Eerste opzet vloerstaander

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Speakerland
Ook commercieel actief
Berichten: 144
Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
Contacteer:

Re: Eerste opzet vloerstaander

Bericht door Speakerland »

Even voor de goede orde:

De Optimo van Tony Gee is NIET het zelfde ontwerp als de Ultimo, het is een ontwerp dat gemaakt is door Tony Gee nadat wij de Ultimo presenteerden. Inderdaad wel gelijksoortig met ook een gelijksoortige naam maar met een paar grote verschillen:
- compleet ander scheidingsfilterontwerp
- ander afstemprincipe: De Ultimo is een basreflex afgestemd op 30 Hz en de Optimo is een TL. De Optimo gebruikt ook een andere versie van de Revelator woofer.

Met vriendelijke groet

Ruud Jansen
Speakerland
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Eerste opzet vloerstaander

Bericht door wouter »

i'll stand corrected, goede opmerking Ruud!

Ik heb ze in Groningen destijds gehoord en dat was gewoon een heel goede 2-weg, ook qua laag.

Alleen heel globaal is de opzet gelijk, maar als de units niet uitwisselbaar zijn dan moet dat alvorens koop overwogen worden. Dat er andere filters zijn lijkt me wel logisch, 2 koks koken ook niet exact hetzelfde. Maar wel goed dat dit even genoemd wordt!

Ik blijf erbij dat iets bouwen wat je beluisterd hebt verstandig is.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”