Annastacia maar met een beetje Bill

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Tja, de trafowikkeling vor de inschakelvertraging zit in 't midden aan massa.Als je dan dat metergeval er op aansluit en een ingang vanuit de LS die ook aan massa ligt gaat er wel iets fout 8-[
Ook de teveel stroom van eindbuizen bescherming gaat ook niet met de voeding zoals ie nu is.
Om dingen achteraf er bij te hangen is lastig om niet te zeggen onmogelijk.
Zou de voeding + stroombron fasedraaier anders moeten, of weer een trafo erbij :shock: .
Anne
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door pvanlingen »

Er kwam uit eindelijk rook uit de brugcel op het printje

Alles gaat in rook op bij jou.
Nou ja, als je zelf maar niet gaat roken. :hide:

(opa) Paul.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Tja, de trafowikkeling vor de inschakelvertraging zit in 't midden aan massa.Als je dan dat metergeval er op aansluit en een ingang vanuit de LS die ook aan massa ligt gaat er wel iets fout 8-[
Ook de teveel stroom van eindbuizen bescherming gaat ook niet met de voeding zoals ie nu is.
Om dingen achteraf er bij te hangen is lastig om niet te zeggen onmogelijk.
Zou de voeding + stroombron fasedraaier anders moeten, of weer een trafo erbij :shock: .
Anne
Nee ik hoop dat ik niks anders naar de filestijnen heb geholpen Anne [-o< [-o<
Ik ga er geen extra trafo meer inzetten [-( heb het volledig onderschat met die VU meter
Ik denk dat ik het daarna laat zoals het is bij 16Volt staat de meter precies einde schaal
Met een continu signaal staat de meter met 1 watt op iets van 30%
Met een normaal moppie muziek op 1 watt zie je de wijzer 2 streepjes los komen
Dat Printje VU meter heeft het misschien overleeft op de bruggelijkrichter na
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Maar als je de eindbuis beveiliging erin wil moet er toch een en ander verandert :(
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Maar als je de eindbuis beveiliging erin wil moet er toch een en ander verandert :(
Anne
Ja maar dat ga ik in deze echt niet meer doen Anne
Dat is voor de volgende
De brugcel in de VU aanstuur print was kapot
En een zekering van 1 Amp op de inschakel vertraging
Bijlagen
28445C15-3C8E-46EE-A910-2D067B1FACA6.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef:
De brugcel in de VU aanstuur print was kapot
En een zekering van 1 Amp op de inschakel vertraging
Je had de vertraging toch met een 6N045T ? Of zit die zekering in de 12V voor het relais :idea:
Ja maar dat ga ik in deze echt niet meer doen Anne. Dat is voor de volgende.
Ondertussen had ik de veranderingen in het schema getekend ( in 't rood ).Kijk maar waar je aan ontkomt :lol:
AndersABill.jpg
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
OpaBert schreef:
De brugcel in de VU aanstuur print was kapot
En een zekering van 1 Amp op de inschakel vertraging
Je had de vertraging toch met een 6N045T ? Of zit die zekering in de 12V voor het relais :idea:
Ja maar dat ga ik in deze echt niet meer doen Anne. Dat is voor de volgende.
Ondertussen had ik de veranderingen in het schema getekend ( in 't rood ).Kijk maar waar je aan ontkomt :lol: AndersABill.jpg Anne
Het spijt me zeer dat je al die moeite voor me gedaan hebt
Maar als ik dat geweten had , had ik een pb gestuurd :oops:
Echt niet Anne Het elke keer weer in dat zelfde ding gaan spitten , ik heb geen zin meer in.
Het is ongeveer even lekker als zuurkool :-& :-&
Als die Inschakel vertraging er weer in zit test ik , die even op de werkbank , en dan vraag ik HardBats wanneer hij tijd heeft omdat ding naar boven te brengen
Of ik moet een ander slachtoffer :lol: kunnen vinden die dat even wilt doen voor me.
Maar het staat me vreselijk in de weg
Op de vloer onder een laken staat de Annastacia te wachten op een trafo
Daarnaast een plastic krat met onderdelen voor El84 buizen versterkers
Ik wil die TAC34 UGT in een el84 versterker proberen met 4ohm weerstand op de 8 ohm luidspreker aansluiting
Maar daar hebben we het nu even niet over, ik ben zo,n ouwehoer met verhalen.

De andere helft van de AnneBill staat nu elkedag 2-3 uur proef te draaien
Links de PM Bill en rechts de AnneBill
Voorzien van een nieuwe KT88 van JJ gister opgehaald bij Jukebox revival
En die heeft ongveer 5 uur aan gestaan na dat voorval maandag of was het zondag 8-[
Maandag
En dan wil ik weer bouwen aan de MONO BILL 3 met CFB
Of ff lekker met EL84 en ECF80 Print van AudioNote ,
Heb eigenlijk alles ervoor
Stop begin weer te oh

Ik wil het eerst nu in elkaar zetten In een proef opstelling
Zodat ik Nu voor het eerst weet of iets werkt en past
Meer werken zoals Barry en Demo
Die twee op versterker gebied iig staan voor me op Grote hoogte en zijn echt voorbeelden
Beetje de Mercedessen op F1 die 2 Hamilton Bottas
Die zijn altijd goed voor bereid
180 graden omgedraaid van mijn bouwwijze
En ik blink uit door het snel veranderen van de plannen :hide:
Ik kom er ook wel op mijn manier Maar vind het resultaat niet altijd naar mn zin
Het moet Beter :!:
Maar geen verandering meer in de AnneBill Anne
Morgen die inschakel vertraging er in dicht schroeven KLAAR :!:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef:
Het spijt me zeer dat je al die moeite voor me gedaan hebt
Maar als ik dat geweten had , had ik een pb gestuurd :oops:
Wel nee, had ik weer wat te doen :D
Maar geen verandering meer in de AnneBill Anne
Morgen die inschakel vertraging er in dicht schroeven KLAAR :!:
Zit er toch in met die 6N045T ? :?
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

OpaBert schreef:
Ik heb de beugels omgedraaid en nu kon ik de de 2-8 precies in Lijn zetten Anne
Alle wisselspanning getwist
De 6N45C niet geplaatst en toch maar een print met Inschakelvertraging vertraging erop gezet zodat de DC niet in één klap op de
Elco,s komt maar eerst via de weerstand en ook de print voor de voeding gemonteerd en aan gesloten
Hoogspanning is ook al gemaakt met 2 diodes op een Stripje bij de Elco (600) volt uit China 100uF De esr en capaciteit meet goed
Alleen vergeten het relais contakt er tussen te zetten Dus dat moet ik niet vergeten nog te doen
Vanmiddag hoop ik wat te kunnen doen :D
Ohja voedingkje voor het negatief zit er ook in
Heb jullie toch wel op de hoogte gesteld
Wel goed van mij :D
Maar ik ben als het weer Sorry daarvoor
Ah!buis schreef:
OpaBert schreef:
Het spijt me zeer dat je al die moeite voor me gedaan hebt
Maar als ik dat geweten had , had ik een pb gestuurd :oops:
Wel nee, had ik weer wat te doen :D
Maar geen verandering meer in de AnneBill Anne
Morgen die inschakel vertraging er in dicht schroeven KLAAR :!:
Zit er toch in met die 6N045T ? :?
Anne
Nee die hebben jullie eruit geknikkerd :lol: er was zoveel druk dat ik er toch maar een print met NE555 als timer van Florick heb in gebouwd Anne
Zie hier voor de plaatsing andere Kaku
Daar heb ik al die printjes 1 cm voor opgeschoven en wordt nu alleen gebruikt als voeding aan/uit relais :-s
Pokke ding die Kaku ben in staat 5-6 printjes heb ik van 2 Bestukt met NE555 gewoon weg te gooien
Levensgevaarlijke dingen in een buizen versterker Althans hier Wat er mis gaat weet ik niet
Die met NE555 ontwerp ook van Ronny en Florick reageren spontaan op storing via lichtnet hier
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Met al die veranderingen is niet duidelijk meer wat aan wat zit. Krijg je rook met nieuwe toevoegingen :( .
Je zou 's een schema moeten maken van de hele voeding zoals 't nu in elkaar zit.Is al een hele hutsepot,
-voeding HS
-vertraging HS
-aan/uit relais
-negatieve rooster voeding
-voeding +5V automaat
-gloei eindbuizen
-gloei ECC99
-DC voor 6SN7 en stroombron fasedraaier
Mogelijkheden genoeg om moeilijkheden te krijgen zonder een beetje overzicht.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Met al die veranderingen is niet duidelijk meer wat aan wat zit. Krijg je rook met nieuwe toevoegingen :( . :( .
Je zou 's een schema moeten maken van de hele voeding zoals 't nu in elkaar zit.Is al een hele hutsepot,
Anne
Ja helemaal gelijk Anne :oops: :oops:
Daarom ik ga dat VU meter printje er niet instoppen en ook die beveiliging niet
Als ik een schema moet tekenen hoe het zit Moet ik echt drie kwart uit elkaar halen
Onder die print zit een weerstand van 30 K om die Elco,s al een beetje te laden er zitten 2 rijen zekeringen en een relais
Dat zit allemaal met bedrading overal gebundeld voorzien van krimpkous dus en zie dus niet regelrecht waar het naar toe gaat
Het werkt goed als ik er geen uitbreidingen er op doe En misschien wat voetzoekers .
Heb vanmorgen niks gedaan maar vanmiddag die Inschakel vertraging er terug in
Dan hoop ik dat alles weer werkt :-s
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Heb je dan niet bijgehouden wat je er allemaal aan gedaan/verandert hebt ?
Als er ooit iets mis is wordt dat leuk zoeken :sure:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ja Dat is knudde
In het begin heb ik precies het schema gevolgd met de 6SN7 op DC en het gelazer kwam met de printen van de Fasedraaier
Daar moest ik printbanen door krassen
Daarna kwam ook nog dat die Kaku schakelde zomaar uit zichzelf de versterker in
Ctjes overal hielp niets een 500Nf over de 12 uit de trafo hielp voor 90% maar nog steeds Zelfs zonder kabeltje aan de print voor de druknpp
Moest ik dat weer onklaar maken
Dus nu gebruik ik dat print trafootje om het relais te schakelen met drukknopje op voor front
Bijlagen
CDFF9287-5810-4003-8EC4-9759FE2A79A9.jpeg
44CECEC0-2BC6-4314-A0F5-93AE374F88CE.jpeg
44CECEC0-2BC6-4314-A0F5-93AE374F88CE.jpeg (58.15 KiB) 127 keer bekeken
9B6A212F-2D5B-4692-AA4D-88F24F6CB635.jpeg
9B6A212F-2D5B-4692-AA4D-88F24F6CB635.jpeg (71.8 KiB) 127 keer bekeken
0F285747-2472-4812-8946-CE7782A0E629.png
0F285747-2472-4812-8946-CE7782A0E629.png (218.49 KiB) 127 keer bekeken
052A6570-C6CB-45C3-ACB5-0DD3C33AD97A.jpeg
052A6570-C6CB-45C3-ACB5-0DD3C33AD97A.jpeg (34.2 KiB) 123 keer bekeken
2669EAE8-38DD-439F-B042-84AAF190E7D3.jpeg
2669EAE8-38DD-439F-B042-84AAF190E7D3.jpeg (48.8 KiB) 123 keer bekeken
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

OpaBert schreef:
Ja Dat is knudde
In het begin heb ik precies het schema gevolgd met de 6SN7 op DC en het gelazer kwam met de printen van de Fasedraaier
Daar moest ik printbanen door krassen
Daarna kwam ook nog dat die Kaku schakelde zomaar uit zichzelf de versterker in
Ctjes overal hielp niets een 500Nf over de 12 uit de trafo hielp voor 90% maar nog steeds Zelfs zonder kabeltje aan de print voor de druknpp
Moest ik dat weer onklaar maken
Dus nu gebruik ik dat print trafootje om het relais te schakelen met drukknopje op voor front
Wat was en ben ik blij met die print :^o
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Mag ik een diepe zucht van verlichting laten
De versterker werkt weer :yeah: niet echt eigenlijk was en ben het meer dan zat
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef:
Mag ik een diepe zucht van verlichting laten
De versterker werkt weer :yeah: niet echt eigenlijk was en ben het meer dan zat
Mooi zo :D
Om dat schema er weer bij te zetten heeft geen zin, voeding klopt helemaal niet meer.
Als ik vroeger iets af had ging de boel pas dicht als er een schema bij in zat.
Veel toestellen hadden een schema op de binnenkant van een deksel geplakt of een envelop met het schema erin (B&O bijv).Philips TVs hadden een vak binnen tegen de rug met het schema erin.
Anne
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Ja Anne, treedt maar even op.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Valt wel mee Anne
Er zit voor het negatief een losse print trafo in en diodes elko weerstandje
Voor het aan/uit idem een print trafo 12 volt verder ook diodes en elko verder niets
Dat zijn de enige veranderingen Anne
Ben al met tekenen begonnen :D
Er zit wat houtlijm pur op de bovenste elko B++ niks van uit die elko
Bijlagen
24F7820B-DBD5-4F31-9CB5-9092BF26796A.jpeg
2BD9398F-8D14-4F15-9D99-C0C36D28CC4F.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef:
Ja Anne, treedt maar even op.
Ja rakel jij de boel wat verder op, :evil: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15174
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Barry2001 »

Tegenwoordig hebben we een forum :mrgreen: reuze handig: je kunt er overal ter wereld bij, krijgt een backup... nog beter dan een envelop.
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

OpaBert schreef:
douwebakker schreef:
Ja Anne, treedt maar even op.
Ja rakel jij de boel wat verder op, :evil: :mrgreen:
Natuurlijk. Het is gewoon een beetje stoken, maar Anne heeft wel gelijk.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Wel een beetje begrip hebben voor Opa :relax:
Hij wil nog zoveel bouwen, tijd tekort, en dan ook nog schemas erbij tekenen 8-[
Trop is teveel, zei ooit een Belgisch politieker :lol:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Wel een beetje begrip hebben voor Opa :relax:
Hij wil nog zoveel bouwen, tijd tekort, en dan ook nog schemas erbij tekenen 8-[
Trop is teveel, zei ooit een Belgisch politieker :lol:
Anne
Fijn dat jij er begrip voor hebt O:) O:)
Ik luister niet naar die radicalen rechtse poelitikers :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Barry2001 schreef:
Tegenwoordig hebben we een forum :mrgreen: reuze handig: je kunt er overal ter wereld bij, krijgt een backup... nog beter dan een envelop.
:goedzo:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef:
Fijn dat jij er begrip voor hebt O:) O:)
Ik luister niet naar die radicalen rechtse politikers :lol:
Vanden Boeynants radikaal rechts :o
Een CVP-er, zat meer in 't centrum.
Anne

PS: geen politiek in 't forum, dit is geschiedenis (60-er jaren)
Plaats reactie