€1200 per stuk, dat is toch zeker een geintjepappaleo schreef:Ik pak direct de cirkelzaag![]()
Oh, wacht. Er zit een Focal 5" in van 80 euro ipv twee 10" AT van 1200 p stuk. Zou dat nog uitmaken?
ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Moderator: Beheerdersteam
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Het is toch maar 10 inch? 
1200 euro per stuk klopt niet inderdaad, de AT 10C77 zijn ongeveer 600 euro per stuk, blijft een hele hoop geld, maar ze zijn ook machtig zwaar gebouwd. Maar dus geen 'zacht prijsje' ...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Klopt, ze konden door de hoge statieven dichter op/bij de orgelpijpen opnemen, met de negatieve effecten daar van.ds23man schreef:
Denk dat dat niet door de hoogte van het statief bepaald wordt maar eerder door de opname afstand.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
JBL 2235 10Kg schoon aan de haak!Walt schreef:1200 euro per stuk klopt niet inderdaad, de AT 10C77 zijn ongeveer 600 euro per stuk, blijft een hele hoop geld, maar ze zijn ook machtig zwaar gebouwd. Maar dus geen 'zacht prijsje' ...![]()
Groetjes Walter
En dat waarschijnlijk voor minder dan €600.ds23man schreef:JBL 2235 10Kg schoon aan de haak!Walt schreef:1200 euro per stuk klopt niet inderdaad, de AT 10C77 zijn ongeveer 600 euro per stuk, blijft een hele hoop geld, maar ze zijn ook machtig zwaar gebouwd. Maar dus geen 'zacht prijsje' ...![]()
Groetjes Walter
Wat zijn zwaarwichtig aan het doen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Vandaag Aat zijn orgelcd binnengekregen, conclusie: 10" is kansloos...........

Ach, alles is toch relatief. Een 17cm Focal woofertje heeft bijvoorbeeld nog niet eens het konus oppervlak van een halve 10" woofer. Toch kom je daarmee in een normale woonkamer al een heel eind.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Denk al, waar blijft ie nou!Walt schreef:Ach, alles is toch relatief. Een 17cm Focal woofertje heeft bijvoorbeeld nog niet eens het konus oppervlak van een halve 10" woofer. Toch kom je daarmee in een normale woonkamer al een heel eind.
Groetjes Walter
Mijn reactie was eerst een stuk uitgebreider, met het geniale advies om voor een orgel een 21" in te zetten, maar toen dacht ik, nee, laat maar, dat is meer iets voor de echte pro's...

EDIT: ik zag toevallig net op MP dat ene P_leo heeft geboden op een stel 15" JBL's...
EDIT: ik zag toevallig net op MP dat ene P_leo heeft geboden op een stel 15" JBL's...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En waarom zoek jij eigenlijk op MP naar 15" JBL's?Walt schreef:
Ontkenningsfase..........
-
wouter
- Ook commercieel actief
Zat even te zoeken naar de fuzz van die dingen, Xmax is 8,5mm en Xmech 22mm maar de eerste is one way, de andere peak-peak.ds23man schreef:http://www.lansingheritage.org/images/j ... /page2.jpgWalt schreef:Zo gaan we (weer) in een rondje! Zeker, grotere konus kan geen kwaad, maar kost wel je wel een grotere kast. Wat ik nou graag wil weten is of je de B&G ook met een moderne 10" of 12" kan combineren, die klinken doorgaans gewoon goed tot iets van 12mm piek-piek.
Groetjes Walter
Xmax =8,5mm, maximale uitslag zonder beschadiging is 22mm.
Maar in bijna alle simulatiesoftware is deze driver opgenomen, dus ga eens lekker simuleren.
Dus Xmech 11 mm one way, dan is er na de 8,5mm Xmax weinig marge meer.
Niet dat het nu mindere klinkt hoor, je wilt 15" voor headroom. Echt sublaag uit een PA driver is sowieso al bijzonder.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En dit is geen PA driver, ontworpen voor studiomonitoren en Hifispeakers.........wouter schreef:Zat even te zoeken naar de fuzz van die dingen, Xmax is 8,5mm en Xmech 22mm maar de eerste is one way, de andere peak-peak.ds23man schreef:http://www.lansingheritage.org/images/j ... /page2.jpgWalt schreef:Zo gaan we (weer) in een rondje! Zeker, grotere konus kan geen kwaad, maar kost wel je wel een grotere kast. Wat ik nou graag wil weten is of je de B&G ook met een moderne 10" of 12" kan combineren, die klinken doorgaans gewoon goed tot iets van 12mm piek-piek.
Groetjes Walter
Xmax =8,5mm, maximale uitslag zonder beschadiging is 22mm.
Maar in bijna alle simulatiesoftware is deze driver opgenomen, dus ga eens lekker simuleren.
Dus Xmech 11 mm one way, dan is er na de 8,5mm Xmax weinig marge meer.
Niet dat het nu mindere klinkt hoor, je wilt 15" voor headroom. Echt sublaag uit een PA driver is sowieso al bijzonder.
-
wouter
- Ook commercieel actief
ah, dat verklaart misschien iets. Minder concessies aan geluidskwaliteit lijkt me.
- bas focal m180
- Contacteer:
Nagenoeg elke (sub) woofer die in een gesloten kast komt zal je moeten corrigeren om linear op 20hz te komen.wouter schreef:
Worden die JBL's 15" eigenlijk nu nog nieuw geproduceerd ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Bij mij gewoon in een BR.bas focal m180 schreef:Nagenoeg elke (sub) woofer die in een gesloten kast komt zal je moeten corrigeren om linear op 20hz te komen.wouter schreef:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
De 2235 wordt tot groot verdriet van een heleboel mensen niet meer gemaakt. De recones zijn wel leverbaar, dus zoeken naar een geschikt frame en een verse recone erin!ray5150 schreef:Worden die JBL's 15" eigenlijk nu nog nieuw geproduceerd ?
- bas focal m180
- Contacteer:
En als iemand om is en voor JBL gaat dan is DS23 niet te beroerd om te reconen .ds23man schreef:De 2235 wordt tot groot verdriet van een heleboel mensen niet meer gemaakt. De recones zijn wel leverbaar, dus zoeken naar een geschikt frame en een verse recone erin!ray5150 schreef:Worden die JBL's 15" eigenlijk nu nog nieuw geproduceerd ?
Ja, maar wel een beetje netter doen dan met die rolrand...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dan ben ik wel afhankelijk van wat met de recone wordt meegeleverd.Walt schreef:Ja, maar wel een beetje netter doen dan met die rolrand...
![]()
Groetjes Walter
- bas focal m180
- Contacteer:
Wat vindt je van de D130 mid/laag unit .
18 Inch, da's bijna een halve meter !

Leuk, voor in de schuur...
Leuk, voor in de schuur...