Squeezebox opvolger maken

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

hsmeets schreef:
Hoe zit het met de ondersteuning van de A20 chip en de I2S en SP/DIF uitgangen van de Cubie en die Phoenix inzake de verschillende OS'en?
Crappy. :oops:
De S/PDIF ziet hij wel bij Aplay en SqueezeLite met Cubian, wat ook voor de A20 word gebruikt.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Zit een paar honderd meter bij Democles vandaan!
:shock:

Naast de deur :rock:

En ik wist het niet :oops:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Te gek voor woorden dat een Dordtenaar jullie dit moet vertellen. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

:oops: :oops: :oops:................ :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ds23man »

Krijg je met die webshop vanuit een woonhuis! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Even serieus,terug naar topic............ :mrgreen:

Net even, versie 1.14 van de PiCoreplayer er in geschoten.

Het configureren via de WEB interface,ging deze keer perfect,geen gedoe meer met Putty om de Wifi werkend te krijgen :rock:

Ik moet zeggen ,nu er een Edimax Wifi dongle in hangt samen met deze software wordt het wel heel makkelijk de boel te installeren en het speelt nu

geweldig,zonder dropouts,tikjes of andere shit,alleen muziek.

Genoeg voor nu,even weer genieten van Patricia Barber ,Mourning Grace :wink:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door rjmulder »

Vanavond ook de HiFiBerry werkend gemaakt, meteen de nieuwste versie van piCorePlayer erop gezet en dit speelt zonder rare bij geluiden die ik wel had met de USB dac.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hsmeets »

hannesie schreef:
hsmeets schreef:
Hoe zit het met de ondersteuning van de A20 chip en de I2S en SP/DIF uitgangen van de Cubie en die Phoenix inzake de verschillende OS'en?
Crappy. :oops:
De S/PDIF ziet hij wel bij Aplay en SqueezeLite met Cubian, wat ook voor de A20 word gebruikt.
Dus gewoon lekker de ontwikkelingen rondom picoreplayer en crazyaudio een beetje blijven volgen....

Iemand volgt nog een beetje het slimdevices forum en de ontwikkelingen rondom Wandboard en dat Community Squeeze gehuppeldepup? Toen ik een tijd geleden keek leek dat een beetje stilgevallen te zijn.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Gisteren het ,,config,, bestand (de setting die je geprogrammeerd hebt,voor o.a. je Wifi en keuze van player) geback-upt via de Web interface,naar een USB stick.
(USB stick in de RPI steken)

Vandaag de kale Picoreplayer 1.14 op een andere kaart gezet.

De USB stick met het ,,newconfig,,file ingeplugt in de RapberryPI, kaartje ingeplugd en de boel opgestart.

Als het goed is moet de kaart je persoonlijke gegevens bij de opstart in de Picore player software installeren.

En het werkt :rock:

Nu hoef je bij nieuwe versies alleen de USB stick in te pluggen tijdens de opstart en klaar is Kees,
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door rjmulder »

Dat is handig :D
Kun je die USB stick er ook gewoon in laten zitten? Is wat handiger als die ingebouwd is.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

rjmulder schreef:
Dat is handig :D
Kun je die USB stick er ook gewoon in laten zitten? Is wat handiger als die ingebouwd is.
Goeie vraag!!! :idea:

Is niet echt nodig,als de config file geplaatst is bij de eerste opstart kun je de USB stick verwijderen,dit verkort ,,waarschijnlijk,, de opstarttijd bij de volgende keer.

Of het iedere keer goed gaat als je hem laat zitten is uitproberen denk ik.................... :mrgreen:

Bij mij niet echt nodig,de USB aansluiting zit buiten de kast,kan ik er evt.ook een externe schijf aan hangen.
Bijlagen
usb.jpg
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Rade »

Ik heb vandaag mijn kaartje met PI MusicBox geformatteerd en heb Volumio geinstalleerd om eens te proberen. Kaartje erin, i2S geactiveerd en direct geluid van de webradio's. Ik vraag me nu alleen af of ik Spotify ook met Volumio aan de praat kan krijgen. Het is me nog niet helemaal duidelijk of dit mogelijk is, en zo ja wat moet ik dan instellen. Of is PiCoreplayer de beste en meest stabiele voor Spotify?
baba86
Berichten: 7
Lid geworden op: di 31 dec 2013, 15:15

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door baba86 »

Rade, ik hou Volumio ook al een tijdje in de gaten maar zover ik weet hebben ze daar Spotify nog niet goed aan de praat. Ben benieuwd of ze dit nog gaan integreren. Hoop het wel want het lijkt me een heel kekke speler :) En werkt Picoreplayer wel met Spotify? Dit wist ik niet. Lijkt me ook zeker het proberen waard.

Hoor graag of het je lukt, ben benieuwd!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Bij de Picoreplayer heb je dus gewoon de interface met de Logitech media server, die ergens geïnstalleerd moet zijn, en met de aanmelding via een plugin van Triode kun je dan gewoon Spotify draaien.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hsmeets »

+1

Van alle mogelijkheden om spotify naar je installatie te sturen heeft de LMS+Triode Plugin nog steeds mijn voorkeur. Voor LMS bestaat ook nette Android/iOS software om LMS te bedienen.
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door fluppie »

hannesie schreef:
Bij de Picoreplayer heb je dus gewoon de interface met de Logitech media server, die ergens geïnstalleerd moet zijn, en met de aanmelding via een plugin van Triode kun je dan gewoon Spotify draaien.
Welke versie van LMS draai jij? Mij lukt het niet om Spotify werkende te krijgen. Ik heb Logitech Media Server Versie: 7.7.3 - 1375965195 @ Mon Aug 12 11:14:33 CUT 2013 draaien op een Windows SBS 2011 virtuele server.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Ik gebruik hier al 7.8, maar dat is zeker niet nodig voor Spotify, het is meer het goed configureren, dat lukt hier dus niet helemaal(heb geen Spotify abo), maar ik heb het wel van anderen doorgekregen dat het prima werkt.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hsmeets »

fluppie schreef:
hannesie schreef:
Bij de Picoreplayer heb je dus gewoon de interface met de Logitech media server, die ergens geïnstalleerd moet zijn, en met de aanmelding via een plugin van Triode kun je dan gewoon Spotify draaien.
Welke versie van LMS draai jij? Mij lukt het niet om Spotify werkende te krijgen. Ik heb Logitech Media Server Versie: 7.7.3 - 1375965195 @ Mon Aug 12 11:14:33 CUT 2013 draaien op een Windows SBS 2011 virtuele server.
Heb je hier al je probleem gepost? : http://forums.slimdevices.com/showthrea ... 29/page532 De maker van de plugin is hier actief.

Voorwaarde #1 is wel dat je een Premium Spotify account hebt.
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Rade »

Met volumio krijg ik spotify niet aan de praat. Ik lees dat je voor picoreplayer LMS software ergens op een server moet draaien. Ook geen optie voor mij.

Intussen draai ik weer met pi music box en heb ik een groot deel van de stabiliteits problemen waarschijnlijk opgelost. Philips sd card class 10 trok lichtelijk krom door de warmte en maakte regelmatig slecht contact. Ook booten ging niet altijd goed, vooral niet kort na elkaar. Heb nu een panaaonic 2 Gb class 4 kaartje en tot nu toe geen problemen. Draai nu met de pre-release van pi music box, versie 0.5. Snelheid van reageren op de commando's verschilt nog wel per keer. Vraag me nog wel af waar dat in kan zitten.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Als je de software ergens op een laptop o.i.d. installeert in je netwerk, zonder dat er een bak met geript materiaal aan hangt, zal dat ook werken.
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Rade »

Ja, maar dan moet wel altijd een laptop o.id. aanstaan om ff een stukkie muziek te luisteren. Daarom vind ik PiMusicBox nog wel een goede oplossing.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door rjmulder »

hannesie schreef:
HiFiDigi.jpg
De digitale output is ook binnen uit Zwitserland.
Hans hoe doet die het?
Ben er nog niet uit ga ik die er wel of niet bij bestellen :? omdat alles nu nog los ligt en er nog een behuizing en voeding gemaakt moeten worden, zo'n digi er later bij in proppen is tenslotte ook niet wat.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

:kwijl: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 8#p1678878, loopt direct als een trein, software erop slingeren met een nieuw kaartje en software, I2S selecteren en ook de draadloze verbinding gaat prima met het geheel.
Je hebt dan de keuze om er een DAC naar eigen keuze aan te hangen.

Maar dat moet dan wel een hele goede zijn. :lol:

Anders is het i.p.v. de S/PDIF van de HiFiBerry, de DAC van HiFiBerry, zeker de prijs/kwaliteits-knaller van 2014. :rofl:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door rjmulder »

Hmm dan hou ik het zoals ik het nu heb scheelt weer een paar euro en goed klinken doet die :)
En als er dan toch nog een super DAC hier binnen de deur komt tja dan gaan we het gewoon ombouwen, dat is het voordeel van zelfbouw ;)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

In Alphen aan de Rijn ga ik die verschillen wel laten horen.
En ook de configuraties laten zien, hoe en wat, als er nog tijd genoeg is die dag tenminste.

Raspberry met HiFiBerry dac, Raspberry met HiFiBerry S/PDIF naar AF DAC.
Raspberry met USB uit naar AF DAC, Cubieboard USB uit naar AF DAC.
miniITX (The Piper) Combi met Vortexbox server en speler.
Ik heb de presentatie grotendeels klaar, nog wat fine tunen. :D
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”