Voor de rest van het land ook graagWalt schreef:Op dit moment zou voor mij de beste mogelijke tweak, een airco zijn!
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Oh, vandaar die sjoelbak naast zijn bureau !Pjotr schreef:Hifi.nl heeft toch een hele lange traditie hoor van dergelijke artikelen. Topper blijven de "Sjoelschijven" van van Es die nooit meer weg gingen maar die we later ook nooit meer terug gezien hebbenBarry2001 schreef:Meer van deze artikelen, prachtigLeeuwarden schreef:hoe verzin je dit.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat apparaat kan je ook van je kwaaltjes af helpen:Leeuwarden schreef:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Magnetiseur
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het audio virus heeft zijn kop weer opgestoken hier, bij gebrek aan een vaccin en omdat 1,5m afstand houden niet lijkt te werken, overweeg ik de volgende aanschaf:
De ‘zwakste’ schakel in mijn huidige setup is de Metrum HEX dac. Hoewel dit een prachtig stuk techniek is, en ik er al vele jaren met plezier naar luister, kan het toch flink beter. Ik heb al een redelijk beeld wat het zou kunnen worden, maar moet dit eerst nog beluisteren. Als de keuze definitief is, zal ik dit hier melden.
Groetjes Walter
De ‘zwakste’ schakel in mijn huidige setup is de Metrum HEX dac. Hoewel dit een prachtig stuk techniek is, en ik er al vele jaren met plezier naar luister, kan het toch flink beter. Ik heb al een redelijk beeld wat het zou kunnen worden, maar moet dit eerst nog beluisteren. Als de keuze definitief is, zal ik dit hier melden.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Neem die uitdaging nou eens aan om overnieuw te beginnen 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Joram,
Op het moment dat de speakers de zwakste schakel zijn, is dat zeker de logische stap.
Gr. Walter
Op het moment dat de speakers de zwakste schakel zijn, is dat zeker de logische stap.
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik gok op een NadacWalt schreef:Het audio virus heeft zijn kop weer opgestoken hier, bij gebrek aan een vaccin en omdat 1,5m afstand houden niet lijkt te werken, overweeg ik de volgende aanschaf:
De ‘zwakste’ schakel in mijn huidige setup is de Metrum HEX dac. Hoewel dit een prachtig stuk techniek is, en ik er al vele jaren met plezier naar luister, kan het toch flink beter. Ik heb al een redelijk beeld wat het zou kunnen worden, maar moet dit eerst nog beluisteren. Als de keuze definitief is, zal ik dit hier melden.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Goede poging, maar die wordt het niet.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Morpheus....?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Chord Dave 
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Interessant! Kun je misschien uitleggen wat je niet (meer) zo bevalt aan deze DAC ? Ik heb zelf de oudere Metrum Quad en ben daar eigenlijk best tevreden over. Alleen de standaard stekkervoeding is niet zo geweldig, maar ik neem aan dat jij bij de Metrum Hec de betere voeding hebt?Walt schreef:De ‘zwakste’ schakel in mijn huidige setup is de Metrum HEX dac. Hoewel dit een prachtig stuk techniek is, en ik er al vele jaren met plezier naar luister, kan het toch flink beter.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vandaag wezen luisteren bij Jeroen D, dit gaat het worden:
Merging Hapi DAC, met daarbij een Grimm Audio CC2 word clock.
Het verschil dat de externe clock nog brengt, is aanzienlijk, en zeer makkelijk hoorbaar bij omswitchen. De combinatie speelt op een veel hoger niveau dan de Metrum HEX qua tonaliteit, natuurlijkheid en ruimtelijkheid. Ik vermoed dat zelfs de Metrum Adagio in een A/B vergelijk zou worden weggespeeld.
De Hapi is wel een echte studio DAC, dus er zijn bijv. wel wat nieuwe speciale verloopkabels en randapparatuur (extra netwerk kaart) nodig. Het grote voordeel is de flink lagere prijs t.o.v. de NADAC.
Groetjes Walter
Merging Hapi DAC, met daarbij een Grimm Audio CC2 word clock.
Het verschil dat de externe clock nog brengt, is aanzienlijk, en zeer makkelijk hoorbaar bij omswitchen. De combinatie speelt op een veel hoger niveau dan de Metrum HEX qua tonaliteit, natuurlijkheid en ruimtelijkheid. Ik vermoed dat zelfs de Metrum Adagio in een A/B vergelijk zou worden weggespeeld.
De Hapi is wel een echte studio DAC, dus er zijn bijv. wel wat nieuwe speciale verloopkabels en randapparatuur (extra netwerk kaart) nodig. Het grote voordeel is de flink lagere prijs t.o.v. de NADAC.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Had je de Metrum meegenomen?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nee dat niet, maar ik heb nummers geluisterd die ik zeer goed ken, via de S1 dus zelfde midhoog en zelfde versterker. Het is ook zeker niet zo, dat de HEX slecht presteert, dan had ik er al niet zo lang mee gespeeld. Maar na jaren terug de Metrum Pavane, en daarna de Merging NADAC te horen, kwam het besef dat het nog wel beter kan. Zeker met de CC2 clock erbij zet je nog een leuk stapje verder. Verder dit jaar flink wat tegenslag gehad, en de Corona, ik vraag me daardoor steeds meer af wat het nut is van geld op de bank, i.p.v. een investering waar je echt plezier aan hebt voor de komende jaren.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Goed idee Walter!
En na een paar jar een upgrade is toch niet mis mee!
En na een paar jar een upgrade is toch niet mis mee!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Klopt, de set was al lange tijd hetzelfde, de laatste jaren vooral nog met tweaks bezig geweest. Nu met de aankomende nieuwe DAC en extra clock wordt er weer een substantiele stap gezet.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Voor de liefhebbers van plaatjes, hier hebben we het over (foto van Daudio facebook pagina geleend). Geen opsmuk, studio grade, het geluid daar gaat het om:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
goed bezig Walt
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mooi ding Walt. Kan mij wel voor stellen dat je daar verliefd op ben gewordenWalt schreef:Voor de liefhebbers van plaatjes, hier hebben we het over (foto van Daudio facebook pagina geleend). Geen opsmuk, studio grade, het geluid daar gaat het om:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Eerlijk gezegd spreekt het uiterlijk van de Metrum dacs mij meer aan... maar in dit geval kies ik op basis van klank.
De voorkant van de Grimm clock is wel van Padoek gemaakt, dat is wel audiofiel natuurlijk!
De voorkant van de Grimm clock is wel van Padoek gemaakt, dat is wel audiofiel natuurlijk!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
In afwachting van de Merging Hapi begon het audio virus verder te kriebelen. Mijn Lindemann 850 versterker stond al jaren ongebruikt in de kast. De reden was tweeledig, als eerste staan hier twee mooie Daudio stereo N1000 ncore eindtrappen, die echt een match vormen met de open baffles. Ten tweede was door een aardingsprobleem lichte schade ontstaan aan de Lindemann.
Nu is de Lindemann vakkundig gerepareerd en mag hij (tijdelijk?) een plek innemen in de set:
Wat nu eventueel een optie is, is elke AT woofer zijn eigen NCore kanaal, maar dan moet ik de baffles opnieuw gaan bekabelen, voorlopig gebruik ik 1 stereo N1000 versterker op het laag.
Groetjes Walter
Nu is de Lindemann vakkundig gerepareerd en mag hij (tijdelijk?) een plek innemen in de set:
Wat nu eventueel een optie is, is elke AT woofer zijn eigen NCore kanaal, maar dan moet ik de baffles opnieuw gaan bekabelen, voorlopig gebruik ik 1 stereo N1000 versterker op het laag.
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
je hebt t dus nu ge-bi-ampt?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat was het altijd al, 2 versterker kanalen voor midhoog, 2 versterker kanalen voor het laag, alles aangestuurd vanuit de ASP. Ik heb in plaats van een N1000 nu de Lindemann aangesloten.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Is je midhoog dan na de asp en versterker weer passief gefilterd?
