Naast de pallet met de zaagtafel.ray5150 schreef:Je hebt de transformatoren uitgepakt.
Die stonden zeker al een jaartje in de stelling ?
Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Lach er maar om, niet iedereen heeft zo'n luizebaan als jij!ds23man schreef:Naast de pallet met de zaagtafel.ray5150 schreef:Je hebt de transformatoren uitgepakt.
Die stonden zeker al een jaartje in de stelling ?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ik zat me zo te bedenken dat ik ruim voldoende onderdelen heb om twee complete versterkers te bouwen. Als ik nu eens met de Van der Veen trafo’s een prijsbewuste versterker bouw, low-budget zeg maar, en met de op maat gemaakte trafo’s een cost-no-object versterker? Is daar interesse voor?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Gewoon doen. Krijgen ze gebalanceerde ingangen?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Dat was wel de bedoeling inderdaad, maar dit schakelbaar maken is uiteraard ook een optie, dus voor inschakelen kiezen voor SE of gebalanceerd.Leeuwarden schreef:Gewoon doen. Krijgen ze gebalanceerde ingangen?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Misschien ook een goed idee om het geheel, eventueel deels, op een pcb te maken. Net als Audio Research maar dan beter...
En veel poweris ook fijn! Of zijn we dat stadium in de discussie al voorbij?
En veel poweris ook fijn! Of zijn we dat stadium in de discussie al voorbij?
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Dit is wel een mooi voorbeeld:
https://www.hifi.nl/artikel/27420/Copla ... arken.html
Voor 'maar' €7000 en met verbeterde KT88 KT150-buizen, die maar liefst 4000 uur mee gaan, dus bijna drie jaar als je 'm 4 uur/dag gebruikt!
Voor 'maar' €7000 en met verbeterde KT88 KT150-buizen, die maar liefst 4000 uur mee gaan, dus bijna drie jaar als je 'm 4 uur/dag gebruikt!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
@mtb,
Ik wilde hetzelfde chassis en trafo-kappen gebruiken die ik al heb liggen en die gewoon regulier verkrijgbaar zijn, daarmee is dit gelijk voor beide versterkers, maakt de bedrading e.d. ook grotendeels identiek en geeft mij uiteindelijk de mogelijkheid om beide versterkers te vergelijken.
Ik wilde hetzelfde chassis en trafo-kappen gebruiken die ik al heb liggen en die gewoon regulier verkrijgbaar zijn, daarmee is dit gelijk voor beide versterkers, maakt de bedrading e.d. ook grotendeels identiek en geeft mij uiteindelijk de mogelijkheid om beide versterkers te vergelijken.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Hoe grappig, die draadjes van de uitgangstrafo naar de chassisdelen, wat zal 't zijn, 0.75 mm² ? echt niet veel groter...mtb schreef:Dit is wel een mooi voorbeeld:
Copland CTA408.PNG
https://www.hifi.nl/artikel/27420/Copla ... arken.html
Voor 'maar' €7000 en met verbeterde KT88 KT150-buizen, die maar liefst 4000 uur mee gaan, dus bijna drie jaar als je 'm 4 uur/dag gebruikt!
Buitenboord word er dan minimaal 2.5 mm² aangehangen.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Maarre, je had toch ook deze al aangeschaft ?SSassen schreef:Ik wilde hetzelfde chassis en trafo-kappen gebruiken die ik al heb liggen en die gewoon regulier verkrijgbaar zijn, daarmee is dit gelijk voor beide versterkers, maakt de bedrading e.d. ook grotendeels identiek en geeft mij uiteindelijk de mogelijkheid om beide versterkers te vergelijken.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 34&t=27039
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Klopt! Daarmee heb ik een prima uitgangspunt om een aantal zaken in de praktijk te testen en om de weggezakte praktijkkennis voor wat betreft buizen weer wat op te vijzelen. Inmiddels is daar al het nodige aan aangepast.ray5150 schreef:Maarre, je had toch ook deze al aangeschaft ?SSassen schreef:Ik wilde hetzelfde chassis en trafo-kappen gebruiken die ik al heb liggen en die gewoon regulier verkrijgbaar zijn, daarmee is dit gelijk voor beide versterkers, maakt de bedrading e.d. ook grotendeels identiek en geeft mij uiteindelijk de mogelijkheid om beide versterkers te vergelijken.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 34&t=27039
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Laat Piet 't maar niet merkenSSassen schreef:Klopt! Daarmee heb ik een prima uitgangspunt om een aantal zaken in de praktijk te testen en om de weggezakte praktijkkennis voor wat betreft buizen weer wat op te vijzelen. Inmiddels is daar al het nodige aan aangepast.ray5150 schreef:Maarre, je had toch ook deze al aangeschaft ?
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 34&t=27039
Anne
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Oh, die is daar al van op de hoogte 
Ah!buis schreef:Laat Piet 't maar niet merkenSSassen schreef:Klopt! Daarmee heb ik een prima uitgangspunt om een aantal zaken in de praktijk te testen en om de weggezakte praktijkkennis voor wat betreft buizen weer wat op te vijzelen. Inmiddels is daar al het nodige aan aangepast.ray5150 schreef:Maarre, je had toch ook deze al aangeschaft ?
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 34&t=27039![]()
Anne
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Zin in mannen, lekker knutselen met buizen! Volgende week ga ik los met als drijfveer m’n motto voor 2019 ‘bouwen, bouwen en nog meer bouwen’, ben nu nog even aan het strandjutten op Ameland, volgende week dinsdag gaan we beginnen ... 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
We hebben begrepen dat er van je verwacht wordt dat je het strand weer netjes achterlaat voordat je vertrekt... Die zakjes met wit poeder niet aanraken trouwens, daar komt iemand anders voor langs...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Het is prachtig om te zien hoe het hier een drukte van belang is, eenieder met een 4x4 en liefst nog een aanhanger komt afgeladen vol de strandopgang weer op.
Er liggen hier duizenden slippers, werkschoenen, onderdelen voor LCD monitoren/TVs (nee Ray, ik neem d’r niet een paar voor je mee, sorry), Ikea stoeltjes, allerhande plastic interieur onderdelen voor auto’s en massa’s verpakkingsmateriaal.
Lokale aannemers, loonbedrijven e.d. zijn met groot materieel het strand aan het schoonmaken en de rommel aan het opruimen. Een ding is zeker, ze weten van aanpakken hier op Ameland
Er liggen hier duizenden slippers, werkschoenen, onderdelen voor LCD monitoren/TVs (nee Ray, ik neem d’r niet een paar voor je mee, sorry), Ikea stoeltjes, allerhande plastic interieur onderdelen voor auto’s en massa’s verpakkingsmateriaal.
Lokale aannemers, loonbedrijven e.d. zijn met groot materieel het strand aan het schoonmaken en de rommel aan het opruimen. Een ding is zeker, ze weten van aanpakken hier op Ameland
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
De inhoud van 270 containers is wel iets teveel van het goede. Niet heel goed voor een kwetsbaar natuurgebied...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Zondermeer, ongetwijfeld ligt een groot deel op de bodem van de Noordzee of drijft nog rond, en het is nu niet echt weer om drijvende containers op sleeptouw te nemen, het waait hier namelijk nog steeds pittig!Leeuwarden schreef:De inhoud van 270 containers is wel iets teveel van het goede. Niet heel goed voor een kwetsbaar natuurgebied...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Wat ik begreep hebben ze 30-35 gevonden zijn. De instanties zijn nog aan het navelstaren terwijl de vissers de een na de andere bergen....
Volgens mij zijn ze een draaiboek vergeten in het rampenplan.
Volgens mij zijn ze een draaiboek vergeten in het rampenplan.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Zo, ook maar even de handen uit de mouwen gestoken, de bijzonder charmante, maar nu enigzins verkleumde, vriendin vond dit wel hippe slippers. Maar hoe goed we ook zochten we vonden alleen linker slippers, de rechter zaten in een andere container?
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ach, er zijn vermoedelijk wel mensen met twee linkervoeten, er zijn er per slot ook zat met twee linkerhanden
Anne
Anne
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Vraag uitgezet bij familie en vrienden, die waren razend enthousiast, maar iets minder toen ik vroeg of iemand ook twee linkervoeten heeftAh!buis schreef:Ach, er zijn vermoedelijk wel mensen met twee linkervoeten, er zijn er per slot ook zat met twee linkerhanden![]()
Anne
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Die zie je toch elk weekend met de voetbalSSassen schreef:Vraag uitgezet bij familie en vrienden, die waren razend enthousiast, maar iets minder toen ik vroeg of iemand ook twee linkervoeten heeftAh!buis schreef:Ach, er zijn vermoedelijk wel mensen met twee linkervoeten, er zijn er per slot ook zat met twee linkerhanden![]()
Anne...
