3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jup, al 263 pagina’s ongeveer...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ohw solly, wist niet dat dit draadje een doel had. De topic titel zijn we al heel lang geleden gepasseerd en bevinden we ons inmiddels in outer space.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Far outer space indeedPjotr schreef:Ohw solly, wist niet dat dit draadje een doel had. De topic titel zijn we al heel lang geleden gepasseerd en bevinden we ons inmiddels in outer space.
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Kunnen we de titel veranderen in "Het Praethuys" ofzo? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Sander , ik dacht eerder aan;
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Meten zonder meer is denken te weten. Alleen als je weet wat je meet weet je.SSassen schreef:Ho, ho, dan meet je het verkeerde, in principe is alles te meten, alleen zijn sommige metingen dusdanig veel werk dat op 't gehoor een sneller resultaat te zien geeft.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik moest ‘m drie keer lezen Richard!
...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja, die knul is ons lichtjaren vooruitSSassen schreef:Ik moest ‘m drie keer lezen Richard!...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zag een berichtje van ds23man waar ik gebleven was, goede vraag. Eind maart is ons moeder onverwachts overleden aan een hersenbloeding, maand later lag ik zelf 5 dagen in ziekenhuis wegens geconstateerde diabetes type 1, zit nu in de behandelfase met insuline etc. Forum staat dus beetje op laag pitje.
Ik heb wel deze week 4 meter Oyaide Tunami powercable aangeschaft voor tussen de wandcontact doos en het stekkerblok. Heb 2 jaar tweedehands gezocht maar kon niks vinden, toen maar nieuw besteld. De kabel doet precies wat ik verwacht had dus mooie aanschaf. Verder is de set niet veranderd.
Groetjes Walter
Ik heb wel deze week 4 meter Oyaide Tunami powercable aangeschaft voor tussen de wandcontact doos en het stekkerblok. Heb 2 jaar tweedehands gezocht maar kon niks vinden, toen maar nieuw besteld. De kabel doet precies wat ik verwacht had dus mooie aanschaf. Verder is de set niet veranderd.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gecondoleerd Walter en hopelijk kun je de diabetes een beetje onder controle houden. Het zet wel je leefwijze op de kop.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja, dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan t forum
Gecondoleeerd en sterkte met de gezondheid
Gecondoleeerd en sterkte met de gezondheid
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Niet leuk allemaal
Sterkte Walter!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja, inderdaad. vervelend als je dat zo achter elkaar overkomt. gecondoleerd met het verlies en beterschap met de gezondheid gewenst.
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gecondoleerd, Walter, en beterschap toegewenst met je eigen gezondheid!
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Sterkte, Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gelukkig heb je 4 meter Oyaide Tunami powercable aangeschaft.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hier nog een foto van hoe het rack er nu bijstaat, met de dikke callas boards erin, alsmede de aanvoer vanuit de muur naar het blok, met de oyaide kabel en Akiko triple AC enhancer.
Ik luister nu naar Sara Tavares; Balance, aanrader, lekker ritmisch, goed opgenomen, veel 3D info.
Groetjes Walter
Ik luister nu naar Sara Tavares; Balance, aanrader, lekker ritmisch, goed opgenomen, veel 3D info.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hier nog eens goed zichtbaar de speciale opstelling van de speakers, ver van de achterwand en dicht op de zijmuren, hier meer uitleg:
https://forum.audiogon.com/discussions/ ... -placement
Dit geeft een enorme diepte, het hele gebied achter de speakers is podium en het laag gaat veel dieper dan je van 2x10 inch dipool zou verwachten.
Voor de mensen met zelfbouw C1’s of andere dipool speakers leuk om eens mee te testen. Het geluid is totaal niet meer de koppelen aan de luidspreker posities.
https://forum.audiogon.com/discussions/ ... -placement
Dit geeft een enorme diepte, het hele gebied achter de speakers is podium en het laag gaat veel dieper dan je van 2x10 inch dipool zou verwachten.
Voor de mensen met zelfbouw C1’s of andere dipool speakers leuk om eens mee te testen. Het geluid is totaal niet meer de koppelen aan de luidspreker posities.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Slimme opstelling van de set.
Heb hier ook goede ervaringen mee.
Open Baffle op 1/4 tot 1/3 van kamerlengte en 20/30 cm van de zijmuren.
Fantastische soundstage
Vel luisterplezier gewenst , Leon.
Heb hier ook goede ervaringen mee.
Open Baffle op 1/4 tot 1/3 van kamerlengte en 20/30 cm van de zijmuren.
Fantastische soundstage
Vel luisterplezier gewenst , Leon.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
wat heb je daar op de muur?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Bovenaan Vicoustic Wavewood panelen (combinatie absorber/diffusor), daaronder RTFS Carreau panelen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mooie tip gehad om in de Roon DSP eens te testen met een lowshelf om nog wat meer warmte in het geluid te krijgen. Tevens lijk ik eindelijk, na echt jaren van proberen, de beste plek voor mijn 3 Bybee signal enhancers te hebben gevonden, alle 3 op een rij onder het Tunami powercord die van wanddoos naar stekkerblok loopt, de verbetering lijkt goed te beschrijven door: more holographic imaging, de audiofielen onder ons snappen het dan wel...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gave speakers!
Ik lees dit topic wel eens voor de tweaks maar ik had de speakers eigenlijk nog nooit gezien
Ik lees dit topic wel eens voor de tweaks maar ik had de speakers eigenlijk nog nooit gezien
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Daar gaat het ook al lang niet meer over
Ik heb Walt al een paar keer uitgedaagd om alles weg te doen en overnieuw te beginnen om te kijken of ie dan op hetzelfde uit komt, maar so far - no luck
Ik heb Walt al een paar keer uitgedaagd om alles weg te doen en overnieuw te beginnen om te kijken of ie dan op hetzelfde uit komt, maar so far - no luck

