de waarden trafo en smoorspoel zijn volgens specificatie
Aangenomen belasting is 220 mA= 2,1K bij 470Volt
De rest nog meer Dikke duim
ik kan geen ESR vinden van de Elco,s
Mijn 10 Euro LCR metertje komt met 15 Ohm voor de dag
Of dat betrouwbaar is
Moderator: Beheerdersteam
Wat had je gedacht,als de uitgang belast is met 2k2 bij een spanning van 440V krijg je al 500mABert61 schreef:Goeiemorgen Anne
Als ik dat in duncan PSU designer simuleer zie ik veel getallen welke ik maar aan moet nemen
En dan nog weet ik niet wat ik zie.
een van die dingen is dat er ongeveer 600 Ma loopt in die smoorspoel
En dat zou niet mogen toch Of moet ik van andere waarden uitgaan.
Al die waardes hebben niks met de stroom door de smoorspoel te maken, wel met het spanningsverlies binnen de voeding.kan je uit rekenen wat voor DC stroom er loopt door die smoorspoel ?
Trafo Primair is 7 Ohm Secundair Hoog Spanning 31 Ohm
Smoorspoel 66 Ohm 10H Elco 500uF
Als ik alles in serie optel is dat 104 Ohm
welke stroom gaat er nu lopen naar die twee KT88 ? welke hoeveelheid naar de C van 500uF
'tJa, hoe meet je een serieweerstand van een condensator ...Bert61 schreef:maar wat ik me wel afvraag is wat de ESR is van die Elco.
En kan je dat meten![]()
Dan bedoel ik niet met een lcr meter maar met DC stroom spanning en tijd meting
Dat is het lastige met kleine weerstanden, er moet flink wat stroom door om te voorkomen dat de spanning erover "verzuipt" in de rest van de meting.Bert61 schreef:OK Anne doe de test nog eens over , het ging me nu nietover de exacte cijfertjes , ik had het zomaar snel in elkaar geprutst., en was vooral nieuws gierig of deze methode werkte
Zal wel lastiger worden met een hogere frequentie
Wordt vervolgd.
Bedankt Anne
Peterdemocles schreef:Bert,wil je de simulatie in D Amp.
Wat is je schema,en je voeding en wat trekken de buizen aan mA.
Simuleren is dan geen probleem meer.
Maak ik zo,maar wel met gegevens uiteraard
Leg je dan wel uit hoe het werkt.
democles schreef:Nog een poging dan met andere waarde voor de smoorspoel.
Met de eerste elco op 20uF kom je te hoog uit!!![]()
Zal eerst alles op een plank zetten zoals je daar getest hebtdemocles schreef:Met 8uF gaat het nog steeds goed
De laatste is een probeersel met de KT,s op 100mA.
Moet alleen een paar weken geduld hebbendemocles schreef:Ja,geen half werk![]()
Ben benieuwd naar de test...............
Kun je toch zo uit de lijst met spanningen/stromen aflezen ?Bert61 schreef:Kan je aangeven wat het spanning verschil is op C2 met C1 20 uF of 8 uFdemocles schreef:Ja,geen half werk![]()
Ben benieuwd naar de test...............
En wat betekent dat voor de instelling en RAA
De UGT is 5K
Denk dat Anne daar iets over geschreven heeft.
Bij deze...............Peter zou je misschien die test nog eens willen doen met 378 Vo
Bedankt Peter en Annedemocles schreef:Bij deze...............Peter zou je misschien die test nog eens willen doen met 378 Vo
Niet dat ik weetkan je ook in plaats van een constante belasting ook een puls belasting simuleren ?