Forum Upgrade

Verouderde mededelingen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Forum Upgrade

Bericht door anonamemouse »

ik geloof dat het aantal gepostte berichten niet meer omhoog gaat... de mijne staat al een poosje op 1098. ik post wel niet zo heel veel, maar niet niets in 2 weekjes...
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Forum Upgrade

Bericht door SARK »

Test (2411)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Forum Upgrade

Bericht door SARK »

Test(ikel)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Forum Upgrade

Bericht door SARK »

Jup, nog steeds 2411 :-s
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Forum Upgrade

Bericht door Arno »

verrek
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

Voor alle forums stond de berichtenteller aan, behalve voor "Forum Mededelingen". Hier is hij nu ook ingeschakeld.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Forum Upgrade

Bericht door SARK »

:lol: Die arme Mario heeft het 'r maar druk mee (goed werk man :!: ), hier heb je van mij een hulpje:
Bijlagen
Typmiep
Typmiep
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Forum Upgrade

Bericht door anonamemouse »

nog iets dat me eigenlijk best wel stoort; mijn avatar (en die van diverse andere mensen ook) ziet er niet uit als hij door de software geresized wordt.
de mijne is van orgine 100 x 100 pixels, graag wil ik hem ook op dat formaat terug zien...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Forum Upgrade

Bericht door Leeuwarden »

anonamemouse schreef:
nog iets dat me eigenlijk best wel stoort; mijn avatar (en die van diverse andere mensen ook) ziet er niet uit als hij door de software geresized wordt.
de mijne is van orgine 100 x 100 pixels, graag wil ik hem ook op dat formaat terug zien...
Ik heb geen problemen met mijn avatar :-&
Maar groter is altijd goed :mrgreen:
psygarden
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 24 sep 2008, 13:03

Re: Forum Upgrade

Bericht door psygarden »

voor anonieme bezoekers is het forum opeens wel een stuk onaantrekkelijker omdat afbeeldingen niet meer weergegeven worden voor deze groep gebruikers...

zoveel bandbreedte zal het ook weer niet zijn denk ik zo?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

Net als voorheen krijgen gastbezoekers op het grootste gedeelte van het forum hetzelfde als ons te zien. Daar werd zowel door ons als door de conversie-software niets aan veranderd.
anonamemouse schreef:
nog iets dat me eigenlijk best wel stoort; mijn avatar (en die van diverse andere mensen ook) ziet er niet uit als hij door de software geresized wordt.
de mijne is van orgine 100 x 100 pixels, graag wil ik hem ook op dat formaat terug zien...
De nieuwe software staat inderdaad niet meer toe dat externe avatars het maximum formaat overschrijden. De bovengrens ligt nu ietsje hoger.
Leeuwarden schreef:
Ik heb geen problemen met mijn avatar :-&
Maar groter is altijd goed :mrgreen:
"Groter" als in/aan... "Milena Velba"? 8-[
Dat lijkt me de aangewezen figurant voor jouw volgende avatar. ;)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Forum Upgrade

Bericht door Leeuwarden »

:-& Die mevrouw neemt teveel plaats in in de bus... :-s
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Forum Upgrade

Bericht door sietse »

Jan, groter busje komt zo.... :twisted:

Maar ff iets anders, als ik iemand een PB wil sturen, en het "knopje" PB in een topic post van die iemand aan klick, krijg ik de tekst van die post in beeld, i.p.v. een leeg schrijfveld waar ik mijn PB kan schrijven. Citaat dus. Doe ik weer iets nie goe... :?:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door Henkjan »

nee, dat hoort zo. is bedoeld om snel privé te kunnen reageren op dat topic. snel genoeg weggehaald toch die text?
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Forum Upgrade

Bericht door JvS »

Viel me ook op. Erg relaxte optie!
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Forum Upgrade

Bericht door sietse »

Henkjan schreef:
nee, dat hoort zo. is bedoeld om snel privé te kunnen reageren op dat topic. snel genoeg weggehaald toch die text?
Ok, hebbes. Vond het een beetje vreemd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door b_force »

Viel me vandaag iets typisch op.
Bij het "te koop" topic is ook een "archief" en een "group buy" subforum. (erg handig!!)
Echter als je gaat zoeken op "te koop" dan neemt hij deze automatisch mee.
Kan soms wat rare resultaten opleveren.

Tevens lijkt het me handig om bij grote aanbiedingen het zo te regelen dat de TS altijd zijn 1e post update. (opnemen in regels?)
Er zitten er bij waar je echt moet puzzelen nmlk :lol:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

De regels en richtlijnen voor het marktplaatsgedeelte zijn nog niet aangepast aan de nieuwe situatie en mogelijkheden. Wellicht kunnen we iets dergelijks wel als richtlijn opnemen.

Wat zoeken betreft: gewoon even de uitgebreide zoekfunctie van het forum gebruiken, als je wilt beinvloeden hoe wordt gezocht. Daarmee bedoel ik de zoekpagina die wordt geladen met de link rechts bovenaan elke pagina: Afbeelding Zoeken
Daar kan je ondermeer aangeven of subforums wel of niet moeten worden doorzocht.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door Wowly »

Dat is wel een goede aanvulling, de regel dat de eerste post moet worden bijgewerkt. De meesten doe het al, maar misschien dat het bij meer dan één item dit een regel kan worden. Ik ga het bespreken.

jan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door b_force »

@ Marp,

Ow daar had ik even overheen gekeken :oops:

@ Wowly
Met twee of drie items gaat het nog wel, maar als iemand er meer heeft, dan wordt het echt een zoektocht.
Het beste lijkt me ook dat de verkochte items blijven staan, maar dan met label "verkocht" er bij. (ook nog in een aparte kleur desnoods). Naar mijn mening hou je dan het beste overzicht.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum Upgrade

Bericht door Pjotr »

Ik gebruik steeds meer de functie "Toon nieuwe berichten", erg handig!

Nog handiger zou zijn als op de pagina waar je dan komt de functie "Markeer alle berichten als gelezen" aanwezig zou zijn. Juist op deze pagina zou dat erg handig zijn. Op de andere sub-pagina's staat die functie er wel.

Verder, als je op de pagina van je PB boxen zit is het niet eenvoudig om naar het forumoverzicht terug te gaan. Kan daar ook niet een knoppie voor komen :D ?
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: Forum Upgrade

Bericht door Vuurkat »

Ik zie gewoon een knop om terug te keren, al zit ie wel linksonder i.p.v. linksboven.
Bijlagen
Kon het niet laten om ff met paint  een pijl erbij te knoeien...
Kon het niet laten om ff met paint een pijl erbij te knoeien...
Laatst gewijzigd door Vuurkat op di 17 nov 2009, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door b_force »

wat dacht je van dat mooie logo bovenaan?
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Forum Upgrade

Bericht door JvS »

Pjotr schreef:
Ik gebruik steeds meer de functie "Toon nieuwe berichten", erg handig!
Die functie was er toch altijd al? Ik gebruik juist de nieuwe active topics heel veel :).
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum Upgrade

Bericht door Pjotr »

Casper schreef:
Ik zie gewoon een knop om terug te keren, al zit ie wel linksonder i.p.v. linksboven.
Nou bij staat daar niet, noch in dondervogeltje, noch in opera: Ik gebruik dan ook geen Paint. Maar zo te zien dacht Marp, laat ik het eens anders doen. Altijd linksboven is ook zo saai :mrgreen:
b_force schreef:
wat dacht je van dat mooie logo bovenaan?
Dat is een goeie, maar dan is een aparte button op iedere pagina overbodig.
Gesloten