3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als je set pas ‘goed’ klinkt op hoog SPL niveau, dan gaat er toch iets mis in de keten denk ik.
Gr. Walter
Gr. Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Volgens mij begrijp je het principe van vervorming niet.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je mist totaal mijn punt. Natuurlijk fijn als het hard kan omdat het weinig vervormd, maar als het perse hard moet om goed te klinken? Dan zit er een rem op het systeem blijkbaar. Bij de units zelf kan dit komen door hoge verliezen/ slechte RMS waarde. Ik refereer zelf graag aan de theorie van Henri vd Heide, als bepaalde info niet door komt, dan mis je iets. Als dit op orde is, dan is de rol van de gain regelaar ineens van minder belang en deze heeft subjectief minder effect ook.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Schoonenberg heeft er ook een optie/oplossing voor .
Daar heb je Dhr. Van de Heide niet voor nodig.
Daar heb je Dhr. Van de Heide niet voor nodig.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het valt me nog mee dat er geen WD-40 geadviseerd word voor de gain regelaar!
Maar ik ben benieuwd of andere forumleden het fenomeen herkennen, dat je meer kan horen op een zelfde gain niveau, na een bepaalde wijziging of tweak in je set.
Maar ik ben benieuwd of andere forumleden het fenomeen herkennen, dat je meer kan horen op een zelfde gain niveau, na een bepaalde wijziging of tweak in je set.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Helemaal eens (behalve de referentie naar vd Heide, is pseudo wetenschap). Ook op zacht afspeelniveau moet het goed klinken. Ik speel graag stevig maar krijg heel vaak de positieve terugkoppeling hoeveel rust en details er hoorbaar blijven bij laag afspeelniveau. Zelfs in het laag. Deze nieuwe kabels geven niet alleen meer informatie, het wordt ook echt mooier van klank. Heeft niks met vervorming te maken. Rare post om als reactie te schrijven dat je het principe van vervorming niet begrijpt.Walt schreef:Je mist totaal mijn punt. Natuurlijk fijn als het hard kan omdat het weinig vervormd, maar als het perse hard moet om goed te klinken? Dan zit er een rem op het systeem blijkbaar. Bij de units zelf kan dit komen door hoge verliezen/ slechte RMS waarde. Ik refereer zelf graag aan de theorie van Henri vd Heide, als bepaalde info niet door komt, dan mis je iets. Als dit op orde is, dan is de rol van de gain regelaar ineens van minder belang en deze heeft subjectief minder effect ook.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het is heerlijk luisteren op een wat zachter volume. Sinds ik een kleine luisterkamer in gebruik heb genomen is het luisteren op een iets steviger volume sterk afgenomen. Maar zoals hierboven vermeld: je moet wel een set hebben die daar geschikt voor is...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het heeft toch juist alles met vervorming te maken: Het wordt mooier dan het was. Oftewel er wordt wat mooiers bij vervormt, ofwel er wordt lelijks weg vervormt. En dat kan heel breed zijn 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De nieuwe Daudio ‘mystery’ kabels worden slechts 150cm lengte, ruim voldoende voor het 280cm brede kamertje, en korter is goedkoper!
Echter de set heeft aparte versterking voor het laag en het midhoog. Voor het laag gebruik ik de Furutech FS Alpha. Deze kabels waren nog steeds ongeveer 275cm lang, ik had ze nooit ingekort, want 275cm is een courante lengte om door te verkopen. Vandaag toch maar eens korter gemaakt, ook 150cm dus gelijk aan de nieuwe daudio kabels die besteld zijn.
Echter de set heeft aparte versterking voor het laag en het midhoog. Voor het laag gebruik ik de Furutech FS Alpha. Deze kabels waren nog steeds ongeveer 275cm lang, ik had ze nooit ingekort, want 275cm is een courante lengte om door te verkopen. Vandaag toch maar eens korter gemaakt, ook 150cm dus gelijk aan de nieuwe daudio kabels die besteld zijn.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Voor mooi geluid op laag niveau heb je loudness regeling.
Misschien uit den boze in high end kringen, maar Yamaha had dat toch goed uitgewerkt met hun '2e volume knop' itt een loudness schakelaar die altijd teveel contour geeft.
Misschien uit den boze in high end kringen, maar Yamaha had dat toch goed uitgewerkt met hun '2e volume knop' itt een loudness schakelaar die altijd teveel contour geeft.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De 150cm Daudio kabels zijn binnen, die mogen even lekker gaan inspelen.
Precies lang genoeg:
Precies lang genoeg:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
zie ik daar de ZBA kabelondersteunerts van Vinculum 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als de foto's nu maar eens van een fatsoenlijke kwaliteit zouden zijn, dan zouden we we dat prima kunnen constateren. 
De instellingen staan een beetje karig.
De instellingen staan een beetje karig.
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het gordijn is gewoon nog niet maximaal open getrokken.
Tijd voor een tweak
Tijd voor een tweak
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zijn inderdaad de carbon + 3D print kabelvoetjes van Vinculum!
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De rest van de vragen mag je ook wel beantwoorden.!!
Je legt in de verslaglegging minder kwaliteit, dan in de tweaks zelf, en dat maakt het meer twijfelachtig.
Je legt in de verslaglegging minder kwaliteit, dan in de tweaks zelf, en dat maakt het meer twijfelachtig.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja zeg, dan zijn het geen mystery kabels meer....

- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik vind veel dingen waar Walt zich mee bezig houdt ook wel twijfelachtig.
Een soort zekerheid voor mij is dat de leveranciers van al deze
tovermiddeltjes aan Walt er een hoop lol aan beleven.
Vriendeliike groeten,
Paul.
Een soort zekerheid voor mij is dat de leveranciers van al deze
tovermiddeltjes aan Walt er een hoop lol aan beleven.
Vriendeliike groeten,
Paul.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Toch mooi wat er zo in de Daudio laboratoria ontwikkeld wordt!
Hoop dat de Daudio fabrieken genoeg capaciteit hebben om aan de vraag te voldoen als het product wordt uitgerold.
groet,
Aat
Hoop dat de Daudio fabrieken genoeg capaciteit hebben om aan de vraag te voldoen als het product wordt uitgerold.
groet,
Aat
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat grote vraag zal niet van dit forum komen.AatV schreef:Toch mooi wat er zo in de Daudio laboratoria ontwikkeld wordt!
Hoop dat de Daudio fabrieken genoeg capaciteit hebben om aan de vraag te voldoen als het product wordt uitgerold.![]()
groet,
Aat
Rob
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Valt mee. Walt koopt bijna alles al x-de hands. Eigenlijk is het een soort van omgekeerd piramidespel en heeft de laatste de meeste lol. Meeste verkoopt ie ook weer. Dus meer dan wat statiegeld + porto is het eigenlijk nietpvanlingen schreef:Ik vind veel dingen waar Walt zich mee bezig houdt ook wel twijfelachtig.
Een soort zekerheid voor mij is dat de leveranciers van al deze
tovermiddeltjes aan Walt er een hoop lol aan beleven.
Vriendeliike groeten,
Paul.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zo te zien is er aan Walter geen 2e Max Koot of Paul Huf verloren gegaan, misschien eens investeren in een fraaie Canon of Nikon ?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Meeste inderdaad tweedehands, de Daudio kabels wel nieuw. Ik draai natuurlijk met een systeem wat heel erg gebaseerd is op de Daudio W1, dus als Jeroen en Hans nieuwe inzichten hebben om het geluid verder te verbeteren, dan kan ik dat meestal ook gebruiken. Denk onder andere aan de Merging DAC, de Grimm clock, clock cable en nu dus de speaker kabels.
Op sommige punten wijk ik bewust af wegens eigen smaak en beperkte afmeting luisterkamer; luidspreker positie, types filter componenten, interlinks, dac instellingen, tweaks etc.
Groetjes Walter
Op sommige punten wijk ik bewust af wegens eigen smaak en beperkte afmeting luisterkamer; luidspreker positie, types filter componenten, interlinks, dac instellingen, tweaks etc.
Groetjes Walter
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
ray5150 schreef:Zo te zien is er aan Walter geen 2e Max Koot of Paul Huf verloren gegaan, misschien eens investeren in een fraaie Canon ofNikon?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Misschien kan iemand mij uitleggen hoe een nieuwe fotocamera de set beter kan laten klinken? Linkje?

