3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb het echt een aantal keer geprobeerd, maar het is niks voor mij...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Beste Krall album vind ik ‘live in paris’ misschien vind je die wel te pruimen!
Maar ieder zijn ding, ik ken ook betere muziek, maar Krall is qua geluid hier ook een referentie geworden, dus dat draai je dan toch regelmatig. Als de stem niet juist is, hoor je dat gelijk.
Maar ieder zijn ding, ik ken ook betere muziek, maar Krall is qua geluid hier ook een referentie geworden, dus dat draai je dan toch regelmatig. Als de stem niet juist is, hoor je dat gelijk.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Is dat nieuwe dac ding nou al binnen ?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Half oktober zal dat ongeveer zijn.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vraagje, ik heb nu voor het eerst serieus de C1 kunnen opstellen, terwijl de gestucte muur nog aan het drogen is.
Even benieuwd wat jij nou prettiger vond qua opstelling, parallel of fors ingedraaid?
Ik ga er mee stoeien...
Gemis aan het actieve gesloten maar ook soort van "fysieke" laag is even wennen. Mid spettert op je af, maar die klankkleuren in midhoog zijn wel Next Level.
Even benieuwd wat jij nou prettiger vond qua opstelling, parallel of fors ingedraaid?
Ik ga er mee stoeien...
Gemis aan het actieve gesloten maar ook soort van "fysieke" laag is even wennen. Mid spettert op je af, maar die klankkleuren in midhoog zijn wel Next Level.
Laatst gewijzigd door wouter op zo 04 okt 2020, 22:36, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja Wouter 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nee wouter

-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
over 3 weken moet alles weg... hoekbank etc, not cool. Dus 3 weken veel luisteren en prio's afwegen
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mooie uitvoering van die C1! Leuk bedacht met die baffle zo zwevend boven die voetplaat...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Yep!wouter schreef:Gemis aan het actieve gesloten maar ook soort van "fysieke" laag is even wennen. Mid spettert op je af, maar die klankkleuren in midhoog zijn wel Next Level.
Groooooter vloerkleed Wouter. En twee rollen steenwol in de hoeken achter de speakers....
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op ma 05 okt 2020, 9:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
ZelfbevlekkingLeeuwarden schreef:Mooie uitvoering van die C1! Leuk bedacht met die baffle zo zwevend boven die voetplaat...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ah fijn, waardering! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik moest het echt 3x lezen tot het kwartje viel dat het jouw C1's geweest zijnLeeuwarden schreef:Ah fijn, waardering!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maandagochtend....
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De nieuwe DAC is er! Wat is er nieuw op de bovenste plank van het rack:
- Merging Hapi network DAC
- Grimm CC2 externe word clock
Als extra modificatie speelt de Hapi via een 12v SBooster ipv de standaard 230v aansluiting.
Dank aan Jeroen D voor de installatie, is wel wat ingewikkelder dan de Metrum HEX spelend krijgen.
Groetjes Walter
- Merging Hapi network DAC
- Grimm CC2 externe word clock
Als extra modificatie speelt de Hapi via een 12v SBooster ipv de standaard 230v aansluiting.
Dank aan Jeroen D voor de installatie, is wel wat ingewikkelder dan de Metrum HEX spelend krijgen.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En hoe bevalt het tot nu toe?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Klinkt erg fraai!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De Hex heeft een wat artificiele klank, met een bepaalde galm achtige bijklank, zeg maar een wannabee high end geluid, niet vervelend om te horen maar niet zo natuurlijk. Zoals Jeroen het ook beschrijft, de Merging met externe clock klinkt extreem analoog, hier zit geen digitaal randje meer overheen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Geinig filmpje over de SBooster voedingen:
https://upscaleaudio.com/products/sboos ... wer-supply
Groetjes Walter
https://upscaleaudio.com/products/sboos ... wer-supply
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Kate Bush?Walt schreef:De Hex heeft een wat artificiele klank, met een bepaalde galm achtige bijklank,
Maar fijn voor je dat het bevalt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gelukkig was je deze keer niet geprebiased door de mening van Jeroen....Walt schreef:De Hex heeft een wat artificiele klank, met een bepaalde galm achtige bijklank, zeg maar een wannabee high end geluid, niet vervelend om te horen maar niet zo natuurlijk. Zoals Jeroen het ook beschrijft, de Merging met externe clock klinkt extreem analoog, hier zit geen digitaal randje meer overheen.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als je een paar keer die Nadac hebt gehoord, dan is dat genoeg en zijn verdere meningen eigenlijk niet nodig.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Inderdaad zeer hoge kwaliteit.
