de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- SSassen
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dit dus, het is een meubelstuk, en dient dus kwa styling wel in een gemiddelde huiskamer te passen.richard schreef:Als zelfbouwer zou ik heel tevreden zijn met dit als resultaat. Voor een commercieel product ziet het er aardig uit. Maar als je het vergelijkt met andere commerciële ontwerpen blijft het toch wel wat achter.
Voor de gemiddelde audio hobbyist maakt dat toch geen drol uit?SSassen schreef:Dit dus, het is een meubelstuk, en dient dus kwa styling wel in een gemiddelde huiskamer te passen.richard schreef:Als zelfbouwer zou ik heel tevreden zijn met dit als resultaat. Voor een commercieel product ziet het er aardig uit. Maar als je het vergelijkt met andere commerciële ontwerpen blijft het toch wel wat achter.
Net ff teveel om uit te proberen he?Leeuwarden schreef:Tnx...
- Leeuwarden
Gezien wat de C10 op de site van Lii kost valt het me mee wat er overheen komt. Maar als de speaker hier is moet ik ook nog die ronde kast bouwen. Niet onmogelijk, wel lastig. En stel dat het dan fantastisch klinkt... dan zit je met een 300Watt eindtrap een hoog rendement speaker aan te sturen... dat kan maar uiteindelijk wil ik dan toch naar iets dat er meer bij hoort... buizen oid... en dan wordt het wel duur... Plus dat ik nog een speaker te bouwen heb en Lii voor mij nog onbekend terrein is dat ik nog nooit heb gehoord...Shadow schreef:Net ff teveel om uit te proberen he?Leeuwarden schreef:Tnx...
Er draaien ondertussen wel meer Liionidas OBP met de Crystal-10 in Nederland dus misschien is er wel een dichter bij jou. Die ronde kast van Lii-audio zelf heeft zo ver ik weet niemand in Nederland.
Je zou eventueel ook nog even kunnen wachten tot de Silver-serie te koop komt. Die moet alle andere drivers gaan overtreffen.
Je zou eventueel ook nog even kunnen wachten tot de Silver-serie te koop komt. Die moet alle andere drivers gaan overtreffen.
- Leeuwarden
Kan inderdaad er eens zes tankjes lpg aan spenderen als ik zover ben. En wachten op de nieuwe versie is sowieso een goed idee...
@ Leeuwarden :
Voor de Crystal 10 kun je ook de Crystal Menhir kasten bouwen.
Die hebben de helft van het volume van de Lii kasten en zijn ook al heel wat keren gebouwd.
Tot nu toe tot ieders tevredenheid.
mvgr. Leon.
Die hebben de helft van het volume van de Lii kasten en zijn ook al heel wat keren gebouwd.
Tot nu toe tot ieders tevredenheid.
mvgr. Leon.
- Leeuwarden
Zou eventueel ook een optie zijn. Die ronde kast is wel iets meer uitdaging...
Die hebben wel erg veel weg van de kasten van Hans Kortenbach. Al zijn die van klankhout gemaakt met het idee van resoneren doet het toch; dan maar goed.leonidas schreef:@ Leeuwarden :
- Leeuwarden
De Menhir is een 'rechhoekige' kast, de kast die lijkt op wat Kortenbach maakte is die ronde...richard schreef:Die hebben wel erg veel weg van de kasten van Hans Kortenbach. Al zijn die van klankhout gemaakt met het idee van resoneren doet het toch; dan maar goed.leonidas schreef:@ Leeuwarden :
Voormalig forumlid Hondasnl is ook bezig met Lii units:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php ... 410616#new
Even ter duiding.
Lii audio produceert eigenlijk alleen maar losse drivers.
Als ik dus voor het bedrijf een ontwerp maak , dient dat simpel te zijn.
Repliceerbaar.
Zo'n ronde kast is een leuke uitdaging voor een meubelmaker maar je gaat er niet bepaald meer drivers door verkopen.
Vandaar mijn Crystal Menhir ontwerp , kan door iedere huisvrouw van een jaar of 35/45 ook gebouwd worden.
mvgr. Leon.
Lii audio produceert eigenlijk alleen maar losse drivers.
Als ik dus voor het bedrijf een ontwerp maak , dient dat simpel te zijn.
Repliceerbaar.
Zo'n ronde kast is een leuke uitdaging voor een meubelmaker maar je gaat er niet bepaald meer drivers door verkopen.
Vandaar mijn Crystal Menhir ontwerp , kan door iedere huisvrouw van een jaar of 35/45 ook gebouwd worden.
mvgr. Leon.
Misschien iets gemist, maar ik kom bij Asterix en Obelix uit.Crystal Menhir
- Leeuwarden
Het ontwerp staat bij de bouwtekeningen op de site van Liirichard schreef:Misschien iets gemist, maar ik kom bij Asterix en Obelix uit.Crystal Menhir
- Leeuwarden
Onnavolgbaar...Walt schreef:Voormalig forumlid Hondasnl is ook bezig met Lii units:
De nieuwe Silver serie staat online met een leuke introductie actie!
De Silver 10 is een verbazingwekkende driver, als de Silver 8 er op lijkt dan komt hij , voor die prijs , in aanmerking voor de "driver of the year award".
Ik hoop ze zeer spoedig eens aan de tand te kunnen voelen , ben echt heel benieuwd.
mvgr. Leon.
Ik hoop ze zeer spoedig eens aan de tand te kunnen voelen , ben echt heel benieuwd.
mvgr. Leon.
- Leeuwarden
Nou, Leon, doe die buizenbak die je laatst hebt gekocht maar weg want deze hoort er natuurlijk bij:
https://www.monoandstereo.com/2020/11/p ... d-amp.html
https://www.monoandstereo.com/2020/11/p ... d-amp.html
Een doorn in het oog voor iedere luisterkamer, dat is ze goed gelukt 
En dan van die anorexia vloerstaanders ernaast, die vallen helemaal in het niet 
- Leeuwarden
Het ging mij eigelijk alleen even om de naam van de versterker...