Marp schreef:Ed, een idee wat ik had, heb ik helaas nog niet op papier gezet.
Misschien kan je intussen wel wat met een vorig ideetje. Daarbij dacht ik aan een pyramide op de bodem en tegen de bovenkant plaatsen. Eventueel kan je hem snippervormig oprekken, maar in elk geval met één punt richting TL en met de tegenoverliggende punt richting baffle, zodat rechtstreeks opgevangen geluidsgolven onder een hoek van 90 gr. naar de ronde zijwanden worden gereflecteerd.
goed idee Mario,
maar dat zal voor volgend weekend zijn. Mijn vrije tijd zit er nu op.
Ik probeer tijdens de week nog tijd te vinden om jouw idee in tekening te brengen.
De kast op de foto van vandaag zal worden uitgevoerd met demonteerbare top zodat daar inwendig in de kast wijzigingen kunnen aangebracht worden. De spleet achteraan is voorzien voor een hoornmond met beginopening van 95cm², Sphere idee dus!
De kast die ik eerder had gemaakt, de TL variante, heeft nu door the HH experiment, bovenaan een gat. Ik ga dit vergroten waardoor ik ook daar bepaalde attributen zoals die piramide in kan brengen.
Hopelijk komen er nog enkele goede ideën zodat die volgend weekend uitgevoerd en gemeten kunnen worden.
Tegen de kerstdagen zou ik de volledige effectieve kast willen gaan frezen.
Groeten,
Ed.