Bias automaat
Moderator: Beheerdersteam
- ronnydepony
Re: Bias automaat
neen neen, print is kleiner, 65.50 op 84 mm.
je moet nu eenmaal deze maat ingeven, wordt daarna automatisch aangepast
Aharonnydepony schreef:neen neen, print is kleiner, 65.50 op 84 mm.
Morgenochtend zal ik de print proberen te laten maken
Ik zal eerst afwachten of Anne Willy en nog een paar vergeten denk ik
de print willen bekijken of er niet per ongeluk een draadje vergeten is
Dat heb ik nogal vaak
Wil niks zeggen maar we hebben hier een SUPER Team
nog nooit zo,n fijne samen werking gezien
Anne Barry Damocles Marcel G MTB Willy Ronny vergeten
werkelijk waar
10 printjes is het minimum
Tenzij ik met m'n neus heb gekeken, niks verkeerd gezien
Alleen al die massa-aansluitingen
, liefst maar één gebruiken om geen kans op lussen te hebben.
Omdat de voeding aan de massa zou kunnen zitten en de massa van de automaat liefst bij die van de eindbuizen zit (meten is over de kathodeweestand met zo min mogelijk storende dingen ertussen) had ik bij Bert serieweerstanden bij de voeding voorgesteld (100Ω).
Is per geval wat uitzoeken wat de beste oplossing is.Een zwevende voeding met eigen trafowikkeling is het eenvoudigst.
Oh ja, leiden is voorgaan of ergens heen (of, met hoofdletter, iets ontzets met sleutels
), lijden doet pijn
Anne
Alleen al die massa-aansluitingen
Omdat de voeding aan de massa zou kunnen zitten en de massa van de automaat liefst bij die van de eindbuizen zit (meten is over de kathodeweestand met zo min mogelijk storende dingen ertussen) had ik bij Bert serieweerstanden bij de voeding voorgesteld (100Ω).
Is per geval wat uitzoeken wat de beste oplossing is.Een zwevende voeding met eigen trafowikkeling is het eenvoudigst.
Oh ja, leiden is voorgaan of ergens heen (of, met hoofdletter, iets ontzets met sleutels
Anne
- ronnydepony
Beetje doen twijfelen Anne, dacht ik zal eens mijn ontwerp overzetten naar Molex, kom ik uit op 51 op 72 mm:
is nog niet afgewerkt
steek molex 2,54mm ? geen 5.08 ?ronnydepony schreef:Beetje doen twijfelen Anne, dacht ik zal eens mijn ontwerp overzetten naar Molex, kom ik uit op 51 op 72 mm:print.png
is nog niet afgewerkt
- ronnydepony
Blijkbaar is dit hier niet nodig of Anne moet er een andere mening over hebben
je bedoelt die kleinere print Ronny ?
Kroonsteentjes of Fastons is nabouw vriendelijker,
Die keuze is er al en ook de enkelzijdige print van Anne voor de Thuis Etser
Ik vind voor nabouw Molex onvriendelijk
Je moet dan gaan prutsen met een punttang of een specifieke tang kopen die je misschien nooit meer gebruikt
en conrectors kopen Waar en Hoeveel is de minimum verpakking .
Geen Idee maar dat ligt aan mij
Citeer
Berichtdoor ronnydepony » ma 16 jul 2018, 22:01
Je bedoelt die kleinere print Ronny ?
Kroonsteentjes of Fastons is nabouw vriendelijker,
Die keuze is er al en ook de enkelzijdige print van Anne voor de Thuis Etser
Ik vind voor nabouw Molex onvriendelijk
Je moet dan gaan prutsen met een punttang of een specifieke tang kopen die je misschien nooit meer gebruikt
en conrectors kopen Waar en Hoeveel is de minimum verpakking .
Geen Idee maar dat ligt aan mij
Citeer
Berichtdoor ronnydepony » ma 16 jul 2018, 22:01
Je bedoelt die kleinere print Ronny ?
Laatst gewijzigd door OpaBert op ma 16 jul 2018, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- ronnydepony
Ik wil niemand pushen Bert, alleen het kan kleiner en voor mij hoeft dat ook niet.
Je hebt de ZIP-file die nodig is om de printen te bestellen.
Geraak je er niet aan uit, geen probleem, dan laat ik ze wel maken en stuur ik ze door.
Alleen, in mijn gemeente moet het nu via de gewone post gebeuren en is het duurder kwa verzending
Geraak je er niet aan uit, geen probleem, dan laat ik ze wel maken en stuur ik ze door.
Alleen, in mijn gemeente moet het nu via de gewone post gebeuren en is het duurder kwa verzending
Oei ik raak verstrengelt in de snelle respons tijd Dacht even mn geklungel te herstellenronnydepony schreef:Ik wil niemand pushen Bert, alleen het kan kleiner en voor mij hoeft dat ook niet.
Ik heb de zip file uitgepakt op mn PC Ronny ik neem aan dat ik dat niet als zipfile moet sturen of wel en Nu wacht ik eerst Je antwoord af
- ronnydepony
jawel, als zip-file is nodig
Ok dan doe ik dat morgenvroeg direkt proberenronnydepony schreef:jawel, als zip-file is nodig
Dus als je http://jlcpcb.com/
Aanklikt meteen dit scherm wat in de rechts staat !
Mijn schermformaat klopt niet met dat van hun.
Op mn PC klopt het wel , maar ik wordt gepijnigd als ik daar blijf zitten
Anne dat is toch Lijden
Er staat geen roodstreepje onder Dus zal het wel kloppen
Weer terzake
Quote 100x100mm en dan de zip file uploaden
Zal wel lukken Ronny zoniet fijn dat je weer wilt helpen
Maar zal het eerst zelf proberen
En goed nieuws er is een beetje regen
Edit
2 x 100x100 mm ik weet het nog
- ronnydepony
je leert snel Bert, inderdaad, dan kan je de zip-file uploaden waar je het hebt opgeslagen op je harde schijf.
Misschien niet bij jou , maar ik moet nog de minimum print afmetingen ingeven, hier in dit geval 100*100
Misschien niet bij jou , maar ik moet nog de minimum print afmetingen ingeven, hier in dit geval 100*100
Grote stekkers-kleine stekkers 't is maar waar je van houdt.Voor de pennen, al of niet Molex, zijn er ook busjes waar een draad aan gesoldeerd kan.Krimpkous erover tegen afbreken, zo deed ik het meestal.
Nog even opletten met die massaverbindingen met een koperopp aan de andere kant, zie dat de pinnen van 't relais er (op een na) niet aan zitten.
Anne
Nog even opletten met die massaverbindingen met een koperopp aan de andere kant, zie dat de pinnen van 't relais er (op een na) niet aan zitten.
Anne
Ronny,
Bij de 2,2uF elco,s staat 10v,moet 100v zijn.
Bij de 2,2uF elco,s staat 10v,moet 100v zijn.
Formeel antwoord:Willy_61 schreef:Daar is in zekere zin op getest met 2 verschillende signaalvormen -anders dan een sinus- : nl. een asymmetrische golf en 2 verschillende sinusbronnen in serie, die resultaten waren in orde.
Ik verwacht in realiteit geen enkel probleem hoor
@Marcel
Volgens mij is daar dus voldoende op getest maar dat zal Marcel het best kunnen beantwoorden.
Bert61 is de specificatie-eigenaar en hij heeft geen specificatie opgesteld voor hoeveel de ruststroom verlopen mag bij asymmetrische golfvormen, dus is het altijd goed.
Praktisch antwoord:
1. Ik heb in de simulatieresultaten met asymmetrische golfvormen helemaal niets gezien wat er verontrustend uit zag.
2. De ruststroom zou conceptueel gezien met praktische golfvormen in ieder geval minder moeten verlopen dan bij regelingen die alleen maar kijken of de momentane stroom boven of onder de ingestelde waarde ligt en regelen naar 50 % erboven en 50 % eronder (Dalojan en Van der Veen).
3. De regeling is equivalent aan de Broskie-regeling die kennelijk naar tevredenheid werkt. De schakeling van Broskie is alleen nodeloos ingewikkeld en die van Anne is dat niet.
Kortom, volgens mij gaat hij het prima doen, ook met muziek.
Dit kan je prima via EasyEda doen , zij werken met jlpcbronnydepony schreef:OK, wat mij betreft de uiteindelijke versie, heb er voor 98% de waardes bij kunnen plaatsen op een toch ietwat overzichtelijke manier.
Zip bestand met alle noodzakelijke files nodig voor de printleverancier heb ik er ook bij gevoegd.
Waar ik de laatste tijd bestel is http://jlcpcb.com ; is geen chinees maar komt vanuit Thailand.
Nu ja 2 dollar voor 10 stuks.
print.pngbias.zip
- ronnydepony
Aangepaste bias.zip met 2µ2/100V
Potver ik heb de file al naar die fabriek in Thailand gestuurd
Alleen de opdruk is verkeerd nu maar de rest steek en afmetingen is het zelfde Anne ik denk dat Ronny er niet is
Alleen de opdruk is verkeerd nu maar de rest steek en afmetingen is het zelfde Anne ik denk dat Ronny er niet is
Ik weet niet of dat anders gaat maar ik heb alles al besteld bij jlcpcb.commeanman64 schreef:Dit kan je prima via EasyEda doen , zij werken met jlpcbronnydepony schreef:OK, wat mij betreft de uiteindelijke versie, heb er voor 98% de waardes bij kunnen plaatsen op een toch ietwat overzichtelijke manier.
Zip bestand met alle noodzakelijke files nodig voor de printleverancier heb ik er ook bij gevoegd.
Waar ik de laatste tijd bestel is http://jlcpcb.com ; is geen chinees maar komt vanuit Thailand.
Nu ja 2 dollar voor 10 stuks.
print.pngbias.zip
Ik neem aan Ronny als er iets niet goed is ingevuld zoals de afmetingen Dat het niet gemaakt kan wordenronnydepony schreef:je leert snel Bert, inderdaad, dan kan je de zip-file uploaden waar je het hebt opgeslagen op je harde schijf.
Ook had ik een email gestuurd naar de helpdesk
Vwb specificatie MarcelMarcelvdG schreef:Formeel antwoord:Willy_61 schreef:Daar is in zekere zin op getest met 2 verschillende signaalvormen -anders dan een sinus- : nl. een asymmetrische golf en 2 verschillende sinusbronnen in serie, die resultaten waren in orde.
Ik verwacht in realiteit geen enkel probleem hoor
@Marcel
Volgens mij is daar dus voldoende op getest maar dat zal Marcel het best kunnen beantwoorden.
Bert61 is de specificatie-eigenaar en hij heeft geen specificatie opgesteld voor hoeveel de ruststroom verlopen mag bij asymmetrische golfvormen, dus is het altijd goed.
Praktisch antwoord:
1. Ik heb in de simulatieresultaten met asymmetrische golfvormen helemaal niets gezien wat er verontrustend uit zag.
2. De ruststroom zou conceptueel gezien met praktische golfvormen in ieder geval minder moeten verlopen dan bij regelingen die alleen maar kijken of de momentane stroom boven of onder de ingestelde waarde ligt en regelen naar 50 % erboven en 50 % eronder (Dalojan en Van der Veen).
3. De regeling is equivalent aan de Broskie-regeling die kennelijk naar tevredenheid werkt. De schakeling van Broskie is alleen nodeloos ingewikkeld en die van Anne is dat niet.
Kortom, volgens mij gaat hij het prima doen, ook met muziek.
Ik wilde dat de Bias voor alle versterkers met buizen bruikbaar was dus ook voor iemand met een GU50 of 300B en de PCL86 of EL84
Vandaar dat ik geen waarde kon geven
- ronnydepony
Neen neen niet inzitten met die maten, dat komt goed, zolang ze maar groter zijn dan de originele afmetingen van de print; via easyeda of rechtstreeks via jlcpcb blijft hetzelfde.
Normaal duurt het ongeveer 2 dagen vooraleer de printen zelf zijn gemaakt, en dan ongeveer een week voor het verzenden.
Normaal duurt het ongeveer 2 dagen vooraleer de printen zelf zijn gemaakt, en dan ongeveer een week voor het verzenden.
Ok ik heb bericht van de helpdesk Sophie ik moet alleen nog een URL aanklikken in de email en dan is het zoals je gisteravond de Bias.zip gemaaktronnydepony schreef:Neen neen niet inzitten met die maten, dat komt goed, zolang ze maar groter zijn dan de originele afmetingen van de print; via easyeda of rechtstreeks via jlcpcb blijft hetzelfde.
dus met 63 volt in plaats van 100 volt elko,s
dan laat ik het op 63 volt briefje erbij voor een nabouwer dat het 100 volt elco,s moeten zijn
alles Goed
Anne, kan het zijn dat je op je printlayout gebruik gemaakt hebt van de footprint voor de 2N5401 en dat je dan daar BSS68 bijgezet hebt?Ah!buis schreef:Ook nog even oppassen met de transistor-aansluiting.
Zo te zien heb je de collector aan het middenpootje, is niet 't geval.
Het is een van deze, Tr-Aansl.jpg naar gelang het gebruikte type kun je, zonder de print te veranderen, de transistor volgens tekening of omgedraaid monteren.
Anne
Zal 't nazien.Willy_61 schreef:Anne, kan het zijn dat je op je printlayout gebruik gemaakt hebt van de footprint voor de 2N5401 en dat je dan daar BSS68 bijgezet hebt?
Is idd de tekening voor de amerikaanse manier, niet de BSS68
Maakt voor 't monteren gelukkig niet uit met drie op een rij
Blijkt mis te zijn in Eagle.Ik had de BC327 gebruikt (BSS68 is er niet) met zelfde aansluitingen.
Die klopt niet, voor alle Europese transistors van dat soort trouwens niet
Bij de lijst transistorbehuizingen (zonder nr.) is er toch een goeie te vinden.
De boel aangepast, tegelijk de G-K aanluitingen bijeen gezet en in het betreffende bericht vervangen.
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op di 17 jul 2018, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.