3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Ieders oren zijn natuurlijk verschillend. Jij luistert toch niet met Jeroens oren? Je kunt het echt alleen voor je zelf bepalen en het wordt alleen duidelijk op de langere termijn. Als je het al gaat opmerken. De AKM dac sjippies zitten in heel veel losse DAC's, ook echte high-end. Daar zitten 6 filtersmaken in, van slow tot sharp. Ik kan met de remote direct er tussen schakelen. Gehoormatig zo direct echt niet te onderscheiden.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ik vermoed dat je met een opname van een individueel instrument, zoals een simpele triangel, het beste de verschillen kan horen, in de studio wereld lijkt het sowieso gebruikerlijker met deze instelling te spelen dan in hifi systemen.
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Rob Dingen »

Ik heb alleen ervaring met de ESS9038 en daar gaat mijn voorkeur uit naar slow en ik gebruik de digitale volume regeling niet.
De techniek maakt me niet zo veel uit het gaat er om wat het fijnste klinkt in jou oren.
Rob
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Hallo Rob,

Bedankt voor je inbreng, kun je aangeven waarom je de voorkeur geeft aan slow?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door richard »

Walt schreef:
Zouden er veel mensen zijn die deze instelling uberhaupt opmerken, en dan nog besluiten ermee te gaan testen? ... echter de vraag is, wat klinkt beter...
Misschien iemand van 18 die het opmerkt.
Op die leeftijd hoorde ik de vleermuizen piepen, nu zie ik ze nog nauwelijks.
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Rob Dingen »

Ja dat moet dan met superlatieven omschrijven daar ben ik niet zo goed in.
Het verschil is niet groot maar ik vond dat dat ten goede kwam van de ruimtelijke informatie het staat allemaal net wat losser en beter in de ruimte.
Goed te horen bij bijv Cream live royal Albert hall stormy monday.

Rob
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ik heb ergens gelezen dat de onnatuurlijke fasedraaiing in het hoog veroorzaakt door het slow roll off filter kan zorgen voor extra ruimtelijkheid.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Pas maar op dat je niet verdwaalt in de muziek dan :D
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leeuwarden »

Bij Willem Duys was ooit iemand die voor dat effect een gaatje in zijn hoofd boorde...
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door richard »

Met een bot boortje.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

:mrgreen: :rofl: Hij heeft er inmiddels geen last meer van, als ik het goed heb begrepen.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door jeroen_d »

Rob Dingen schreef:
Ja dat moet dan met superlatieven omschrijven daar ben ik niet zo goed in.
Het verschil is niet groot maar ik vond dat dat ten goede kwam van de ruimtelijke informatie het staat allemaal net wat losser en beter in de ruimte.
Goed te horen bij bijv Cream live royal Albert hall stormy monday.

Rob
Precies mijn ervaring. En net wat minder sliss op de s maar dat zal waarschijnlijk door de roll off komen. Aangezien ruimtelijke informatie voor mij nooit genoeg kan zijn is de slow instelling mijn voorkeur.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Maar gaat het dan om ruimte informatie die in de opname zit, of wordt dit veroorzaakt door het afwijkende faseverloop veroorzaakt door het slow filter?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

En dan maar hopen dat ze bij het afmixen de juiste dac gebruikt hebben. Anders zit je weer met veel te veel ruimte informatie. Ruimte-informatie zit hoofdzakelijk in de onderlinge fase-informatie tussen links en rechts (en de eventuele overige kanalen) en dat wordt weer bepaald door de opnametechniek. Een goede opname kan op middelmaat weergave spullen een stuk ruimtelijker/realistischer klinken dan een middelmaat opname op top spullen, met wat voor dacfilter dan ook.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door jeroen_d »

Pjotr schreef:
Ruimte-informatie zit hoofdzakelijk in de onderlinge fase-informatie tussen links en rechts (en de eventuele overige kanalen) en dat wordt weer bepaald door de opnametechniek.
Precies.
Walt schreef:
Maar gaat het dan om ruimte informatie die in de opname zit, of wordt dit veroorzaakt door het afwijkende faseverloop veroorzaakt door het slow filter?
Ik vind dus ook dat verhaal een fabeltje, dat 'afwijkende' faseverloop is in beide kanalen aanwezig en creëert dus geen faseverschillen. Ruimtelijkheid die door de apparatuur wordt toegevoegd aan de opname kan alleen komen door faseverschillen die de apparatuur zelf maakt. Dat doet de Hapi echt niet, ook niet in de slow stand. En andere DACs normaal gesproken ook niet, tenzij het bewust is ingebracht (myfi).
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Rob Dingen »

Walt schreef:
Maar gaat het dan om ruimte informatie die in de opname zit, of wordt dit veroorzaakt door het afwijkende faseverloop veroorzaakt door het slow filter?
Dat kan mij niks schelen het klinkt beter dus klaar.

Rob
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Dat is een helder standpunt....

Kan daar ook wel wat mee. :sure:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leeuwarden »

Tevens een van de meest over het hoofd geziene stellingen...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Even de complimenten voor de goede service van daudio / Jeroen_d, ik had gisteren een rare zachte brom uit de N1000 versterker alleen op het rechterkanaal. Vandaag lag de versterker al open en heeft Jeroen hem getest, het bleek vals alarm, het ding is perfect stil. Nu alles opnieuw aangesloten en nog maar een zacht hummetje zoals altijd. Mogelijk toch een brakke kabel of iets dergelijks. Voor de zekerheid andere set interlinks erop gezet.

Ik zag dat er speciale zilverpasta bestaat om op je contacten te smeren, misschien maar eens testen? :mrgreen:

http://www.kempelektroniks.nl/en/304/ke ... s/silclear

Ook om te testen twee setjes Mundorf condensators mee gehad voor de AMT tweeter, de supreme SGO en de SGO Evo. De supreme SGO had ik eerst ook, maar speel nu al lang met Duelund RS. Inmiddels is er wel veel veranderd in de set, ik ga de SGO binnenkort weer eens proberen, misschien pakt dit nu wel beter uit dan de Duelund.

Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op vr 08 jan 2021, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Hebben ze bij Kemp niet gewoon ontbromtoverstickers? Met daarop de tekst: "Uit laten staan" Goedkoopste en effectiefste tweak die er is. Maar zelfs met de goedkoopste dropverter hoef je geen brom te hebben, ook niet het zachtste hummetje.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door dre »

Ik ben benieuwd naar de SGO EVO!
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door rikpost »

http://www.kempelektroniks.nl/en/304/ke ... s/silclear

Nou ik heb het even gelezen lijkt mij persoonlijk klinklare onzin .
Tenzij je heel veel ruimte op je stekkers hebt natuurlijk .
En de winst die ze claimen kwa geluid is ook niet misselijk

Wanneer er geen oxiden zit op je stekkers maken die dingen gewoon prima contact en als het er wel op zit helpt die pasta ook niet .

En ik weet zeker dat jij goede stekkers hebt :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door dre »

Je weet het pas als je het getest hebt.....
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

Je kan ook wel testen of het verschil uitmaakt als je alle schilderijtjes in je kamer ondersteboven hangt, of als je je kozijnen groen schildert.

Dan is het einde zoek. Normaal gesproken ga je eerst een verwachting opstellen op basis van een zinnige beredenering. Dan kun je testen of de verwachting klopt of niet en de redenering van Rik is heel zinnig.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door dre »

Ja,maar dan weet je het niet.......
Gesloten