Voodooless - LTP - dipool, 3-weg vloerstaanders SLS,HDS,NEO
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Dat bedoelt die John K volgens mij ook:
Hybrid Design Philosophy: Passive crossovers with active equalization
http://www.musicanddesign.com/HybridDesign.html
Hybrid Design Philosophy: Passive crossovers with active equalization
http://www.musicanddesign.com/HybridDesign.html
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Zo, ik heb iets kunnen fabrieken met een enkele HDS180:


't laag bestaat effectief uit een 1e orde filter met een twee de 2e orde filter om op de mids aan te sluiten. de 18 Ohm weerstand parallel aan de eerste spoel heb ik erin gezet om het netjes vlak te krijgen. Doe je dat niet, dan krijgt het laag een flinke bult, die dus volgens jeroen in de praktijk er niet zou moeten zijn. Maak ik de spoel kleiner, dan krijg ik meer rendement en minder diepgang. Meer rendement heb ik niet nodig, en diepgang is nooit weg natuurlijk
Van de HDS heb ik geen geweldige data, dus ik vermoed dat hier nog het een en ander anders zal moeten. Het laag gaat 1e orde weg met de 50 uF cap, dat lijkt dan netjes akoestisch aan te sluiten op de afval van de subs. De tweeter (Ik ga toch de NEO3 gebruiken komt er ergens net na de 1500 Hz in. de woofer valt hier 2e orde weg, de tweeter 3e orde. Ik heb het filter van de Neo gejat van Jeroen D. en een beetje aangepast
Werkt prima zo. Accoustisch lijken de filters zo netjes op elkaar aan te sluiten
Polen we de HDS om, dan zien we dat ook netjes weer terug.
Die vreemde bult in de response van de HDS heb ik er niet uitgehaald. Ik wacht eerst de echte metingen af.
Dit geeft in ieder geval aan dat er potentie is om hier iets heel moois van te maken, en daar ben ik eigenlijk heel erg blij mee. Ik moet dan wel een HDS wegdoen, maar op zich is dat niet zo'n ramp.


't laag bestaat effectief uit een 1e orde filter met een twee de 2e orde filter om op de mids aan te sluiten. de 18 Ohm weerstand parallel aan de eerste spoel heb ik erin gezet om het netjes vlak te krijgen. Doe je dat niet, dan krijgt het laag een flinke bult, die dus volgens jeroen in de praktijk er niet zou moeten zijn. Maak ik de spoel kleiner, dan krijg ik meer rendement en minder diepgang. Meer rendement heb ik niet nodig, en diepgang is nooit weg natuurlijk
Van de HDS heb ik geen geweldige data, dus ik vermoed dat hier nog het een en ander anders zal moeten. Het laag gaat 1e orde weg met de 50 uF cap, dat lijkt dan netjes akoestisch aan te sluiten op de afval van de subs. De tweeter (Ik ga toch de NEO3 gebruiken komt er ergens net na de 1500 Hz in. de woofer valt hier 2e orde weg, de tweeter 3e orde. Ik heb het filter van de Neo gejat van Jeroen D. en een beetje aangepast
Die vreemde bult in de response van de HDS heb ik er niet uitgehaald. Ik wacht eerst de echte metingen af.
Dit geeft in ieder geval aan dat er potentie is om hier iets heel moois van te maken, en daar ben ik eigenlijk heel erg blij mee. Ik moet dan wel een HDS wegdoen, maar op zich is dat niet zo'n ramp.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ziet er allemaal niet gek uit, potentie genoeg. Lijkt mij trouwens stug dat je zoveel rendement uit je woofers haalt hoor, maar daar komen we nu toch niet uit denk ik. Gewoon wachten tot je drivers binnen zijn, verre veldmetingen doen en combineren met dichtbij metingen. Dan weet je waar je aan toe bent.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Precies, en dat was ook het doel van het onderzoek, gewoon kijken of het wel mogelijk is.jeroen_d schreef:Ziet er allemaal niet gek uit, potentie genoeg.
Zeker komen we daar niet uit. Feit alleen al dat de HDS nu opeens 90 dB speelt klopt al niet.Lijkt mij trouwens stug dat je zoveel rendement uit je woofers haalt hoor, maar daar komen we nu toch niet uit denk ik.
Daar ga ik nog op terugkomen als het zover isverre veldmetingen doen en combineren met dichtbij metingen. Dan weet je waar je aan toe bent.
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Zo, het gaat langzaam weer verder 
Ik heb zojuist een plaat 22 mm MDF gehaald om een testbaffle te maken. 't is simpel maar voldoet om mee te testen. Ik ga morgen ook even bij speakerland vragen of ze nog twee SLS400's hebben liggen, dan haal ik die morgenavond op. Ik hoop dat mijn vriendin morgen de neo's kan ophalen op het postkantoor. Ik ga ook nog een dikke spoelmeenemen om mee te kunnen experimenteren. Een zien wat dat gaat worden...
'll keep you posted.
Ik heb zojuist een plaat 22 mm MDF gehaald om een testbaffle te maken. 't is simpel maar voldoet om mee te testen. Ik ga morgen ook even bij speakerland vragen of ze nog twee SLS400's hebben liggen, dan haal ik die morgenavond op. Ik hoop dat mijn vriendin morgen de neo's kan ophalen op het postkantoor. Ik ga ook nog een dikke spoelmeenemen om mee te kunnen experimenteren. Een zien wat dat gaat worden...
'll keep you posted.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
