projekt egalisatiemortel
Moderator: Beheerdersteam
Re: projekt egalisatiemortel
Bedankt voor de tips. De eerste kast is perfect gelukt, en die heb ik met exact dezelfde mengverhouding aangemaakt (met weegschaal en maatbeker).
Bij de tweede keer kon je duidelijk zien dat de mortel in de emmer al ging ontmengen. Er was iets met dat spul wat niet klopte.
@ Jeep, het is zelfnivellerende egalisatiemortel, en geen gewoon beton. Qua verwerking is het dus niet hetzelfde.
Bij de tweede keer kon je duidelijk zien dat de mortel in de emmer al ging ontmengen. Er was iets met dat spul wat niet klopte.
@ Jeep, het is zelfnivellerende egalisatiemortel, en geen gewoon beton. Qua verwerking is het dus niet hetzelfde.
Re: projekt egalisatiemortel
Het is vandaag ideaal weer om te gieten/storten, hoge luchtvochtigheid en niet te warm.

Re: projekt egalisatiemortel
Arno heeft geen tijd om te posten, hij is aan het gieten...hannesie schreef:Het is vandaag ideaal weer om te gieten/storten, hoge luchtvochtigheid en niet te warm.![]()
![]()
Re: projekt egalisatiemortel
Nee, helaas niet.blueznl schreef:Arno heeft geen tijd om te posten, hij is aan het gieten...hannesie schreef:Het is vandaag ideaal weer om te gieten/storten, hoge luchtvochtigheid en niet te warm.![]()
![]()
Maar... ik was wel bij Hornbach vandaag, en ik heb een nieuwe zak vloeregaliseer gekocht. Morgen ga ik weer gieten
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: projekt egalisatiemortel
Oh, Arno post genoeg hoor, hij is alleen zo bezorgd over mijn projectje dat hij gewoon helemaal vergeet hier te posten
.
Re: projekt egalisatiemortel
Ach, in dit topic zijn ook al de nodige onheilsprofeten op bezoek geweest...tigradekat schreef:Oh, Arno post genoeg hoor, hij is alleen zo bezorgd over mijn projectje dat hij gewoon helemaal vergeet hier te posten.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: projekt egalisatiemortel
Daarom bekroop mij ook een heerlijk gevoel van ironie toen ik je eerste reactie zag
. Neemt niet weg dat ik een stuk riskanter bezig ben dan jij.
Re: projekt egalisatiemortel
Zojuist de derde gegoten. Als dat maar goed gaat
Mocht iemand ook zoiets van plan zijn, koop dan niet dat spul van Hornbach. Elke zak een nieuwe ervaring
Deze keer ging het mixen heel goed. Geen klontjes, precies de goeie dikte om te gieten, weer netjes afgemeten met keukenweegschaal en maatbeker. Nu echter, begint dat spul al binnen een kwartier uit te harden
Goed het zit erin, dus op hoop van zegen.
Mocht iemand ook zoiets van plan zijn, koop dan niet dat spul van Hornbach. Elke zak een nieuwe ervaring
Goed het zit erin, dus op hoop van zegen.
Re: projekt egalisatiemortel
Het had er in ieder geval wel op mogen staanPjotr schreef:Stond er niet "Extra snel" op de zak?
Ik hoop dat het niet gaat scheuren, want het wordt knap warm.
Re: projekt egalisatiemortel
Duimen dan maar. Maar zonder gekheid, er zijn wel mortelmengsels die in 20 minuten hard zijn maar die zijn dan bedoeld om snel gaten in vloeren te dichten (leiding doorvoeren en zo) en om machines in de vloer vast te zetten. Bij bouwmarkten wordt dat verkocht onder de naam "Snelcement". Misschien het verkeerde in het verkeerde zakje terecht gekomen?
Normaal moet vloeregaliseermortel wel een uurtje verwerkbaar blijven.
Normaal moet vloeregaliseermortel wel een uurtje verwerkbaar blijven.
Re: projekt egalisatiemortel
Gelukkig zijn meubelmakers niet zo saaiJBHC schreef:Iets met een schoenmaker en een leest........
Re: projekt egalisatiemortel
Oké, een ongeduldigheidsrecord, ik heb hem al uit de mal gehaald. En hij is gelukt
Door de versnelde uitharding ziet hij er iets anders uit, maar dat hindert niet; 'Handmade product. No two loudspeakers look the same'
Kan de camera ff niet vinden.
Door de versnelde uitharding ziet hij er iets anders uit, maar dat hindert niet; 'Handmade product. No two loudspeakers look the same'
Kan de camera ff niet vinden.
Re: projekt egalisatiemortel
Wel zo handig om te onthouden welke de linkse en welke de rechtse is.Arno schreef:Oké, een ongeduldigheidsrecord, ik heb hem al uit de mal gehaald. En hij is gelukt![]()
Door de versnelde uitharding ziet hij er iets anders uit, maar dat hindert niet; 'Handmade product. No two loudspeakers look the same'![]()
Kan de camera ff niet vinden.
Re: projekt egalisatiemortel
Laat mijn schoenmaker het maar niet horen !!!!!!!!Arno schreef:Gelukkig zijn meubelmakers niet zo saaiJBHC schreef:Iets met een schoenmaker en een leest........
In ieder geval weer een "blok" minder aan je been, zoals het spreekwoord zegt.
Prima werk dus.
Re: projekt egalisatiemortel
Wil je ook zo'n paar schoenen dan...rho schreef:Wel zo handig om te onthouden welke de linkse en welke de rechtse is.![]()
Re: projekt egalisatiemortel
Ik ken nog wel een verre oom die schoenen van mortel maakt, maar voor wat hoort wat capice?
Re: projekt egalisatiemortel
Het is mij echt een raadsel hoe we inmiddels al op pagina 23 zitten 
Re: projekt egalisatiemortel
Arno schreef:Het is mij echt een raadsel hoe we inmiddels al op pagina 23 zitten
niet lullen,gewoon foto`s!
Re: projekt egalisatiemortel
Pagina 24 gaat ook nog wel lukken
De vraag is na hoeveel pagina's dit project compleet afgerond is
De vraag is na hoeveel pagina's dit project compleet afgerond is
