Technics platenspeler
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Technics platenspeler
ik heb een Dynavox preamp, erg veel waar voor t geld. gekocht bij S&Co. ook met een buis te brijgen. 
Re: Technics platenspeler
Feli!! Erg mooie oerdegelijke tafel (zal eens kijken of ik nog wat gekke dingen kan vinden die ze met SL-12xx serie uitvoeren).amanda schreef:Kon voor een mooie prijs een Technics SL-1210 M5G kopen, die wordt nu opgestuurd![]()
Later kan die eventueel met KAB onderdelen nog ge-upgrade worden.
Nu nog een element vinden en een voorversterker aangezien deze niet in mijn versterker zit....
Denk dat dit een Cambridge 640P wordt (krijgt goede recensies) of een Pro-Ject Phonobox SE mkII. De laatste is 70 euro duurder.
Element misschien een Ortofon 2M Bronze of is er misschien iets anders aan te bevelen?
Wat is eigenlijk beter, mm of mc ?
Leuke upgrade (als je ervan houd...ik vind het niks):

Mja, moet je wel iets voor doen met je SL-1210
Zelf zou ik geen 2M Bronze kopen, zeker niet omdat je al twijfelde of je nou wel of niet een draaitafel wou kopen, en met een Denon 103 of 160 (die nog niet de helft kosten) kun je ontzettend veel plezier beleven aan je platen, upgraden is altijd nog mogelijk.
Maar goed dat is mijn kijk op zaken, en ik ben verre van een expert wat dat betreft, zelf zou ik er bv eerder een Sumiko Oyster of Stanton 500 (~€50) voor kopen om te luisteren of het analoge geluid je überhaupt bevalt, anders is het echt weggegooid geld als je het mij vraagt.
MC is iets beter zover ik weet, heeft een groter bereik en laat iets meer details horen, maar er was ook iets met het gewicht van de arm en ik dacht dat MC beter geschikt is voor de zwaardere armen (dan zit je dus goed), nadeel wat mensen vaak hebben met MC is de vv en de extra kabels, maar aangezien je niet eens een MM ingang hebt gaat dat niet op, anders was de 160 een mooie optie geweest (IMO), nu moet ik terugkomen op de Stanton en Sumiko, dat zijn beide MM cartridges, dan denk ik dat een 103 of 160 toch een betere optie is...tenzij geld geen rol speelt, maar dan moet je bij iemand anders zijn voor advies...Henk van Audio Selectief bv (is naar mijn weten een autoriteit als het om tafeltjes die draaien gaat, heb er iig nog nooit iets negatiefs over gehoord of gelezen, en de naam Henk is me altijd bijgebleven als het om draaitafels gaat).
Er schiet me nog iets te binnen...om het wat moeilijker te maken...MC cartridges hebben vaak een restwaarde/'statiegeld' (de betere/duurdere iig), misschien is dat ook iets om mee te nemen in je beslissing, ik heb echter geen flauw idee over het hoe/wat/hoeveel...bij €150 houd het voor mij op, daarboven kijk ik amper naar (Soms stiekem naar een Benz Micro of zo op ebay, maar die prijzen schieten al gauw de wolken in).
Succes iig met je beslissing en hou ons op de hoogte, ben benieuwd wat je ervan vind.
Re: Technics platenspeler
amanda schreef:Kon voor een mooie prijs een Technics SL-1210 M5G kopen, die wordt nu opgestuurd![]()
Later kan die eventueel met KAB onderdelen nog ge-upgrade worden.
Nu nog een element vinden en een voorversterker aangezien deze niet in mijn versterker zit....
Denk dat dit een Cambridge 640P wordt (krijgt goede recensies) of een Pro-Ject Phonobox SE mkII. De laatste is 70 euro duurder.
Element misschien een Ortofon 2M Bronze of is er misschien iets anders aan te bevelen?
Wat is eigenlijk beter, mm of mc ?
kijk! top! een 1200 speelt al zonder KAB onderdelen erg stabiel. Ik hoop alleen voor je dat ie niet "verprutst" is door slaapkamerdj's die de pitch hebben verdraait, want die stel je alleen af met een frequentieteller.
Die ortofon 2M is idd een mooie, ik had al de blue aangeraden in een eerdere post.
en de vraag "wat is beter, MM of MC" is net zoiets als een kabeldiscussie, daar kom je niet uit.
MM wordt meer gebruikt, is goedkoper te maken en stelt (doorgaans) minder hoge eisen aan de versterkertrap. MC is ingewikkelder te maken, dus duurder, en stelt hogere eisen aan de versterker, maar is "transparanter" en crispy-er.. kortom, meer high end en audiofiel.
Re: Technics platenspeler
En, heb je 'm al binnenamanda schreef:Kon voor een mooie prijs een Technics SL-1210 M5G kopen, die wordt nu opgestuurd![]()
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Technics platenspeler
Ja hij is binnen hoor! Ziet er wel mooi uit
Volgende week ga ik een element en voorversterker bestellen, uiteindelijk worden dat een Goldring 2500 en een Graham Slee Gram-Amp 2 SE
Zodra alles binnen is en afgesteld (zal wel een uitzoekwerkje worden) zal ik wat foto's maken en posten
Volgende week ga ik een element en voorversterker bestellen, uiteindelijk worden dat een Goldring 2500 en een Graham Slee Gram-Amp 2 SE
Zodra alles binnen is en afgesteld (zal wel een uitzoekwerkje worden) zal ik wat foto's maken en posten
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Technics platenspeler
Het element en voorversterker zijn binnen.
Al even snel een plaat gedraaid, klinkt echt wel goed al
Al even snel een plaat gedraaid, klinkt echt wel goed al
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Technics platenspeler
Setup staat nog niet al te joffel maar.... alvast een foto van het element 
Re: Technics platenspeler
Mooie sfeerfotoamanda schreef:Setup staat nog niet al te joffel maar.... alvast een foto van het element
-
audioquest
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 19 nov 2009, 9:57
- Contacteer:
Re: Technics platenspeler
zo,en nu begint de ellende pas
......het afstellen!
succes alvast,het begin van een mooie hobby
succes alvast,het begin van een mooie hobby
-
audioquest
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 19 nov 2009, 9:57
- Contacteer:
Re: Technics platenspeler
en nog even een opmerking,als je vind dat het geluid erg veel hoge tonen etc geeft dan komt dat omdat de vta bij dit element op 24 graden staat ingesteld,na verder zoeken op jouw element zag ik dat meerdere mensen hier last van hadden
dit is makkelijk op te vangen door je arm hoogte bij te stellen,als dat mogenlijk is bij de technics dan
de originele snijhoek ligt tussen de 21 en 22 graden dus vandaar dat dat kan
maar als je er geen last van hebt prima,van den hul raad het zelfs aan om de arm wat hoger te zetten,ik denk ook dat het daar vandaan komt,succes verder
dit is makkelijk op te vangen door je arm hoogte bij te stellen,als dat mogenlijk is bij de technics dan
de originele snijhoek ligt tussen de 21 en 22 graden dus vandaar dat dat kan
maar als je er geen last van hebt prima,van den hul raad het zelfs aan om de arm wat hoger te zetten,ik denk ook dat het daar vandaan komt,succes verder
Re: Technics platenspeler
Dit is zeker in te stellen bij deze Technics, sterker nog ... het kan zelfs terwijl de tafel draait (alhoewel dit niet echt aan te raden is met "uitschiet-gevaar").audioquest schreef:dit is makkelijk op te vangen door je arm hoogte bij te stellen,als dat mogenlijk is bij de technics dan
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Technics platenspeler
Dank je voor het advies
Ik verwacht binnenkort mijn KAB spulletjes en doe dan alles goed afstellen.
Ik verwacht binnenkort mijn KAB spulletjes en doe dan alles goed afstellen.
-
audioquest
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 19 nov 2009, 9:57
- Contacteer:
Re: Technics platenspeler
ik ben ook erg benieuwd naar de vorderingen,welke spullen heb je besteld?
geen overbodige spullen bv zijn een afstelmal voor de fouthoek en overhang(walter e schon) een digitale weegschaal
een afstel lp van bv jan kool als je die kunt vinden, op de rommelmarkt onder andere
ik weet niet wat je allemaal besteld hebt maar enkele tips hier
stel je dwarsdruk NIET af op een stuk leeg vinyl,enkele test lp,s hebben dat maar daar schiet je weinig mee op omdat de situatie anders is in een echte lp die heeft namelijk een inwaartse druk die je op wilt vangen met de dwarsdruk
fouthoek protractor als je die niet hebt besteld zijn ook te downloaden op http://www.enjoythemusic.com/freestuff.htm
deze wel op het originele formaat uitprinten!
ik ben ook bezig om een website te maken over platenspelers hij is nog lang niet klaar maar daar kun je ook nog het een en ander lezen http://www.platenspeler.come2me.nl
geen overbodige spullen bv zijn een afstelmal voor de fouthoek en overhang(walter e schon) een digitale weegschaal
een afstel lp van bv jan kool als je die kunt vinden, op de rommelmarkt onder andere
ik weet niet wat je allemaal besteld hebt maar enkele tips hier
stel je dwarsdruk NIET af op een stuk leeg vinyl,enkele test lp,s hebben dat maar daar schiet je weinig mee op omdat de situatie anders is in een echte lp die heeft namelijk een inwaartse druk die je op wilt vangen met de dwarsdruk
fouthoek protractor als je die niet hebt besteld zijn ook te downloaden op http://www.enjoythemusic.com/freestuff.htm
deze wel op het originele formaat uitprinten!
ik ben ook bezig om een website te maken over platenspelers hij is nog lang niet klaar maar daar kun je ook nog het een en ander lezen http://www.platenspeler.come2me.nl



