3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ieders oren zijn natuurlijk verschillend. Jij luistert toch niet met Jeroens oren? Je kunt het echt alleen voor je zelf bepalen en het wordt alleen duidelijk op de langere termijn. Als je het al gaat opmerken. De AKM dac sjippies zitten in heel veel losse DAC's, ook echte high-end. Daar zitten 6 filtersmaken in, van slow tot sharp. Ik kan met de remote direct er tussen schakelen. Gehoormatig zo direct echt niet te onderscheiden.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik vermoed dat je met een opname van een individueel instrument, zoals een simpele triangel, het beste de verschillen kan horen, in de studio wereld lijkt het sowieso gebruikerlijker met deze instelling te spelen dan in hifi systemen.
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb alleen ervaring met de ESS9038 en daar gaat mijn voorkeur uit naar slow en ik gebruik de digitale volume regeling niet.
De techniek maakt me niet zo veel uit het gaat er om wat het fijnste klinkt in jou oren.
Rob
De techniek maakt me niet zo veel uit het gaat er om wat het fijnste klinkt in jou oren.
Rob
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Rob,
Bedankt voor je inbreng, kun je aangeven waarom je de voorkeur geeft aan slow?
Groetjes Walter
Bedankt voor je inbreng, kun je aangeven waarom je de voorkeur geeft aan slow?
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Misschien iemand van 18 die het opmerkt.Walt schreef:Zouden er veel mensen zijn die deze instelling uberhaupt opmerken, en dan nog besluiten ermee te gaan testen? ... echter de vraag is, wat klinkt beter...
Op die leeftijd hoorde ik de vleermuizen piepen, nu zie ik ze nog nauwelijks.
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja dat moet dan met superlatieven omschrijven daar ben ik niet zo goed in.
Het verschil is niet groot maar ik vond dat dat ten goede kwam van de ruimtelijke informatie het staat allemaal net wat losser en beter in de ruimte.
Goed te horen bij bijv Cream live royal Albert hall stormy monday.
Rob
Het verschil is niet groot maar ik vond dat dat ten goede kwam van de ruimtelijke informatie het staat allemaal net wat losser en beter in de ruimte.
Goed te horen bij bijv Cream live royal Albert hall stormy monday.
Rob
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb ergens gelezen dat de onnatuurlijke fasedraaiing in het hoog veroorzaakt door het slow roll off filter kan zorgen voor extra ruimtelijkheid.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Pas maar op dat je niet verdwaalt in de muziek dan 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Bij Willem Duys was ooit iemand die voor dat effect een gaatje in zijn hoofd boorde...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Met een bot boortje.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Precies mijn ervaring. En net wat minder sliss op de s maar dat zal waarschijnlijk door de roll off komen. Aangezien ruimtelijke informatie voor mij nooit genoeg kan zijn is de slow instelling mijn voorkeur.Rob Dingen schreef:Ja dat moet dan met superlatieven omschrijven daar ben ik niet zo goed in.
Het verschil is niet groot maar ik vond dat dat ten goede kwam van de ruimtelijke informatie het staat allemaal net wat losser en beter in de ruimte.
Goed te horen bij bijv Cream live royal Albert hall stormy monday.
Rob
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maar gaat het dan om ruimte informatie die in de opname zit, of wordt dit veroorzaakt door het afwijkende faseverloop veroorzaakt door het slow filter?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En dan maar hopen dat ze bij het afmixen de juiste dac gebruikt hebben. Anders zit je weer met veel te veel ruimte informatie. Ruimte-informatie zit hoofdzakelijk in de onderlinge fase-informatie tussen links en rechts (en de eventuele overige kanalen) en dat wordt weer bepaald door de opnametechniek. Een goede opname kan op middelmaat weergave spullen een stuk ruimtelijker/realistischer klinken dan een middelmaat opname op top spullen, met wat voor dacfilter dan ook.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Precies.Pjotr schreef:Ruimte-informatie zit hoofdzakelijk in de onderlinge fase-informatie tussen links en rechts (en de eventuele overige kanalen) en dat wordt weer bepaald door de opnametechniek.
Ik vind dus ook dat verhaal een fabeltje, dat 'afwijkende' faseverloop is in beide kanalen aanwezig en creëert dus geen faseverschillen. Ruimtelijkheid die door de apparatuur wordt toegevoegd aan de opname kan alleen komen door faseverschillen die de apparatuur zelf maakt. Dat doet de Hapi echt niet, ook niet in de slow stand. En andere DACs normaal gesproken ook niet, tenzij het bewust is ingebracht (myfi).Walt schreef:Maar gaat het dan om ruimte informatie die in de opname zit, of wordt dit veroorzaakt door het afwijkende faseverloop veroorzaakt door het slow filter?
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat kan mij niks schelen het klinkt beter dus klaar.Walt schreef:Maar gaat het dan om ruimte informatie die in de opname zit, of wordt dit veroorzaakt door het afwijkende faseverloop veroorzaakt door het slow filter?
Rob
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat is een helder standpunt....
Kan daar ook wel wat mee.
Kan daar ook wel wat mee.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Tevens een van de meest over het hoofd geziene stellingen...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Even de complimenten voor de goede service van daudio / Jeroen_d, ik had gisteren een rare zachte brom uit de N1000 versterker alleen op het rechterkanaal. Vandaag lag de versterker al open en heeft Jeroen hem getest, het bleek vals alarm, het ding is perfect stil. Nu alles opnieuw aangesloten en nog maar een zacht hummetje zoals altijd. Mogelijk toch een brakke kabel of iets dergelijks. Voor de zekerheid andere set interlinks erop gezet.
Ik zag dat er speciale zilverpasta bestaat om op je contacten te smeren, misschien maar eens testen?
http://www.kempelektroniks.nl/en/304/ke ... s/silclear
Ook om te testen twee setjes Mundorf condensators mee gehad voor de AMT tweeter, de supreme SGO en de SGO Evo. De supreme SGO had ik eerst ook, maar speel nu al lang met Duelund RS. Inmiddels is er wel veel veranderd in de set, ik ga de SGO binnenkort weer eens proberen, misschien pakt dit nu wel beter uit dan de Duelund.
Groetjes Walter
Ik zag dat er speciale zilverpasta bestaat om op je contacten te smeren, misschien maar eens testen?
http://www.kempelektroniks.nl/en/304/ke ... s/silclear
Ook om te testen twee setjes Mundorf condensators mee gehad voor de AMT tweeter, de supreme SGO en de SGO Evo. De supreme SGO had ik eerst ook, maar speel nu al lang met Duelund RS. Inmiddels is er wel veel veranderd in de set, ik ga de SGO binnenkort weer eens proberen, misschien pakt dit nu wel beter uit dan de Duelund.
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op vr 08 jan 2021, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hebben ze bij Kemp niet gewoon ontbromtoverstickers? Met daarop de tekst: "Uit laten staan" Goedkoopste en effectiefste tweak die er is. Maar zelfs met de goedkoopste dropverter hoef je geen brom te hebben, ook niet het zachtste hummetje.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik ben benieuwd naar de SGO EVO!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
http://www.kempelektroniks.nl/en/304/ke ... s/silclear
Nou ik heb het even gelezen lijkt mij persoonlijk klinklare onzin .
Tenzij je heel veel ruimte op je stekkers hebt natuurlijk .
En de winst die ze claimen kwa geluid is ook niet misselijk
Wanneer er geen oxiden zit op je stekkers maken die dingen gewoon prima contact en als het er wel op zit helpt die pasta ook niet .
En ik weet zeker dat jij goede stekkers hebt
Nou ik heb het even gelezen lijkt mij persoonlijk klinklare onzin .
Tenzij je heel veel ruimte op je stekkers hebt natuurlijk .
En de winst die ze claimen kwa geluid is ook niet misselijk
Wanneer er geen oxiden zit op je stekkers maken die dingen gewoon prima contact en als het er wel op zit helpt die pasta ook niet .
En ik weet zeker dat jij goede stekkers hebt
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je weet het pas als je het getest hebt.....
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je kan ook wel testen of het verschil uitmaakt als je alle schilderijtjes in je kamer ondersteboven hangt, of als je je kozijnen groen schildert.
Dan is het einde zoek. Normaal gesproken ga je eerst een verwachting opstellen op basis van een zinnige beredenering. Dan kun je testen of de verwachting klopt of niet en de redenering van Rik is heel zinnig.
Dan is het einde zoek. Normaal gesproken ga je eerst een verwachting opstellen op basis van een zinnige beredenering. Dan kun je testen of de verwachting klopt of niet en de redenering van Rik is heel zinnig.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja,maar dan weet je het niet.......
