Nieuw klasse-D ontwerp

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Die maximale schakelfrequentie, haal ik die uit de tabel met de switching karakteristieken?
Dat kan, maar wordt vaak ook gespecificeerd.
Welke waarde is daar dan van belang?
Dat hangt samen met de gekozen schakelfrequentie van je klasse-D eindtrap.

(edit: Heb je toevallig IR2011 LTspice model?)

Nee, tenminste ik kan 'm niet zo snel vinden, maar ik heb 'm ook van 't net geplukt, dus Google even.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

ok, dan google ik even verder, want heb ehm nog niet kunnen vinden.

Maar je hebt een aantal parameters die dan in de sheets straan.
Turn-on delay, Rise time, turn-off delay en fall time.

Ik heb een pdf gevonden van
mueta, power selection guideliness (an-002) en daar praten ze over de rise time met name (de Tr of Trr)

Ik neem dan aan dat die erg belangrijk is?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

nog enig idee waar je dat LTspice model hebt gevonden Sander?

Inmiddels al lang aan het zoeken geweest, maar nog niks gevonden.
(hij stond ooit op d-amp hifi-forum, maar daar doet de link het niet meer van)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Nog steeds niks kunnen vinden.

Wel de originele orcad spice modellen van IR zelf.
Weet iemand hoe je die omzet zodat je die kunt gebruiken in LTspice???
(ben al uren bezig geweest, maar kom er nog niet uit)
Plaats reactie