project: termino
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: termino
arno,nog geen proefje gefreesd.....
de boven en onderzijde staan onder een hoek,daar zal ik een vulstukje voor moeten maken.
de boven en onderzijde staan onder een hoek,daar zal ik een vulstukje voor moeten maken.
Re: project: termino
Ah dat bedoel je. De bovenkant van de baffle en de onderkant van de achterplaat kun je gewoon frezen. Hier zal de frees iets minder wegnemen, dus daar moet je nog wat schuren. Op de onderkant van de baffle en de bovenkant van de achterplaat kun je idd misschien iets van een dun stripje tapen ter hoogte van waar het lager loopt.dre schreef:arno,nog geen proefje gefreesd.....
de boven en onderzijde staan onder een hoek,daar zal ik een vulstukje voor moeten maken.
Re: project: termino
De bovenkant van de baffle maakt een hoek groter dan 90 graden, als je ervoor zorgt dat de freeskop onder de goede hoek raakt aan beide vlakken zou je in theorie niet hoeven nascheuren.
Voor de hoeken kleiner dan 90 graden wordt het lastig.
Misschien toch maar hele kast voor een CNC bank gooien..? Dan kun je er ook een wat grotere radius op laten zetten.
Groetjes Walter
Voor de hoeken kleiner dan 90 graden wordt het lastig.
Misschien toch maar hele kast voor een CNC bank gooien..? Dan kun je er ook een wat grotere radius op laten zetten.
Groetjes Walter
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: termino
mooi werk

Die drivers zien er echt gelikt uit! Blijven mooie units van Etondre schreef:tevens heb ik de woofers gepast,en ze passen!![]()
Re: project: termino
het ziet er toch naar uit dat de zijkanten bekleed gaan worden met 0,5mm carbon
de prijzen zijn uiteraard niet laag,maar na eerdere offertes kwam deze ruim onder de rest uit.
nog steeds is ruim 200 euro erg veel........
de prijzen zijn uiteraard niet laag,maar na eerdere offertes kwam deze ruim onder de rest uit.
nog steeds is ruim 200 euro erg veel........
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: termino
Fantastisch man, wanneer komt 't spul binnen zodat je weer van die brakke, verkeerd gedraaide phonepics foto's kan posten?
linkje naar het spul perhaps?
linkje naar het spul perhaps?
Re: project: termino
ik heb nog geen echt foto`s maar een voorbeeld.
dat van die foto`s gaat goedkomen
dat van die foto`s gaat goedkomen
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: termino
donderdagavond ga ik het carbon oppikken!
arno heeft ook nog een paar mooie controle malletjes voor het schuren voor me gemaakt!
wat moet ik toch zonder `m!
arno heeft ook nog een paar mooie controle malletjes voor het schuren voor me gemaakt!
wat moet ik toch zonder `m!
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
Re: project: termino
Ik neem aan dat het gewicht van de kast niet uniform verdeeld is (aan de voorkant meer gewicht ten gevolge van de drivers) en dat je het dus niet meer zo simpel kan optellen. Hoe erg de "onbalans" is weet in dit geval de maker het beste.Arno schreef:In principe wel. Maar hier op het forum weet je het maar nooit. Zo heb ik hier geleerd dat 2 meter niet hetzelfde is als 200 centimeter.Leeuwarden schreef:Even over die spikes. Ze kunnen 25 kg per spike dragen. Betekendt dat dan dat 4 spikes een kast van 100 kg kunnen dragen?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: project: termino
Heel goed ArnoArno schreef:In principe wel. Maar hier op het forum weet je het maar nooit. Zo heb ik hier geleerd dat 2 meter niet hetzelfde is als 200 centimeter.Leeuwarden schreef:Even over die spikes. Ze kunnen 25 kg per spike dragen. Betekend dat dan dat 4 spikes een kast van 100 kg kunnen dragen?
Ik zal de waarom vraag maar niet stellen
Wordt wel funky zo met dat koolstof Dre!
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: project: termino
Dat maakt de kasten dan extra licht en handelbaardre schreef:het ziet er toch naar uit dat de zijkanten bekleed gaan worden met 0,5mm carbon![]()
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: termino
Halloooooo, tis vrijdag!!!! waar zijn die foto's????!!!!dre schreef:donderdagavond ga ik het carbon oppikken!![]()
Laat zien dat spul, wat doet 't, wat ken 't, en vouw 't eens in een mooie radius.
en belangrijker nog.....waar heb je het vandaan en wat kost 't?
Re: project: termino
foto`s volgen vanavond
ik had de afstand toch iets onderschat en het was ook nog eens bere gezellig,dus het was wat aan de late kant geworden
ik heb vandaag vrij,dus er moet weer geproduceerd gaan worden!
doel:
-gat voor de middentoner afronden
-ronde randen aan de baffles maken
en als er nog tijd over is wat voorzichtige ontwerpjes voor de voet maken.......
ik had de afstand toch iets onderschat en het was ook nog eens bere gezellig,dus het was wat aan de late kant geworden
ik heb vandaag vrij,dus er moet weer geproduceerd gaan worden!
doel:
-gat voor de middentoner afronden
-ronde randen aan de baffles maken
en als er nog tijd over is wat voorzichtige ontwerpjes voor de voet maken.......
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project: termino
da's mooi, beetje de vaart er indre schreef:ik heb vandaag vrij,dus er moet weer geproduceerd gaan worden!![]()
doel:
-gat voor de middentoner afronden
-ronde randen aan de baffles maken
-veel foto's maken
en als er nog tijd over is wat voorzichtige ontwerpjes voor de voet maken.......
Re: project: termino
lekker opeschoten vandaag!
gat voor de middentoner afgerond.
tweetertje!
gat voor de middentoner afgerond.
tweetertje!
Re: project: termino
tevens de rondingen op de baffles gefreesd
dat leek me een pittige klus,maar dat viel alles mee!
het totaal plaatje!
dat leek me een pittige klus,maar dat viel alles mee!
het totaal plaatje!
Re: project: termino
uiteraard voor de jankerds de foto`s rechtop gezet!
ik heb nog wat twijfel of ik nog wat extra bracing aan moet brengen in de laagkast.......
de kloptest laat een redelijk hoge resonantie horen,dus dat is wel goed.
de topkast klinkt precies tegenover gesteld donker en doods als je er op klopt,die is echt heel fraai geworden!
ik heb nog wat twijfel of ik nog wat extra bracing aan moet brengen in de laagkast.......
de kloptest laat een redelijk hoge resonantie horen,dus dat is wel goed.
de topkast klinkt precies tegenover gesteld donker en doods als je er op klopt,die is echt heel fraai geworden!
Re: project: termino
moet jij niet werken?Arno schreef:Dat ziet er gelijk lekker uit zeg.
ja,het ging prima!
ondanks de hoek in de kast had het weinig zin om de bovenhoek er in te schuren,het ging prima met alleen frezen
Re: project: termino
zeker,de machine is van ferm en kost iets van 60 euro
uiteraard is een echt lamello beter,maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
uiteraard is een echt lamello beter,maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

