Squeezebox opvolger maken
Moderator: Beheerdersteam
Re: Squeezebox opvolger maken
Vraag! Ik ben aan het luisteren naar muziek via de Raspberry PI met daar achter een Muse USB DAC (soundcard) die gaat vervolgens via COAX naar een DAC en elke keer hoor ik een tik dan links en dan rechts.
Waar komt dit weg en hoe is dit op te lossen?
Waar komt dit weg en hoe is dit op te lossen?
Re: Squeezebox opvolger maken
Het is de MUSE HiFi PCM2704 USB to S/PDIF Converter DAC Sound Card, die had ik via eBay gekocht.
ALSA info?
In de piCorePlayer geeft die "ALSA_PARAMS=80:4::" aan als huidige config.
Of kan ik beter zorgen dat die HiFiBerry er achter komt?
ALSA info?
In de piCorePlayer geeft die "ALSA_PARAMS=80:4::" aan als huidige config.
Of kan ik beter zorgen dat die HiFiBerry er achter komt?
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik heb dat hier geprobeerd, maar dat gaf problemen als ik de I2S bezet/gebruik, en dan toch de USB poort wilde activeren of selecteren.
Jij had toch de HiFiBerry besteld?
Re: Squeezebox opvolger maken
Als ik op die knop druk krijg ik
Heb hem zo besteld i.v.m. inbouw in een kastje en connectoren altijd zo zitten zoals ik ze niet wil
Ik had inderdaad een HiFiBerry besteld en die heb ik ook binnen, heb hem alleen zonder alle connectoren besteld dus het is niet plug en play.Available ALSA output devices
(choose, copy and then insert it in the OUTPUT box on the previous page)
Output devices:
null - Discard all samples (playback) or generate zero samples (capture)
sysdefault:CARD=DAC - USB Audio DAC, USB Audio - Default Audio Device
front:CARD=DAC,DEV=0 - USB Audio DAC, USB Audio - Front speakers
surround40:CARD=DAC,DEV=0 - USB Audio DAC, USB Audio - 4.0 Surround output to Front and Rear speakers
surround41:CARD=DAC,DEV=0 - USB Audio DAC, USB Audio - 4.1 Surround output to Front, Rear and Subwoofer speakers
surround50:CARD=DAC,DEV=0 - USB Audio DAC, USB Audio - 5.0 Surround output to Front, Center and Rear speakers
surround51:CARD=DAC,DEV=0 - USB Audio DAC, USB Audio - 5.1 Surround output to Front, Center, Rear and Subwoofer speakers
surround71:CARD=DAC,DEV=0 - USB Audio DAC, USB Audio - 7.1 Surround output to Front, Center, Side, Rear and Woofer speakers
iec958:CARD=DAC,DEV=0 - USB Audio DAC, USB Audio - IEC958 (S/PDIF) Digital Audio Output
sysdefault:CARD=ALSA - bcm2835 ALSA, bcm2835 ALSA - Default Audio Device
Heb hem zo besteld i.v.m. inbouw in een kastje en connectoren altijd zo zitten zoals ik ze niet wil
Re: Squeezebox opvolger maken
Dit zou de code moeten zijn, ik heb die tenminste altijd zo gebruikt.
front:CARD=DAC,DEV=0
Maar iets verteld mij dat het niet goed is, welke versie van PiCorePlayer gebruik je.?
front:CARD=DAC,DEV=0
Maar iets verteld mij dat het niet goed is, welke versie van PiCorePlayer gebruik je.?
Re: Squeezebox opvolger maken
Even voor de zekerheid gekeken bij de draadloze met een USB> S/PDIF omzetter die ik gebruik op dat boardje.
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik gebruik de laatste versie 1.13
Maar anders ga ik wel eens kijken als ik die HiFiBerry vast kan voorbereiden zodat ik die kan gebruiken, die USB DAC gaat er toch weer tussen uit maar heb in tussen al wel mooi even kunnen spelen met Logitech Media Server
Voor zover bedankt Hans
Maar anders ga ik wel eens kijken als ik die HiFiBerry vast kan voorbereiden zodat ik die kan gebruiken, die USB DAC gaat er toch weer tussen uit maar heb in tussen al wel mooi even kunnen spelen met Logitech Media Server
Voor zover bedankt Hans
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Squeezebox opvolger maken
Yep, ook hier gearriveerd. Binnenkort eens samenvoegen met m'n Pi en hopen dat ze dezelfde bloedgroep hebbenhannesie schreef:De digitale output is ook binnen uit Zwitserland.
Re: Squeezebox opvolger maken
Dat is mooi.En met de laatste software (1.13) speelt het ook prima.
Versie 1.14 is er ondertussen al...............
Re: Squeezebox opvolger maken
Je kunt die jongens niet verwijten dat ze lui zijn.democles schreef:Dat is mooi.En met de laatste software (1.13) speelt het ook prima.
Versie 1.14 is er ondertussen al...............
Ze zitten er wel boven op, en de communicatie lijkt ook goed te zijn bij die groep, die echt goed samenwerken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
Hier al eens naar gekeken?
http://www.cubietruck.com/collections/f ... th-wifi-bt
Helemaal compleet voor 99 dollar.
http://www.cubietruck.com/collections/f ... th-wifi-bt
Helemaal compleet voor 99 dollar.
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik heb hier de A10 uitvoering, en die draait al met Squeezelite e.d.
Maar de DSD (voor jou vloeken in de kerk
) is nog niet bij de tijd.
De versie Cubieboard 1 wordt niet meer geproduceerd, en de uitvoering met de A20 is wel wat gunstiger voor als je al de grappen van de Truck niet nodig hebt.
Maar de DSD (voor jou vloeken in de kerk
De versie Cubieboard 1 wordt niet meer geproduceerd, en de uitvoering met de A20 is wel wat gunstiger voor als je al de grappen van de Truck niet nodig hebt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
Die cubietruck heeft alles al aan boord, wifi, BT, sata, spdif, onboard flash geheugen. Dus geen geklooi met extra printjes en DSD zal ook nog wel eens komen. Dus voor 99 dollar ben je klaar op een voeding na.
Re: Squeezebox opvolger maken
Klopt allemaal, ik heb dus ook de HD met SATA er aan, (moet dan wel een 3,5 AMP voeding aan).
S/PDIF uit is dus ook bekend, en bij mij staat het OS ook op het Nand geheugen, dus geen microSD meer nodig.
Maar LMS server wil niet draaien met Cubian en de Ubuntu versie geeft geen USB dac's als mogelijke uitgang.
Het kan mogelijk nog met Fedora, maar daar ben ik nog niet mee begonnen.
De Cubie 1 en 2 zijn hetzelfde, behalve de dan de verschillen A10/A20 in single/dualcore.
En de OS voor CubieTruck is nauwelijks afwijkend van de A20.
Ze zijn vlakbij jou verkrijgbaar, Appingedam.
S/PDIF uit is dus ook bekend, en bij mij staat het OS ook op het Nand geheugen, dus geen microSD meer nodig.
Maar LMS server wil niet draaien met Cubian en de Ubuntu versie geeft geen USB dac's als mogelijke uitgang.
Het kan mogelijk nog met Fedora, maar daar ben ik nog niet mee begonnen.
De Cubie 1 en 2 zijn hetzelfde, behalve de dan de verschillen A10/A20 in single/dualcore.
En de OS voor CubieTruck is nauwelijks afwijkend van de A20.
Ze zijn vlakbij jou verkrijgbaar, Appingedam.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
Waar dan?hannesie schreef:Klopt allemaal, ik heb dus ook de HD met SATA er aan, (moet dan wel een 3,5 AMP voeding aan).
S/PDIF uit is dus ook bekend, en bij mij staat het OS ook op het Nand geheugen, dus geen microSD meer nodig.
Maar LMS server wil niet draaien met Cubian en de Ubuntu versie geeft geen USB dac's als mogelijke uitgang.
Het kan mogelijk nog met Fedora, maar daar ben ik nog niet mee begonnen.
De Cubie 1 en 2 zijn hetzelfde, behalve de dan de verschillen A10/A20 in single/dualcore.
En de OS voor CubieTruck is nauwelijks afwijkend van de A20.
Ze zijn vlakbij jou verkrijgbaar, Appingedam.
Re: Squeezebox opvolger maken
Het grote voordeel daarvan is dat je zonder enig probleem daar dus ook Vortexbox (= X86) op kunt zetten, en dan ben je klaar.
En in te zetten als NAS en Muziek server met USB uit of S/PDIF optisch uit.
En in te zetten als NAS en Muziek server met USB uit of S/PDIF optisch uit.
Re: Squeezebox opvolger maken
Inderdaad, dat is um.ds23man schreef:
En dan is deze die Kappa7 ook al eens aangaf in de USA ook wel zeer competitieve.
http://embeddedcomputer.nl/phoenixa20/p ... board.html
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 17 mar 2014, 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
Zit een paar honderd meter bij Democles vandaan!hannesie schreef:Inderdaad, dat is um.ds23man schreef:
Re: Squeezebox opvolger maken
Hoe zit het met de ondersteuning van de A20 chip en de I2S en SP/DIF uitgangen van de Cubie en die Phoenix inzake de verschillende OS'en?
