ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Mijn timmerman had een 2x8 ( inclusief opgeblazen 2" TAD drivers door de plop). Van ellende heb ik maar een DLCP voor hem gebouwd. Hij wil niet meer terug!
Dan heeft hij dus vergeten de inschakelvertraging te installeren/mee te bestellen, zou jou niet overkomen zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rudolf
Berichten: 594
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 8:42
Locatie: Voorschoten

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Rudolf »

Ik hoef maar 2 kanaal! (eigenlijk hoef ik nog niks :sure: )
O ja, ik snap het al (?) een kanaal per speaker unit? 4 dus. Verder lezen maar eerst.
Ik ga de Hypex site (ook) nog maar eens uitspitten \:D/
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

Rudolf schreef:
Ik hoef maar 2 kanaal! (eigenlijk hoef ik nog niks :sure: )
O ja, ik snap het al (?) een kanaal per speaker unit? 4 dus. Verder lezen maar eerst.
Ik ga de Hypex site (ook) nog maar eens uitspitten \:D/
Het is inderdaad een tweeweg actief systeem.
Gebruikersavatar
Rudolf
Berichten: 594
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 8:42
Locatie: Voorschoten

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Rudolf »

Ik leer langzaam bij; je moet iedere speaker unit natuurlijk apart processen. :-"
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ray5150 »

En daarna weer versterken, vandaar 4 aparte eindversterkers.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
En daarna weer versterken, vandaar 4 aparte eindversterkers.
Ze zitten alle 4 gewoon in 1 doosje. Lang Leve Klasse D! :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ray5150 »

Herstel, eindversterker modules, de N-Core's geheten.
Gebruikersavatar
Rudolf
Berichten: 594
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 8:42
Locatie: Voorschoten

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Rudolf »

Ja die Ncores ga ik voor sparen als opvolgers van mijn simpele (maar goed klinkende) UCD180ST monoblokken.
Zeer tevreden over de Hypex spullen.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door bas focal m180 »

ds23man schreef:
Van ellende heb ik maar een DLCP voor hem gebouwd. Hij wil niet meer terug!
Ik blijf van sterk mening dat je een beperkte oplagen +-5 a10 stuks moet bouwen met serie nummer en handtekening exclusief voor forumleden .
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

bas focal m180 schreef:
ds23man schreef:
Van ellende heb ik maar een DLCP voor hem gebouwd. Hij wil niet meer terug!
Ik blijf van sterk mening dat je een beperkte oplagen +-5 a10 stuks moet bouwen met serie nummer en handtekening exclusief voor forumleden .
Ja doei! =;
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door bas focal m180 »

ds23man schreef:
bas focal m180 schreef:
ds23man schreef:
Van ellende heb ik maar een DLCP voor hem gebouwd. Hij wil niet meer terug!
Ik blijf van sterk mening dat je een beperkte oplagen +-5 a10 stuks moet bouwen met serie nummer en handtekening exclusief voor forumleden .
Ja doei! =;
Trakteer ik op ijs \:D/
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

Mijn vriendin vanavond even op Aatsorgelplaat getrakteerd. Haar reactie: komt heel dicht in de buurt, maar mist de akoestiek van een kerk om haar heen. En daar slaat ze de spijker op de kop!

En dan vertelt ze me nog een nieuwtje: met deze man zat ze in de klas op de Havo.....

http://www.haagsorgelkontakt.nl/?page=32

Soms blijf je je verrassen....
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
maar mist de akoestiek van een kerk om haar heen.
Je hebt toevallig geen lex480 met larc meer staan ? :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

En dan wordt de wereld opeens heel erg klein. De eerste cd van Jean Guillou Organ Spectacular ( Aatsorgelplaat) is opgenomen op een van den Heuvel orgel.

http://vandenheuvel-orgelbouw.nl/compon ... nhaag.html
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door hannesie »

:rofl: Dat is wel heel oud nieuws hier in Dordrecht. :lol: :mrgreen:

Die jongens (van de Heuvel ) zitten in de buurt van Speakerkits, maar zat er eerder als zeer bekend orgelbouwer.
Maar zelfs oude Dordtenaren weten dat vaak niet eens.
orgel.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
:rofl: Dat is wel heel oud nieuws hier in Dordrecht. :lol: :mrgreen:

Die jongens (van de Heuvel ) zitten in de buurt van Speakerkits, maar zat er eerder als zeer bekend orgelbouwer.
Maar zelfs oude Dordtenaren weten dat vaak niet eens.
orgel.JPG
Er komt meer naar boven, zij heeft bijna alle concerten van hem in hun middelbare schooltijd bijgewoond....

Blijk ik al 14 jaar met een orgelkenner samen te wonen! :shock:
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Ivo »

Jullie hebben kennelijk iets beters te doen dan over orgels lullen.. :rofl:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door AatV »

Ivo schreef:
Jullie hebben kennelijk iets beters te doen dan over orgels lullen.. :rofl:
Tandsteen verwijderen?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door knuisje »

ds23man schreef:
Mijn timmerman had een 2x8 ( inclusief opgeblazen 2" TAD drivers door de plop). Van ellende heb ik maar een DLCP voor hem gebouwd. Hij wil niet meer terug!
Hoe is dat eigenlijk bij de DLCP opgelost, met muterelais?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

knuisje schreef:
ds23man schreef:
Mijn timmerman had een 2x8 ( inclusief opgeblazen 2" TAD drivers door de plop). Van ellende heb ik maar een DLCP voor hem gebouwd. Hij wil niet meer terug!
Hoe is dat eigenlijk bij de DLCP opgelost, met muterelais?
De DLCP heeft een redelijk beschaafde in en uitschakelplop, maar in zijn uitvoering heb ik voor de zekerheid muterelais toegepast. Better be safe than sorry....
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door knuisje »

[offtopic] Dat had je dan toch ook kunnen doen voor die minidsp, of mis ik iets? :think: [/offtopic]
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

knuisje schreef:
[offtopic] Dat had je dan toch ook kunnen doen voor die minidsp, of mis ik iets? :think: [/offtopic]
Dat had gekund, maar op mijn advies is hij toch maar overgestapt.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door bas focal m180 »

Maar je kan toch ook eerst je DLCP minidsp inschakelen en dan je eind versterkers , dan is die plop toch niet schadelijk ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

Dat kan, maar als de stroom uitvalt of je zelf per ongeluk de minidsp uitzet is het PLOP!
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door bas focal m180 »

ds23man schreef:
Dat kan, maar als de stroom uitvalt of je zelf per ongeluk de minidsp uitzet is het PLOP!
En als je mid/hoog gefilterd hebt , dus tweeter met een condensator ervoor is een eventuele plop geen einde tweeter meer ?
Gesloten

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”