[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Als ze af zijn moeten we misschien eens een keer afspreken. Ik heb een Hypex UCD met Hxr, en een 9018 gebaseerde DAC/pre (TPA BII). Die combo ligt vrij dicht bij wat je van plan bent, maar is wel wat high-end opgebouwd.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Kijk, dat is nog eens gaaf, dank je wel 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
de eerst n-core versterkers zijn getest heb ik gelezen,en gaan verder als de huidige versies!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Holy hell!! wat een geld!MechanicalAnimal schreef:afhandelijk van de keuzes kom ik uit tussen de €850 - €1300 per filter. Ik zie het niet zo zeer als "duur" maar wel "veel geld".
Dat is natuurlijk een enorme dooddoener, maar zo zie ik het wel. Een dergelijk filter voor zo'n speaker moet natuurlijk wel in verhouding zijn tot de gebruikte drivers.
Wel eens gedacht aan een DEQX of iets degelijks? Valt zo langzamerhand in dezelfde prijscategorie.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Of een 2x8 minidsp, hou je nog geld over voor een leuke versterker.fgroen schreef:Wel eens gedacht aan een DEQX of iets degelijks? Valt zo langzamerhand in dezelfde prijscategorie.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Die 2x8 schijnt inderdaad best goed te zijn. Moet er binnenkort eens mee gaan experimenteren.hannesie schreef:Of een 2x8 minidsp, hou je nog geld over voor een leuke versterker.fgroen schreef:Wel eens gedacht aan een DEQX of iets degelijks? Valt zo langzamerhand in dezelfde prijscategorie.![]()
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
@midi-DSP en DEQX
naaaa....lekker oldskool filtertje bakken
UcD400 HG
UcD400 HG HxR
UcD400 HG HxR N-core shizzle-to-the-nizzle-ultra-editie?
naaaa....lekker oldskool filtertje bakken
bedoel je dat de Ncore technologie in hun huidige modules gaat worden gebruikt? Dus er komt geen aparte Ncore lijn maar zoiets als:dre schreef:de eerst n-core versterkers zijn getest heb ik gelezen,en gaan verder als de huidige versies!
UcD400 HG
UcD400 HG HxR
UcD400 HG HxR N-core shizzle-to-the-nizzle-ultra-editie?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Jij bakt ze wel bruinMechanicalAnimal schreef:@midi-DSP en DEQX
naaaa....lekker oldskool filtertje bakken![]()
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Dat zal best, maar ik weet hoe het klinkt 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Vanochtend de laatste zijkant gedaan, de twee achterzijdes daar wacht ik ff mee om eerst even uit te vogelen hoeveel mm ik extra moet gaan affrezen voor de te verlijmen onderplaten (MDF of triplex) waar het fineer op wordt verlijmd.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik wil wel een keer langs komen met een DEQX... 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Moeten er nog wel een paar versterkers bij, denk ik.

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik heb nog wel een Classé CAV-150 in de kast rondslingeren.hannesie schreef:Moeten er nog wel een paar versterkers bij, denk ik.![]()
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Jullie zijn allemaal meer dan welkom met wat je dan ook mee wilt nemen
?
uuuuhhhh.....wat doet "Classé CAV-150" en "rondslingeren" in godsnaam in 1 zinfgroen schreef:Ik heb nog wel een Classé CAV-150 in de kast rondslingeren.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Morgen even een lap fatsoenlijke 3 mm MDF ophalen
. Interieurbouwer had voorraad en zaagt de boel even op te transporteren afmetingen.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hallo MechanicalAnimal,
Je moet die gasten wel een beetje in bedwang houden hoor met al die ''zooi'' waar ze het over hebben. Naast je passieve filters heb je slechts 1 goede eindbak nodig om deze speakers tot leven te wekken
Groetjes Walter
Je moet die gasten wel een beetje in bedwang houden hoor met al die ''zooi'' waar ze het over hebben. Naast je passieve filters heb je slechts 1 goede eindbak nodig om deze speakers tot leven te wekken
Groetjes Walter
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Of je kunt er gewoon open voor staan. Het argument slaat de plank een beetje mis, omdat de versterkers die je in een passieve opstelling nodig hebt aan veel hogere eisen moeten voldoen dan de versterkers in een aktieve opstelling. Komt nog bij dat met de huidige markt aan HT produkten er momenteel schitterende meerkanaalsversterkers te krijgen zijn.Walt schreef:Hallo MechanicalAnimal,
Je moet die gasten wel een beetje in bedwang houden hoor met al die ''zooi'' waar ze het over hebben. Naast je passieve filters heb je slechts 1 goede eindbak nodig om deze speakers tot leven te wekken![]()
Groetjes Walter
Ik beschouw de term "zooi" maar even als een subjectieve en ongegronde uitlating, en zal daar verder maar niet op ingaan.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Een geintje herkennen is ook een kunst blijkbaar
(Vroeger had ik ook een 3-weg aktief systeem met 3 versterkers en digitale processor. Ik vind een passief gefilterd systeem echter veel meer voldoening geven)
Hoe dan ook, MechanicalAnimal bouwt een bewezen systeem ontworpen door Tony Gee, ik kan me goed voorstellen dat hij zo dicht mogelijk bij het ''origineel'' wil blijven ook qua component keuze in het filter! En ja, dat kost nou eenmaal wat, so be it
Groetjes Walter
(Vroeger had ik ook een 3-weg aktief systeem met 3 versterkers en digitale processor. Ik vind een passief gefilterd systeem echter veel meer voldoening geven)
Hoe dan ook, MechanicalAnimal bouwt een bewezen systeem ontworpen door Tony Gee, ik kan me goed voorstellen dat hij zo dicht mogelijk bij het ''origineel'' wil blijven ook qua component keuze in het filter! En ja, dat kost nou eenmaal wat, so be it
Groetjes Walter
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hallo M.A. hoe staat het project ervoor?
Een update zou mooi zijn.
Groet marcus
Een update zou mooi zijn.
Groet marcus
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
ik roep altijd maar : "gestaag"
Afgelopen weken ff te druk geweest met andere klussen maar net nog even een paar uurtjes kunnen frezen.
Ik ben nu bezig om van de topkasten de ruwgezaagde schuine zijkanten netjes vlak te frezen.
In eerste instantie frees ik de topkast op de originele maten zonder 3 mm extra weg te frezen voor het beplakken met 3 mm MDF. Dit bied me ruimte voor ff een foutje en eens rustig te zien of alles goed gaat zoals ik me bedacht heb om het te gaan doen.
Wat eigenlijk al niet zo'n handige move bleek te zijn was het al beplakken van de bovenzijde met MDF. Ik kan op enkele plekken maar op 1 manier frezen en dan slaat de frees toch nog die afdekking stuk. Gelukkig op de voorzijde waar nog een facetje afgaat, maar toch, nie goed bedacht nie.
En ikke zou ikke nie zijn zonder een paar piccies nietwaar
aan weerszijde even exact wegfrezen zodat ik een referentie heb.
Neerzetten en enigzins vlak zien te krijgen.
Hoppa, frezen maar:
Freesvlak in zijn ruwe vorm, je ziet duidelijk de freesgangen.
Men neme een plankje met een lap schuurpapier (korrel 100). Lekker gladjes zo
Close-upje van de 3mm MDF toplaag, loopt nu netjes met de hoek van het zijvlak mee.
Linkerzijde gedaan:
Rechts nog njet:
Bovenaanzichtje, schuin.
Best wel wat gedaan, maar dit geintje moet dus nog 3 keer
.
Afgelopen weken ff te druk geweest met andere klussen maar net nog even een paar uurtjes kunnen frezen.
Ik ben nu bezig om van de topkasten de ruwgezaagde schuine zijkanten netjes vlak te frezen.
In eerste instantie frees ik de topkast op de originele maten zonder 3 mm extra weg te frezen voor het beplakken met 3 mm MDF. Dit bied me ruimte voor ff een foutje en eens rustig te zien of alles goed gaat zoals ik me bedacht heb om het te gaan doen.
Wat eigenlijk al niet zo'n handige move bleek te zijn was het al beplakken van de bovenzijde met MDF. Ik kan op enkele plekken maar op 1 manier frezen en dan slaat de frees toch nog die afdekking stuk. Gelukkig op de voorzijde waar nog een facetje afgaat, maar toch, nie goed bedacht nie.
En ikke zou ikke nie zijn zonder een paar piccies nietwaar
aan weerszijde even exact wegfrezen zodat ik een referentie heb.
Neerzetten en enigzins vlak zien te krijgen.
Hoppa, frezen maar:
Freesvlak in zijn ruwe vorm, je ziet duidelijk de freesgangen.
Men neme een plankje met een lap schuurpapier (korrel 100). Lekker gladjes zo
Close-upje van de 3mm MDF toplaag, loopt nu netjes met de hoek van het zijvlak mee.
Linkerzijde gedaan:
Rechts nog njet:
Bovenaanzichtje, schuin.
Best wel wat gedaan, maar dit geintje moet dus nog 3 keer
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Er zal een gat in je leven vallen als ze af zijn Maarten
Maar hulde, erg fraai allemaal.
Maar hulde, erg fraai allemaal.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Houd je van de straat he
en godzijdank heb ik geen fluit verstand van crossovers en ga ik die ook zelf maken
Daarna een pré en een UcD-eindbak in elkaar flansen. En als dat allemaal klaar is dan ga ik heel hard sparen om een lang gekoesterde wegenbelastingvrije droom te vervullen.
Genoeg te doen nog, nu eerst maar eens zalm en tauge in honig-teriyaki saus en mie tevoorschijn toveren
Daarna een pré en een UcD-eindbak in elkaar flansen. En als dat allemaal klaar is dan ga ik heel hard sparen om een lang gekoesterde wegenbelastingvrije droom te vervullen.
Genoeg te doen nog, nu eerst maar eens zalm en tauge in honig-teriyaki saus en mie tevoorschijn toveren
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
je houdt wel van robuust als ik zo eerlijk mag zijn! 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Jammer, een UCD (geen fan van) op zo'n fantastische speaker, maar dat kan altijd nog veranderen heMechanicalAnimal schreef:Houd je van de straat heen godzijdank heb ik geen fluit verstand van crossovers en ga ik die ook zelf maken
![]()
Daarna een pré en een UcD-eindbak in elkaar flansen. En als dat allemaal klaar is dan ga ik heel hard sparen om een lang gekoesterde wegenbelastingvrije droom te vervullen.
Genoeg te doen nog, nu eerst maar eens zalm en tauge in honig-teriyaki saus en mie tevoorschijn toveren
Defender, vriend van mij heeft er 2 en het sleutelen eraan is zijn hobby, moet het ook zijn volgens mij
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hallo M.A. dat ziet er profi en degelijk uit!
Nice strak work!
I like that.
Nice strak work!
I like that.
