3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Er nou niet omheen draaien, ik bedoel een echte professionele 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
In jouw link vind ik spul uit dezelfde klasse als de Grimm. Mooier spul is bijv. Furutech of Oyaide, maar klinkt dit ook beter?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Laat maar zitten Walt... probeer ze allemaal uit zou ik zeggen. Je weet anders nooit of een nog betere tussen zit

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zijn de highendaudiotweakwaanzin wappies weer bezig?

-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zou tweaken niet gewoon een verbetering mogen zijn door betere afstemming, en upgraden het gedoe van 1e werelds geld smijten voor zaken die op wereld niveau te schandig voor woorden zijn? Ik begin een steeds groter verschil te ervaren tussen wat ik als leuk en als weerzinwekkend ervaar. Een paar zekeringen vervangen die alles upgraden vind ik dan weer heel zinvol, maar onverklaarbaar. Maar sommige tweaks kosten heel veel geld en is eigenlijk heel veel hoogwaardig materiaal op een marginale positie toevoegen zodat het wel beter wordt, maar tegen welke prijs... Ik wil niet moreel redeneren, maar meer vaststellen wat een goede tweak kenmerkt - objectief, en dan kan de tweak an sich natuurlijk per persoon verschillen.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
wouter schreef:objectief, en dan kan de tweak an sich natuurlijk per persoon verschillen.
Heet dat niet subjectief?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
objectief kunnen we kleuren benoemen, dat is wat anders dan een lievelingskleur. Dus een tweak, moet dat nog ergens aan voldoen? je kunt alles upgraden met achterlijk duur materiaal, maar dan haak ik af op vindingrijkheid. Maar goed, gewoon een gedachtespinsel. Objectieve omschrijving van tweak, los van of het in je keten werkt en bij je smaak past.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
oh, nu is t duidelijk 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik maak er geen chocola van en ik heb het drie keer gelezen ,zal wel aan mij liggen 
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Misschien is dit iets voor de wiki
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
haha, zo moeilijk kan het toch niet zijn..
ik lees over tweaks en upgrades en stel mezelf hardop de vraag of het ergens nog een rendement moet hebben/kennen. Een tweak kan bijv zijn de volgorde van stekkers in je stekkerblok. Of een usb-kabel met separate voeding. Of wellicht high end zekeringen, maar wanneer we komen op zakjes lava zand op de linker hoek van je luidsprekers, of schotels voor onder je apparatuur van heel veel centen terwijl wasmachine dempers onder de streamer of dac van Hans ook het proberen waard zijn dan denk ik: moeten tweaks nog ergens aan voldoen, mogen ze ook super kostbaar zijn om een tweak te heten... alles knapt van sommige dingen op, is het dan e3n tweak of een upgrade? Los van of het 10 euro of 10.000 kost, zoals een AudioQuest Netfilter.
ik lees over tweaks en upgrades en stel mezelf hardop de vraag of het ergens nog een rendement moet hebben/kennen. Een tweak kan bijv zijn de volgorde van stekkers in je stekkerblok. Of een usb-kabel met separate voeding. Of wellicht high end zekeringen, maar wanneer we komen op zakjes lava zand op de linker hoek van je luidsprekers, of schotels voor onder je apparatuur van heel veel centen terwijl wasmachine dempers onder de streamer of dac van Hans ook het proberen waard zijn dan denk ik: moeten tweaks nog ergens aan voldoen, mogen ze ook super kostbaar zijn om een tweak te heten... alles knapt van sommige dingen op, is het dan e3n tweak of een upgrade? Los van of het 10 euro of 10.000 kost, zoals een AudioQuest Netfilter.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Tweaks hoeven maar aan 1 ding voldoen: Je moet er in geloven!
Vanavond naar een aflevering zitten kijken van de Keuringsdienst Van Waarden van een paar weken terug. Die ging over allerlei middeltjes om je weerstand te verhogen. Heel actueel in deze onzekere tijden. Daarvan zijn er ontelbare te koop. Een natuurlijk kwam ook de vraag aan de verkoper: "Werkt het ook?" Het antwoord van deze toch wel nuchtere Amsterdammer: "Als je er in gelooft wel zeker. Geloof je er niet in dan niet"
Het grappige is dat op geen van deze middelen mag staan dat ze de weerstand verhogen. Dat is wettelijk verboden. Het is een claim die niet te bewijzen is. Wel mag er op staan dat ze je weerstand ondersteunen! Dat is een eigenschap die geen effect hoeft te hebben en dan mag het 
Vanavond naar een aflevering zitten kijken van de Keuringsdienst Van Waarden van een paar weken terug. Die ging over allerlei middeltjes om je weerstand te verhogen. Heel actueel in deze onzekere tijden. Daarvan zijn er ontelbare te koop. Een natuurlijk kwam ook de vraag aan de verkoper: "Werkt het ook?" Het antwoord van deze toch wel nuchtere Amsterdammer: "Als je er in gelooft wel zeker. Geloof je er niet in dan niet"
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Prachtig, dit is een opsteker, je hoort het of je hoort het niet.
Simpeler is het toch niet te maken.
Simpeler is het toch niet te maken.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ah zo !wouter schreef:haha, zo moeilijk kan het toch niet zijn..
ik lees over tweaks en upgrades en stel mezelf hardop de vraag of het ergens nog een rendement moet hebben/kennen. Een tweak kan bijv zijn de volgorde van stekkers in je stekkerblok. Of een usb-kabel met separate voeding. Of wellicht high end zekeringen, maar wanneer we komen op zakjes lava zand op de linker hoek van je luidsprekers, of schotels voor onder je apparatuur van heel veel centen terwijl wasmachine dempers onder de streamer of dac van Hans ook het proberen waard zijn dan denk ik: moeten tweaks nog ergens aan voldoen, mogen ze ook super kostbaar zijn om een tweak te heten... alles knapt van sommige dingen op, is het dan e3n tweak of een upgrade? Los van of het 10 euro of 10.000 kost, zoals een AudioQuest Netfilter.
Begrijp hem nu wel ,maar ja dat word los van de discussie of een tweak dan wel of geen nut heeft weer een aparte discussie .
Maar goed we hebben nog heel eventjes voor we aan de 300 pagina’s zijn en ik heb nog bier en chips
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Biologische tweaks:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Voor een natuurlijk geluid !
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
U vraagt, wij draaien:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
legendarische DIYA draad:ds23man schreef:Biologische tweaks:
1613527352779.png
1613634125274.png
https://www.diyaudio.com/forums/everyth ... o-mud.html
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat houdt Walt een tijdje van de straat. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jij hebt mest genoeg maar Ik zie Walt nog geen paar kuub tuingrond in zijn luisterkamer kiepends23man schreef:Dat houdt Walt een tijdje van de straat.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Deze tweak heeft Walt nog niet geprobeerd:
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gewoon een Gardena-HDMI interface. Wat is daar nou bijzonder aan?

