Forum Upgrade
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Forum Upgrade
ik geloof dat het aantal gepostte berichten niet meer omhoog gaat... de mijne staat al een poosje op 1098. ik post wel niet zo heel veel, maar niet niets in 2 weekjes...
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Forum Upgrade
Voor alle forums stond de berichtenteller aan, behalve voor "Forum Mededelingen". Hier is hij nu ook ingeschakeld.
Re: Forum Upgrade
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Forum Upgrade
nog iets dat me eigenlijk best wel stoort; mijn avatar (en die van diverse andere mensen ook) ziet er niet uit als hij door de software geresized wordt.
de mijne is van orgine 100 x 100 pixels, graag wil ik hem ook op dat formaat terug zien...
de mijne is van orgine 100 x 100 pixels, graag wil ik hem ook op dat formaat terug zien...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Forum Upgrade
Ik heb geen problemen met mijn avataranonamemouse schreef:nog iets dat me eigenlijk best wel stoort; mijn avatar (en die van diverse andere mensen ook) ziet er niet uit als hij door de software geresized wordt.
de mijne is van orgine 100 x 100 pixels, graag wil ik hem ook op dat formaat terug zien...
Maar groter is altijd goed
Re: Forum Upgrade
voor anonieme bezoekers is het forum opeens wel een stuk onaantrekkelijker omdat afbeeldingen niet meer weergegeven worden voor deze groep gebruikers...
zoveel bandbreedte zal het ook weer niet zijn denk ik zo?
zoveel bandbreedte zal het ook weer niet zijn denk ik zo?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Forum Upgrade
Net als voorheen krijgen gastbezoekers op het grootste gedeelte van het forum hetzelfde als ons te zien. Daar werd zowel door ons als door de conversie-software niets aan veranderd.
Dat lijkt me de aangewezen figurant voor jouw volgende avatar.
De nieuwe software staat inderdaad niet meer toe dat externe avatars het maximum formaat overschrijden. De bovengrens ligt nu ietsje hoger.anonamemouse schreef:nog iets dat me eigenlijk best wel stoort; mijn avatar (en die van diverse andere mensen ook) ziet er niet uit als hij door de software geresized wordt.
de mijne is van orgine 100 x 100 pixels, graag wil ik hem ook op dat formaat terug zien...
"Groter" als in/aan... "Milena Velba"?Leeuwarden schreef:Ik heb geen problemen met mijn avatar
Maar groter is altijd goed
Dat lijkt me de aangewezen figurant voor jouw volgende avatar.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Forum Upgrade
Jan, groter busje komt zo....
Maar ff iets anders, als ik iemand een PB wil sturen, en het "knopje" PB in een topic post van die iemand aan klick, krijg ik de tekst van die post in beeld, i.p.v. een leeg schrijfveld waar ik mijn PB kan schrijven. Citaat dus. Doe ik weer iets nie goe...
Maar ff iets anders, als ik iemand een PB wil sturen, en het "knopje" PB in een topic post van die iemand aan klick, krijg ik de tekst van die post in beeld, i.p.v. een leeg schrijfveld waar ik mijn PB kan schrijven. Citaat dus. Doe ik weer iets nie goe...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Forum Upgrade
nee, dat hoort zo. is bedoeld om snel privé te kunnen reageren op dat topic. snel genoeg weggehaald toch die text?
Re: Forum Upgrade
Ok, hebbes. Vond het een beetje vreemd.Henkjan schreef:nee, dat hoort zo. is bedoeld om snel privé te kunnen reageren op dat topic. snel genoeg weggehaald toch die text?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Forum Upgrade
Viel me vandaag iets typisch op.
Bij het "te koop" topic is ook een "archief" en een "group buy" subforum. (erg handig!!)
Echter als je gaat zoeken op "te koop" dan neemt hij deze automatisch mee.
Kan soms wat rare resultaten opleveren.
Tevens lijkt het me handig om bij grote aanbiedingen het zo te regelen dat de TS altijd zijn 1e post update. (opnemen in regels?)
Er zitten er bij waar je echt moet puzzelen nmlk
Bij het "te koop" topic is ook een "archief" en een "group buy" subforum. (erg handig!!)
Echter als je gaat zoeken op "te koop" dan neemt hij deze automatisch mee.
Kan soms wat rare resultaten opleveren.
Tevens lijkt het me handig om bij grote aanbiedingen het zo te regelen dat de TS altijd zijn 1e post update. (opnemen in regels?)
Er zitten er bij waar je echt moet puzzelen nmlk
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Forum Upgrade
De regels en richtlijnen voor het marktplaatsgedeelte zijn nog niet aangepast aan de nieuwe situatie en mogelijkheden. Wellicht kunnen we iets dergelijks wel als richtlijn opnemen.
Wat zoeken betreft: gewoon even de uitgebreide zoekfunctie van het forum gebruiken, als je wilt beinvloeden hoe wordt gezocht. Daarmee bedoel ik de zoekpagina die wordt geladen met de link rechts bovenaan elke pagina:
Zoeken
Daar kan je ondermeer aangeven of subforums wel of niet moeten worden doorzocht.
Wat zoeken betreft: gewoon even de uitgebreide zoekfunctie van het forum gebruiken, als je wilt beinvloeden hoe wordt gezocht. Daarmee bedoel ik de zoekpagina die wordt geladen met de link rechts bovenaan elke pagina:
Daar kan je ondermeer aangeven of subforums wel of niet moeten worden doorzocht.
Re: Forum Upgrade
Dat is wel een goede aanvulling, de regel dat de eerste post moet worden bijgewerkt. De meesten doe het al, maar misschien dat het bij meer dan één item dit een regel kan worden. Ik ga het bespreken.
jan
jan
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Forum Upgrade
@ Marp,
Ow daar had ik even overheen gekeken
@ Wowly
Met twee of drie items gaat het nog wel, maar als iemand er meer heeft, dan wordt het echt een zoektocht.
Het beste lijkt me ook dat de verkochte items blijven staan, maar dan met label "verkocht" er bij. (ook nog in een aparte kleur desnoods). Naar mijn mening hou je dan het beste overzicht.
Ow daar had ik even overheen gekeken
@ Wowly
Met twee of drie items gaat het nog wel, maar als iemand er meer heeft, dan wordt het echt een zoektocht.
Het beste lijkt me ook dat de verkochte items blijven staan, maar dan met label "verkocht" er bij. (ook nog in een aparte kleur desnoods). Naar mijn mening hou je dan het beste overzicht.
Re: Forum Upgrade
Ik gebruik steeds meer de functie "Toon nieuwe berichten", erg handig!
Nog handiger zou zijn als op de pagina waar je dan komt de functie "Markeer alle berichten als gelezen" aanwezig zou zijn. Juist op deze pagina zou dat erg handig zijn. Op de andere sub-pagina's staat die functie er wel.
Verder, als je op de pagina van je PB boxen zit is het niet eenvoudig om naar het forumoverzicht terug te gaan. Kan daar ook niet een knoppie voor komen
?
Nog handiger zou zijn als op de pagina waar je dan komt de functie "Markeer alle berichten als gelezen" aanwezig zou zijn. Juist op deze pagina zou dat erg handig zijn. Op de andere sub-pagina's staat die functie er wel.
Verder, als je op de pagina van je PB boxen zit is het niet eenvoudig om naar het forumoverzicht terug te gaan. Kan daar ook niet een knoppie voor komen
Re: Forum Upgrade
Ik zie gewoon een knop om terug te keren, al zit ie wel linksonder i.p.v. linksboven.
Laatst gewijzigd door Vuurkat op di 17 nov 2009, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: Forum Upgrade
Die functie was er toch altijd al? Ik gebruik juist de nieuwe active topics heel veelPjotr schreef:Ik gebruik steeds meer de functie "Toon nieuwe berichten", erg handig!
Re: Forum Upgrade
Nou bij staat daar niet, noch in dondervogeltje, noch in opera: Ik gebruik dan ook geen Paint. Maar zo te zien dacht Marp, laat ik het eens anders doen. Altijd linksboven is ook zo saaiCasper schreef:Ik zie gewoon een knop om terug te keren, al zit ie wel linksonder i.p.v. linksboven.
Dat is een goeie, maar dan is een aparte button op iedere pagina overbodig.b_force schreef:wat dacht je van dat mooie logo bovenaan?
