AFDAC-LB (Low Budget)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

Als je de dac standby zet en dan weer aan, lockt hij dan ook weer?
Het enige wat ik kan verzinnen is dat de SRC4382 het niet leuk vindt dat hij na een poweron direct i2s krijgt aangeboden.
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 382
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
Locatie: Ergens in het zonnige Spanje

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door salautom »

als ik de afdac in standby zet en dan weer aan gaat ie gelijk spelen
kunnen we hier softwarematig nog wat mee?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

Ja, misschien een softwarematige reset na een bronwissel? Kun je dat eens proberen?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

Ik kan het probleem bij mij niet reproduceren, ik krijg wat ik ook probeer geen unlock. Kun je proberen in src.c bij de SetSource() routine de volgende regels tussen de streepjes toe te voegen? (en ook bij COAX2, TOSLNK1, TOSLNK2 en I2S):

CODE: Selecteer alles

	case COAX1:
			lcd_puts_P("Coax 1  ");
			Soft_Mute();
			
			// -------------------------------------------------------------------------------------------
			WriteDacReg(POWERDOWN_RESET, 0x1F);							 // Power down SRC funcion blocks
			// -------------------------------------------------------------------------------------------
			
			WriteDacReg(SRC_CTRREG1, (mute?BIT(MUTE):0) | BIT(TRACKING) | BIT(SRCIS1));
			WriteDacReg(RECEIVER_CTRREG1, BIT(RXCLK) | COAX1);

			// -------------------------------------------------------------------------------------------
			WriteDacReg(POWERDOWN_RESET, 0x3F);							 // Power up SRC funcion blocks
			// -------------------------------------------------------------------------------------------

			break;
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 382
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
Locatie: Ergens in het zonnige Spanje

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door salautom »

ik heb voor de dac_init() functie in de main routine een delay van 4 seconden gezet, en nu lijkt het al een stuk beter (gaat nu soms fout ipv bijna altijd)
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door satefan »

Ik heb dit zo af en toe ook. Ik heb alleen maar een media-speler aan mn AFDAC-LB hangen, enige wat helpt is de AFDAC uitschakelen, aanzetten en dan locked it gelijk weer.

Satefan
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

Wanneer treedt dit op?
Bij het aanzetten, wisselen van bron keuze, veranderen van de samplerate of spontaan?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door satefan »

knuisje schreef:
Wanneer treedt dit op?
Bij het aanzetten, wisselen van bron keuze, veranderen van de samplerate of spontaan?
Ik zal er eens even op letten, t komt bijna niet voor, maar zo heel af en toe. Van bronkeuze wisselen doe ik niet, aangezien er maar 1 bron is. Spontaan geloof ik ook niet. Volgens mij bij t aanzetten...maar zal t even in de gaten houden...

Satefan
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Muug »

treedt het misschien enkel op wanneer je éérst je bron op start, en pas dan de AF-DAC ?
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Muug »

ik heb mijn computertje met MediaMonkey even geherinstalleerd en nu doet ie moeilijk om de AFDAC-LB te herkennen. Het is een nog een 11" x86-netboekje van Packard Bell met XP erop. Lag al een tijdje niets te doen in de kast maar met de AFDAC was ie weer boven water gekomen. Nooit enig probleem gehad om de driver te vinden en te installeren van die USB-interface. Maar als ik nu de USB-kabel inplug dan wordt ie eerst herkend en geeft aan dat er een USB High speed Huppelepup Device is aangesloten om dan enkele seconden later te zeggen dat het een gewone USB Audio Device is, en in device manager staat er een geel driehoekje bij.
Heeft iemand goeie drivers? Bij een update zegt ie dat ie "de beste" al geïnstalleerd is.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door hannesie »

Welke USB interface gebruik je?

Amanero of een Xmos, er zijn er nog al wat inmiddels.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door ray5150 »

Driver verwijderen, opnieuw opstarten, en nieuwe hardware laten zoeken ?
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Muug »

verwijderen en herinstalleren helpt niet.
Bij nader inzien blijkt de AFDAC wel gezien te worden, maar de driver geraakt niet gestart : "Device could not start : code 10"
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

Welke USB interface heb je?
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Muug »

Ik gebruik dat printje dat je me had aangeraden. Dat gaf eerder geen problemen, maar nu na herinstallatie van dat netbookje dus wel. Misschien moet ik nog wat xp-updates binnentrekken...

edit : kijk, het gaat om deze interface : CM6631. Ik vind er drivers voor, maar als ik het installatieprogramma start vraagt ie me om mijn usb-toestel aan te sluiten. Maar die zit al ingeplugd....en toch ziet ie 'm niet. :think:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door hannesie »

Eén van de bekende oude problemen met de USB, eerst de drivers installeren en dan de/het usb device aansluiten.

Dus even alles even deinstalleren, usb loskoppelen, Drivers installeren, en dan de usb eraan koppelen dan gaat hij het USB device herkennen, installeren en koppelen.
Als je een andere ingang gaat gebruiken kan hij dat weer opnieuw doen, lijkt vreemd, maar met USB vaak op de flexibele, maar soms vreemde constructies.

En echt die volgorde aanhouden. :sure:
Welke Windowsversie is het, XP, Vista?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

XP is end of life en wordt door fabrikanten niet goed meer ondersteund.

Probeer het eens met deze:

http://www.solvusoft.com/en/download/driverdoc/
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Muug »

knuisje schreef:
XP is end of life en wordt door fabrikanten niet goed meer ondersteund.
]
dat weet ik :wink: maar wat moet je anders op zo'n oud zwak beestje installeren? Trouwens, het ging eerder dit jaar op XP dus moet dat nu ook weer kunnen.

Verder zal ik het vanavond nog eens proberen, in de exacte volgorde. :D
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

Muug schreef:
dat weet ik :wink: maar wat moet je anders op zo'n oud zwak beestje installeren?
Bijvoorbeeld Lubuntu. Stuk veiliger dan XP en dan heb je hiermee geen driver issue.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Muug »

Grappig dat je dat zegt, dat had ik er namelijk twee weken geleden op gezet in de hoop dat het netbookje minder traag zou zijn. Dat werd dus een mooie afknapper.
1) de netbook draaide helemaal niet trager, youtube-filmpjes (bvb) werden haperig vertoond
2) ik moest nog diverse packages installeren om de muziek van mijn mediaserver te kunnen streamen naar mijn AFDAC-LB
3) toen het uiteindelijk na ettelijke uren surfen op google, en installeren van diverse softwares (want je hebt natuurlijk nooit van de eerste keer de goeie software te pakken) lukte om muziek naar de AFDAC-LB te sturen, klonk dat afschrikwekkend slecht. De goesting om er nog x aantal uren aan te verprutsen was wel over dan.

Dus was ik het beu en heb er hop de hele Lubuntu-zwik weer afgegooid. 8)

Dat gezegd zijnde, ik hou van UNIX - ben ooit system admin van unix-servers geweest en ik heb daar zeer goede herinneringen aan - maar Linux zelf vind ik niet tof. :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door hannesie »

Ik heb hier een Thin Client met Vortexbox (=Fedora20) op een USB stick als bootschijf, gaat vlekkeloos.
Klankmatig geen problemen.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

Bij mij werkt het ook prima onder Linux. :think:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Muug »

knuis,
welke audiosoftware gebruik jij dan? En is dat op Lubuntu?

Die USB-print kan natuurlijk toevallig ook gewoonweg defect gegaan zijn, waardoor ie niet meer herkend wilt worden. Dat mogen we niet uit het oog verliezen.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

Ik gebruik vortexbox player. En onder windows 7 en 8.1 wordt de driver automatisch geïnstalleerd.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Muug »

knuisje schreef:
Nou... mijn Avira Antivir vind dat niet zo'n leuk programma.
Dan is ma-config.com beter. :idea:

Nu, de driver die de ebay-verkoper mij gezonden heeft, helpt ook niet.
Als ik de AFDAC-LB (in standby) aansluit dan herkent de pc een nieuw usb-toestel maar hij twijfelt tussen een USB Audio Device, een USB2.0 High Speed True HD Audio, een USb Composite Device en een USB Human Interface Device.... om dan te besluiten dat er een probleem is opgetreden. Misschien toch maar even de AFDAC-LB openschroeven en een visuele check doen.
Laatst gewijzigd door Muug op za 18 jul 2015, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie