€1200 per stuk, dat is toch zeker een geintjepappaleo schreef:Ik pak direct de cirkelzaag![]()
Oh, wacht. Er zit een Focal 5" in van 80 euro ipv twee 10" AT van 1200 p stuk. Zou dat nog uitmaken?
ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Moderator: Beheerdersteam
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Het is toch maar 10 inch? 
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
1200 euro per stuk klopt niet inderdaad, de AT 10C77 zijn ongeveer 600 euro per stuk, blijft een hele hoop geld, maar ze zijn ook machtig zwaar gebouwd. Maar dus geen 'zacht prijsje' ...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Klopt, ze konden door de hoge statieven dichter op/bij de orgelpijpen opnemen, met de negatieve effecten daar van.ds23man schreef:
Denk dat dat niet door de hoogte van het statief bepaald wordt maar eerder door de opname afstand.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
JBL 2235 10Kg schoon aan de haak!Walt schreef:1200 euro per stuk klopt niet inderdaad, de AT 10C77 zijn ongeveer 600 euro per stuk, blijft een hele hoop geld, maar ze zijn ook machtig zwaar gebouwd. Maar dus geen 'zacht prijsje' ...![]()
Groetjes Walter
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
En dat waarschijnlijk voor minder dan €600.ds23man schreef:JBL 2235 10Kg schoon aan de haak!Walt schreef:1200 euro per stuk klopt niet inderdaad, de AT 10C77 zijn ongeveer 600 euro per stuk, blijft een hele hoop geld, maar ze zijn ook machtig zwaar gebouwd. Maar dus geen 'zacht prijsje' ...![]()
Groetjes Walter
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Wat zijn zwaarwichtig aan het doen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Vandaag Aat zijn orgelcd binnengekregen, conclusie: 10" is kansloos...........

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Ach, alles is toch relatief. Een 17cm Focal woofertje heeft bijvoorbeeld nog niet eens het konus oppervlak van een halve 10" woofer. Toch kom je daarmee in een normale woonkamer al een heel eind.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Denk al, waar blijft ie nou!Walt schreef:Ach, alles is toch relatief. Een 17cm Focal woofertje heeft bijvoorbeeld nog niet eens het konus oppervlak van een halve 10" woofer. Toch kom je daarmee in een normale woonkamer al een heel eind.
Groetjes Walter
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Mijn reactie was eerst een stuk uitgebreider, met het geniale advies om voor een orgel een 21" in te zetten, maar toen dacht ik, nee, laat maar, dat is meer iets voor de echte pro's...

EDIT: ik zag toevallig net op MP dat ene P_leo heeft geboden op een stel 15" JBL's...
EDIT: ik zag toevallig net op MP dat ene P_leo heeft geboden op een stel 15" JBL's...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
En waarom zoek jij eigenlijk op MP naar 15" JBL's?Walt schreef:
EDIT: ik zag toevallig net op MP dat ene P_leo heeft geboden op een stel 15" JBL's...
Ontkenningsfase..........
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Zat even te zoeken naar de fuzz van die dingen, Xmax is 8,5mm en Xmech 22mm maar de eerste is one way, de andere peak-peak.ds23man schreef:http://www.lansingheritage.org/images/j ... /page2.jpgWalt schreef:Zo gaan we (weer) in een rondje! Zeker, grotere konus kan geen kwaad, maar kost wel je wel een grotere kast. Wat ik nou graag wil weten is of je de B&G ook met een moderne 10" of 12" kan combineren, die klinken doorgaans gewoon goed tot iets van 12mm piek-piek.
Groetjes Walter
Xmax =8,5mm, maximale uitslag zonder beschadiging is 22mm.
Maar in bijna alle simulatiesoftware is deze driver opgenomen, dus ga eens lekker simuleren.
Dus Xmech 11 mm one way, dan is er na de 8,5mm Xmax weinig marge meer.
Niet dat het nu mindere klinkt hoor, je wilt 15" voor headroom. Echt sublaag uit een PA driver is sowieso al bijzonder.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
En dit is geen PA driver, ontworpen voor studiomonitoren en Hifispeakers.........wouter schreef:Zat even te zoeken naar de fuzz van die dingen, Xmax is 8,5mm en Xmech 22mm maar de eerste is one way, de andere peak-peak.ds23man schreef:http://www.lansingheritage.org/images/j ... /page2.jpgWalt schreef:Zo gaan we (weer) in een rondje! Zeker, grotere konus kan geen kwaad, maar kost wel je wel een grotere kast. Wat ik nou graag wil weten is of je de B&G ook met een moderne 10" of 12" kan combineren, die klinken doorgaans gewoon goed tot iets van 12mm piek-piek.
Groetjes Walter
Xmax =8,5mm, maximale uitslag zonder beschadiging is 22mm.
Maar in bijna alle simulatiesoftware is deze driver opgenomen, dus ga eens lekker simuleren.
Dus Xmech 11 mm one way, dan is er na de 8,5mm Xmax weinig marge meer.
Niet dat het nu mindere klinkt hoor, je wilt 15" voor headroom. Echt sublaag uit een PA driver is sowieso al bijzonder.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
ah, dat verklaart misschien iets. Minder concessies aan geluidskwaliteit lijkt me.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Nagenoeg elke (sub) woofer die in een gesloten kast komt zal je moeten corrigeren om linear op 20hz te komen.wouter schreef:
Niet dat het nu mindere klinkt hoor, je wilt 15" voor headroom. Echt sublaag uit een PA driver is sowieso al bijzonder.
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Worden die JBL's 15" eigenlijk nu nog nieuw geproduceerd ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Bij mij gewoon in een BR.bas focal m180 schreef:Nagenoeg elke (sub) woofer die in een gesloten kast komt zal je moeten corrigeren om linear op 20hz te komen.wouter schreef:
Niet dat het nu mindere klinkt hoor, je wilt 15" voor headroom. Echt sublaag uit een PA driver is sowieso al bijzonder.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
De 2235 wordt tot groot verdriet van een heleboel mensen niet meer gemaakt. De recones zijn wel leverbaar, dus zoeken naar een geschikt frame en een verse recone erin!ray5150 schreef:Worden die JBL's 15" eigenlijk nu nog nieuw geproduceerd ?
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
En als iemand om is en voor JBL gaat dan is DS23 niet te beroerd om te reconen .ds23man schreef:De 2235 wordt tot groot verdriet van een heleboel mensen niet meer gemaakt. De recones zijn wel leverbaar, dus zoeken naar een geschikt frame en een verse recone erin!ray5150 schreef:Worden die JBL's 15" eigenlijk nu nog nieuw geproduceerd ?
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Ja, maar wel een beetje netter doen dan met die rolrand...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Dan ben ik wel afhankelijk van wat met de recone wordt meegeleverd.Walt schreef:Ja, maar wel een beetje netter doen dan met die rolrand...
![]()
Groetjes Walter
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Wat vindt je van de D130 mid/laag unit .
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
18 Inch, da's bijna een halve meter !

Leuk, voor in de schuur...
Leuk, voor in de schuur...
