twee spuitbussen, want heb ook nog een center en een subwoofer te doen...
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 16 mar 2014, 10:23
door mikekiwi
En ondertussen is de onderlaag klaar:
En ben ik ook al in mijn spuitshack bezig met de afwerking:
Achterzijde moet nog en daarna nog even nalopen om dekking zo goed als 100% gelijk te maken. In het echie zijn ze iets donkerder fan op de laatste twee foto's lijkt. Alsnog valt het iets lichter uit dan gedacht. Maar is ook weer niet zo heel erg...
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 16 mar 2014, 12:04
door SARK
Ze zien er stoer uit met deze coating

Goed gelukt hoor

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 16 mar 2014, 12:11
door AatV
Die wil ik wel zien (en horen!) in Alphen!
groet,
Aat
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 16 mar 2014, 17:12
door mikekiwi
Dank u! Afwerking is nu klaar, het staat nu lekker te drogen en uit te harden in een verwarmde schuur...
Ook al voorzichtig aan het Sarkified-filteropzetje begonnen, is een lastig klusje. Foto's komen als ik die het tonen waard vind
Verder nog een leuk dilemma: hoe ga ik de voet van de PH's vormgeven. Op dit moment was ik zoiets van plan, maar zit ik nog te twijfelen over de kleur (ook met dezelfde Plastikote-coating of hoogglans zwart):
Maar toch vind ik dit ook wel leuk:
Geen idee echter of dat soort voetjes/spikes ook ergens te verkrijgen zijn voor een acceptabel bedrag.
Wat is jullie mening?
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 16 mar 2014, 20:34
door avdboom
Dat ziet er puik uit! Ben ook benieuwd hoe het er in het echt uit ziet!

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 16 mar 2014, 20:37
door mikekiwi
avdboom schreef:Dat ziet er puik uit! Ben ook benieuwd hoe het er in het echt uit ziet!

Ha, komt goed! En in het echie is het nog veeeeeel mooier!

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 16 mar 2014, 20:39
door dre
Eerst maar even een plaatje voordat je zulke uitspraken doet.

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 16 mar 2014, 20:44
door mikekiwi
dre schreef:Eerst maar even een plaatje voordat je zulke uitspraken doet.

hier, jij een plaatje, regel ik zo voor je! Anders nog iets?

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 16 mar 2014, 20:46
door dre
Ik wacht wel een maandje.....

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 16 mar 2014, 20:55
door Wowly
Plasticote; waar haalde je dat?
En dan eerst een zwarte ondrlaag, en vervolgens een soort van rubberachtige spetter laag?
Ziet er op de foto erg gaaf uit!!!
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 16 mar 2014, 22:36
door mikekiwi
dre schreef:Ik wacht wel een maandje.....

Zeker doen, ondertussen maak ik ergens deze week bij daglicht wel een beter plaatje voor je

En dan hopen dat ik genoeg ruimte voor de drivers had gereserveerd ná bewerking (of juist te veel...)
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: zo 16 mar 2014, 22:40
door mikekiwi
Wowly schreef:Plasticote; waar haalde je dat?
En dan eerst een zwarte ondrlaag, en vervolgens een soort van rubberachtige spetter laag?
Ziet er op de foto erg gaaf uit!!!
Komt gewoon hier bij de lokale Praxis vandaan... Onderlaag bestaat uit twee lagen grondverf en twee lagen zwarte verf. Eerlijk gezegd voldoet elke onderlaag wel, in de Plastikote zit "gewone" grijze verf, vermengd met wat spettertjes grijs, zwart en wit. Is niet echt rubber, het droogt redelijk hard op. Had voor zwart gekozen in de hoop dat het resultaat iets donkerder zou worden, maar de Plastikote dekt meer/beter dan verwacht.
Maar is niet erg, het is zo ook erg fraai vind ik zelf...
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: ma 17 mar 2014, 13:52
door fluffypuf
Om eerlijk te zijn vind ik de kleur echt

niet erg mooi. maar smaken verschillen en ik heb wel respect dat niet iedereen maar piano zwart of wit wil.
Verder worden het dikke speakers

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: ma 17 mar 2014, 18:15
door FR_Aad
fluffypuf schreef:Om eerlijk te zijn vind ik de kleur echt

niet erg mooi. maar smaken verschillen en ik heb wel respect dat niet iedereen maar piano zwart of wit wil.
Verder worden het dikke speakers

We wachten geduldig jouw resultaten af

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: ma 17 mar 2014, 19:15
door mikekiwi
fluffypuf schreef:Om eerlijk te zijn vind ik de kleur echt

niet erg mooi. maar smaken verschillen en ik heb wel respect dat niet iedereen maar piano zwart of wit wil.
Verder worden het dikke speakers

Geen probleem hoor, diep in mijn hart kijkend had ik puur op basis van schoonheid ook een andere keus gemaakt.
Maar deze luidsprekers komen in een thuisbioscoop te staan en ik heb daar niets aan glimmende oppervlakken en/of hele lichte/felgekleurde luidsprekers. Tel daarbij een redelijk gelimiteerd budget en twee linkerhanden en dat levert dus een aantal compromissen op.
Maar ooit, ooit, ooit.... kan ik net zo goed zagen en fineren als Frank S en maak ik een 36 vlaks luidspreker die zelfs aan de binnenkant fabelhaftig mooi is...
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: ma 17 mar 2014, 20:08
door fritzie
mijn inziens heb je te veel spetter lak gebruikt
ik zal morgen foto plaatsen van mijn vensterbanken
mijn samsung heeft geen flits
mvg
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: ma 17 mar 2014, 20:24
door mikekiwi
Yep, weet ik. Was ook meer dan ik van plan was, maar dat had diverse redenen. Toch blij met het resultaat...
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: ma 17 mar 2014, 22:06
door fluffypuf
Tja ik heb er meerdere keren na gekeken en toch dacht ik waarom?? die kleur, en dan kan ik wel zeggen oh wat vind ik het mooi maar dan zal ik geen eerlijk antwoord geven.
In een bioscoop omgeving zal het niet misstaan.
Ach over 2 linkerhanden het ziet er toch goed uit? ik ben nu voor de 2e keer bezig om kasten te bouwen

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: ma 17 mar 2014, 23:33
door mikekiwi
fluffypuf schreef:Ach over 2 linkerhanden het ziet er toch goed uit? ik ben nu voor de 2e keer bezig om kasten te bouwen

Iemand ondertussen nog een mening over mijn vraag qua "voet"/"plint" ? Neig nu vooral naar de houten plint eronder, maar meer ook omdat ik die spikes nergens kan vinden...
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: ma 17 mar 2014, 23:45
door hannesie
Je zou een iets kleinere basis en dan een wat bredere als de afmetingen van de luidspreker kunnen maken, dat zweeft het optisch een beetje, je hebt dan een ook voldoende basis/stabiliteit.
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: ma 17 mar 2014, 23:48
door pappaleo
mikekiwi schreef:Iemand ondertussen nog een mening over mijn vraag qua "voet"/"plint" ? Neig nu vooral naar de houten plint eronder, maar meer ook omdat ik die spikes nergens kan vinden...
Zo'n plint vind ik lelijk, maar dat is mijn mening maar. Die spikes zijn wel aardig, maar is het nodig? Er zit toch een baal zand in? Als de onderkant een beetje vlak is kan je ze toch ook gewoon zo neerzetten, tenzij je een tapijrvloer hebt.
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geplaatst: di 18 mar 2014, 8:40
door mikekiwi
@Hannesie: zo'n dun laagje had ik ook in mijn hoofd. 4mm MDF een cm inspringen vanaf de kant. dan 2x 18mm MDF dat aan alle zijden ongeveer een cm uitsteekt, zodat na afschuining het smalste deel even breed is als de luidsprekerkast
@pappaleo: en ik vind het dan weer zo kaal zonder "iets"

Ik heb zeker spikes nodig om de luidsprekers waterpas te kunnen zetten. Het laminaat in die kamer is niet lekker gelegd en golft nogal.