Nog een ExtremA

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nog een ExtremA

Bericht door ray5150 »

Ik vind dat de aanstichter van dit geheel maar eens tekst en uitleg moet komen geven... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Nog een ExtremA

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Ik vind dat de aanstichter van dit geheel maar eens tekst en uitleg moet komen geven... :mrgreen:
Aha,een heet onderwerp 8)
Er zijn lijkt me twee mogelijkheden.
Als de originele Extrema (van SS :hide: ) minder stroom verbruikte start ie vermoedemijk wel op.
Ofwel er is moedwillig een "bom" in gezet, zodat het alleen werkt mits ingrijpen van de auteur :lol:
Anne
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Nog een ExtremA

Bericht door johan283 »

ray5150 schreef:
Ik vind dat de aanstichter van dit geheel maar eens tekst en uitleg moet komen geven... :mrgreen:

Die mag hier toch niet meer komen, als je dHr Sassen bedoelt :shock:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nog een ExtremA

Bericht door Zweitse »

johan283 schreef:
Die mag hier toch niet meer komen, als je dHr Sassen bedoelt :shock:
Die zit momenteel op een ander forum, voor vragen gewoon even daar je vragen plaatsen, Sander is in mijn ervaringen niet te beroerd om vragen te beantwoorden.
Laatst gewijzigd door Zweitse op ma 09 jun 2014, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nog een ExtremA

Bericht door Zweitse »

ray5150 schreef:
Ik vind dat de aanstichter van dit geheel maar eens tekst en uitleg moet komen geven... :mrgreen:
Is deze opmerkingen wel gepast Ray?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nog een ExtremA

Bericht door SSassen »

Goed, hier ook maar even een reactie plaatsen ivm. mogelijke verbeteringen aan het ExtremA ontwerp. D'r loopt (inmiddels liep) een pittige discussie op DIYaudio tussen Bruno en mij, maar da's niet zo relevant, wat wel relevant is dat de ExtremA in de huidige configuratie een step-response heeft die voor verbetering vatbaar is.

Ik heb dit gesimuleerd en wat componentwaardes geschaald nav. een aantal berekeningen en volgens mij moet dit het gewenste resultaat gaan geven. Helaas beschik ik hier niet over een opgebouwde set ExtremA's dus kan e.e.a. niet verifiëren. Daarom doe ik graag een beroep op ExtremA eigenaren om deze modificatie uit te voeren. Het gaat om het uitwisselen van 4 condensatoren, die ik met alle liefde ter beschikking wil stellen.

Meer info in onderstaande post:

http://www.diyaudio.com/forums/solid-st ... ost4120252
Plaats reactie